Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 05.07.2015

Je li Smart dio najblesavije ideje ikad?

Ne, ozbiljno…je li doista moguće da je u današnje vrijeme inženjerima toliko dosadno da izmišljavaju ovakve gluposti?

Ne, ovo po čemu se ovaj Smart kreće nije cesta...
Ne, ovo po čemu se ovaj Smart kreće nije cesta…
foto: Smart

Sjećate li se 17. po redu sezone danas nepostojeće emisije Top Gear? Ako je odgovor da, onda ste najvjerojatnije (zajedno sa mnom) krepavali od smijeha kada se Jeremy Clarkson odlučio jedan primjerak Jaguara XJS pretvoriti u lokomotivu.
Cijela priča je u maniri već poslovično otkačenog pristupa voditeljskog trojca prema svijetu automobila jednostavno upakirana u dobru zabavu. No neki su ljudi to očito shvatili ozbiljno, jer se samo nekoliko godina kasnije ponovno stvara lokomotiva u obliku automobila, samo što ovaj puta nije riječ o Jaguaru, već dotičnu potpisuje tvrtka Smart.

Ovako su to iz čiste dosade zamislili dosadašnji voditelji emisije Top Gear.
Ovako su to iz čiste dosade zamislili dosadašnji voditelji emisije Top Gear.
foto: Car Scoops

Naime, prije nekoliko mjeseci je ova ideja po prvi puta „procurila“ u javnost i mislio sam da se tvorci iste samo šale na meni neshvatljiv način. No ispostavilo se kako su tvorci ideje mislili ozbiljno, pa je na fotografijama pred vama gotov proizvod koji dotični nazivaju „revolucijom“.
Uglavnom, eto nekoliko detalja vezanih uz Smart ForRail.

Novi Smart ForTwo i ForFour.
Novi Smart ForTwo i ForFour.
foto: CarAndDriver

Nova generacija Smartovih pomagala za one koji nemaju pojma o parkiranju stigla je na tržište prije preko nekoliko mjeseci. Od tog vremena do danas je Smart ForFour i dalje ostao hit na tržištu, no ako ćemo cjepidlačiti, nova generacija u usporedbi sa starom ipak nije postigla očekivani „boom“.
Razloge toj novonastaloj situaciji doista ne znam, pa jedino mogu pretpostaviti da se određeni dio tržišta naučio parkirati ili su pak svi ti ljudi shvatili da odjel marketinga ove tvrtke ipak nema pojma o čemu priča. No kako god bilo, činjenično stanje vezano uz brojke ipak ide na stranu starog modela.
Samim time je (pretpostavljam) trebalo učiniti nešto posebno, pa se iskrivljena percepcija pojedinaca pokazala pravim putem da Smart (i opet) ispadne „nešto posebno“.

Zorni prikaz veličine Smarta, lokomotive i gluposti ove ideje.
Zorni prikaz veličine Smarta, lokomotive i gluposti ove ideje.
foto: Smart

Ideja do koje su došli stručnjaci i inženjeri iz tvrtke Interfleet, koja svoju egzistenciju na tržištu duguje svijetu vlakova i tehnologiji koja iza njih stoji, krenula je u smjeru prenamjene Smarta ForFour iz gradskog prometala u ono koje bi na relacijama između gradova trebalo personalizirati i pojeftiniti prijevoz vlakom. Uglavnom, tako je Smart ForFour dobio 22-inčne kotače bez guma, te je zajedno s njima montiran na tračnice.

E sad…kako blesaviju ideju već dugo nisam čuo, naravno da me zanimalo čemu sve to zapravo, pa eto nekoliko detalja koji je jako dobro opisuju…

Jesu li ovakve scene doista nečiji mokri snovi?
Jesu li ovakve scene doista nečiji mokri snovi?
foto: Smart

Kako su vlakovi oduvijek poprilično skupi komadi tehnologije, te kako njihova razrada nerijetko podrazumijeva 16-cilindrične pogonske strojeve koji zajedno s ostatkom lokomotive nerijetko težinom sežu i do 70 tona, pred inženjerima iz Interfleeta stajao je opak posao.
Za početak je bilo potrebno skoro sasvim zaboraviti na dosadašnji posao, te se orijentirati prema laganoj karoseriji i njenoj čvrstoći, a zatim i prema pogonskom sklopu koji bi Smart držao na tračnicama i dozvoljavao kretanje i stajanje.
Uglavnom, kako se vozača ne bi zbunjivalo, za početak je sa Smarta uklonjen upravljački sustav, te je volan postao samo (još jednim) modnim detaljem.

Čelični kotači veličine 22 inča i težine od oko 80 kg.
Čelični kotači veličine 22 inča i težine od oko 80 kg.
foto: Smart

Zatim se poradilo na svim mogućim i nemogućim detaljima vezanim uz kotače, koji su na ovom mini-vlakiću u obliku 22-inčnih čeličnih kotača koji po komadu teže oko 80 kilograma.
Zbog toga vjerujem da će se npr. ljubitelji Honde zbog svojih iznimnih aspiracija prema super-ultra-mega-leggera-varijacijama na temu O.Z-ovih felgi rušiti u nesvijest, no kada ponovno dođu k sebi, vjerujem da će im ovaj podatak biti smiješan kao i nama (tj. meni).
Uglavnom, trakcija je osigurana kroz kotače, dok je eliminacijom upravljačkog sustava automatski eliminirana i eventualna glupost vozača Smarta na tračnicama, pa je svijet u balansu.

Lijepa fotografija, no tu priča prestaje.
Lijepa fotografija, no tu priča prestaje.
foto: Smart

Uglavnom, kako mi ni u ovom momentu nije baš pretjerano jasno radi li se u sklopu ovog Smarta o demonstraciji sile, ili je pak riječ o inicijativi koja za cilj ima promicanje automobila u željezničkom prometu, jednostavno ne mogu izvesti neki ni nadaleko suvisao zaključak.
No ono što mogu jest konstatirati kako su ovakve ideje jednostavno nepotrebne i graniče s glupošću i samim time ne mogu biti shvaćene ozbiljno – pogotovo ako se uzme u obzir da u Smart mini-vlak stane četvero ljudi.

Kotači na ovom Smartu zapravo izgledaju dobro.
Kotači na ovom Smartu zapravo izgledaju dobro.
foto: Smart

U našim krajevima bi za slučaj stvarnog korištenja ovakvih ideja u nekoj bližoj budućnosti i ulični umjetnici (odnosno grafiteri) mogli ostati zakinuti za „ukrašavanje“ vlakova, jer na ovako malenom automobilu (tj. vlaku) neće stati ni njihovi sprejem nacrtani potpisi, a kamoli neka slika ili natpis.
Stoga se iskreno nadam da ova inicijativa ubuduće neće zaživjeti dalje od 10 kilometara, koliko je Smart ForRail premijerno proputovao na privatnoj trasi pruge Bluebell od Londona do Sussexa prije nekoliko dana.
Slažete li se?

Nadajmo se da ovakve gluposti neće često ljudima padati napamet.
Nadajmo se da ovakve gluposti neće često ljudima padati napamet.
foto: Smart

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Renault predstavlja robusni koncept Renault 4 Savane 4×4 s pogonom na sve kotače

Piše: Niko Poznat

Renault Mégane: Trideset godina inovacija i uspjeha u kompaktnoj klasi

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Luda vožnja u Teksasu: Auto vukao drugo vozilo unatrag – s vozačem unutra!

Piše: Niko Poznat

Predstavljen inovativni sustav za sigurnost gledatelja na automobilističkim natjecanjima

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana