Hyundai objavio studiju da su žene ipak veći manijaci za volanom!
Zaboravite sve što se prije znali. Hyundai Motor UK je naručio studiju koja je otkrila da su žene, izgleda, ipak malo veći divljaci za volanom od muškaraca. Barem što se tiče tih tisuću ispitanih britanskih žena i muškaraca.
Hyundai Motor UK je ovog listopada naručio studiju od Goldsmiths sveučilišta u Londonu da otkrije kako se razlikuju reakcije iza volana među spolovima. Istraživanje je provodio bihevioralni psiholog Patrick Fagan i to na sveukupno tisuću ispitanika (ženskog i muškog spola). Zaključak je sljedeći: žene su u prosjeku 12 % više ljutite od muškaraca kad su u automobilu. Znači li to da žene prosječno uzrokuju više prometnih nesreća? Ne, to je i dalje većinski na leđima muškaraca, ovo su vozačke reakcije. Pojasnit ćemo.
Provedena studija je pokazala kako točno vozači emotivno ili smireno reagiraju na podražaje u prometu. Računajući od samog početka i okolišnih uvjeta u samoj vozačkoj kabini pa zatim sve do konkretnih situacija i same ceste. Na slikama koje je Hyundai objavio vidljivo je da su istraživači koristili najnoviju dostupnu tehnologiju Driving Emotion Test (DET). Ista prati analizu oku, otkucaje srca, facijalne ekspresije i odgovor kože na podražaje. Sve se to vidi na onim žicama na slikama. Monitor za srce je vjerojatno najvažniji kod dobivenog jedinstvenog DET rezultata za svakog ponaosob. Dakle, ispitivanje nije zasnovano na subjektivnom dojmu pojedinca samog o sebi, nego na objektivnim „žicama“ čije rezultate mjerenja gledaju znanstvenici na monitoru.
Mislili ste da žene smirenije voze, jer im je bitnije kako im stoji frizura u retrovizoru od onog što se događa izvana? Ovdje je pokazano da one ustvari bijesne na viđene situacije u prometu. Da budemo detaljniji, žene su u prosjeku 12% gore od muškaraca kad je u pitanju nekakva burna reakcija, bilo ljutnja, razdražljivost ili živčanost.
Slijedom toga, žene su tako onda puno emotivnije doživljavale sve scenarije u prometu. Bilo od onoga da ih pretječe drugi auto, do raznih drugih situacija u kojima se netko dere na vozača ili pak skreće negdje bez uključenih pokazivača smjera. Spomenuti glavni istraživač, Patrick Fagan, se u objašnjenju ovih rezultata okreće za pomoć evolucijskoj psihologiji. Evolucijska teorija tvrdi da su naši ženski preci morali imati razvijen predosjećaj za svaku potencijalnu opasnost koja bi se mogla dogoditi njima i njihovim potomcima za vrijeme dok je spilja prazna, a muškarci u lovu.
Psiholog tvrdi da je taj podsvjesni sustav upozoravanja prisutan djelomično i danas pa da možda zato ženski vozači prosječno reagiraju malo drastičnije na negativne stimulacije iz okoliša. Stoga je vjerojatnije da će prije one biti frustrirane i ljutite. Studija je također pokazala da su dvije dominantne emocije u automobilu sreća i srditost. Sreća se veže za osjećanje slobode tijekom vožnje, a srditost za gubitak kontrole.
Kad su ispitanici upitani što ih usrećuje za volanom, 84 % njih je reklo da je to prazna cesta, a 78 % vožnja u prirodi. 54 % njih je priznalo da ih pjevanje u automobilu za vrijeme vožnje čini sretnijima. A zatim iza toga slijedi komunikacija s nekim za vrijeme vožnje. Tony Whitehorn, predsjednik i izvršni direktor Hyundai Motor UK, je povodom toga svega izjavio da konstantno nastoje istražiti i bolje razumjeti ljudske reakcije u vožnji kako bi to pomoglo poboljšanju vožnje i danas i ubuduće. Skroz plemenito. Ako se prisjetimo prodajnih podataka kakve aute muškarci i žene kupuju, s nestrpljenjem očekujemo neku novu studiju, po mogućnosti neku ovako fensi sa žicama i monitorima.