Hoće li struja spasiti Volkswagen?
Nikad teža vremena za Volkswagen prilika su za evolucijski skok
Motor može ugasiti tvrtku. Ako mislite da je to pretjerano, podsjetit ću vas na jednu priču iz 70-ih. Neko vrijeme nakon završetka velikog rata, (zapadna) Europa je doživjela gospodarski boom. Automobili su od pukog prijevoznog sredstava postajali dio umjetnosti, zabave, sporta i performansi. U to vrijeme su se proizvođači željeli odmaknuti od klasičnih motora s unutrašnjim izgaranjem, a kao idealna alternativa nametnuo se jedini novi motor 20. stoljeća – Wankel. Wankel je bio toliko popularan da su u Europi gotovo svi ozbiljni igrači u auto industriji ušli u proizvodnju istog. Predvodnik je bio njemački NSU, a pratili su ga Francuzi, a čak je i Mercedes-Benz, koji je de-facto izmislio motor s unutrašnjim izgaranjem, ušao u ovaj klub. Međutim, potencijalna tehnologija budućnosti se pokazala manjkavom. Postojali su problemi s brtvljenjem, motor se nije pokazao pouzdanim, a relativno visoka potrošnja u vremenima naftne krize bio je posljednji čavao u lijesu Wankela. Mercedes je to brzo shvatio pa Wankel nikad nije otišao dalje od konceptnih automobila, francusku automobilsku industriju kao i uvijek je spasila država, a NSU koji je polagao sve nade u ovaj motor je naprosto ugašen. Sudbina NSU-a je završila tako da ih je preuzeo VW, tako da u Volkswagenu dobro znaju što motor može učiniti jednoj tvrtki.
Kao i živa bića automobil prolaze evolucijski proces kroz koji postaju bolji. U VW-u to znaju i na primjeru NSU-a, ali i na vlastitom primjeru – upravo po preuzimanju NSU-a Volkswagen je evoluirao u proizvođača kakvog danas poznajemo. Zbog (opravdanog?) straha od izumiranja, VW kuje planove da se repozicionira na tržištu. Direktor Herbert Diess navodi da bi Volkswagen mogao odustati od dieselskih agregata u putničkim vozilima, te svoj daljnji razvitak fokusirati na električni pogon. Slične glasine dolaze i iz Mercedesa koji također razmišlja o napuštanju diesela. Prije dieselgate sama pomisao da bi Mercedes i VW napustili diesel kod svakog bi opravdano izazvale smijeh, ali danas je situacija drugačija.
Volkswagen razmišlja o razvitku automobilske arhitekture koja bi se mogla koristiti na svakom putničkom vozilu u njihovoj ponudi. Zanimljivo je da bi ova tehnologija trebala debitirati na podcijenjenom i gotvo zaboravljenom VW-om „flagshipu“ Phaetonu koji bi mogao doživjeti svojevrsno uskrsnuće. Zasada se govori o autonomiji između 300 i 500 km. Realno gledano, ovo je mogućnost da električni motori dožive brži napredak jer klasični benzinci su ionako došli do krajnjih granica svojih mogućnosti. U svakom slučaju, ovakav razvoj od strane velikog proizvođača poput Volkswagena će biti vrlo zanimljiv za pratiti u skoroj budućnosti.