Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Dean Štrlek 02.09.2016

Hoće li Hrvatske autoceste doživjeti velike promjene – Vinjete, ENC, brojni otkazi i još mnogo toga…

Konzultantska tvrtka Atkins iz Velike Britanije, koja izrađuje Studiju o restrukturiranju Hrvatskih autocesta (HAC), Autoceste Rijeka-Zagreb (ARZ) i HAC-ONC, u prvom nacrtu navela je kako je nužno smanjiti broj zaposlenih u tim tvrtkama s 3000 na 1500.

Promjene su nužne
foto: Znet.hr

Studija je dio ugovora vrijednog 250 milijuna eura koji je HAC dobio od EBRD-a. Konzultanti u nacrtu studije navode da se u sektoru održavanja u HAC-ONC-u u kratkom roku broj zaposlenih može smanjiti do 370, dok bi se dugoročno njihov broj mogao smanjiti za dodatnih 460 zaposlenika. Trenutno je zaposleno 1,66 ljudi po kilometru, dok bi se na ovaj način znatno približili međunarodnim standardima, navodi .
Atkins smatra kako bi se ta brojka mogla smanjiti na jednog radnika po kilometru, pa čak i manje, dok u odjelu naplate cestarina brojku bi trebalo reducirati s 900-tinjak na 500-tinjak radnika. A u sljedećih pet godina dodatno bi moglo iz tog sektora otići 365 ljudi. Broj zaposlenih na upravljanju i održavanju tunela trebalo bi smanjiti za 133, i to u centru nadzora za 26 radnika, na poslovima hitne pomoći 8, a broj vatrogasaca trebao bi se smanjiti na 99. Atkins apelira kako bi to bilo racionalizirano na mađunarodni standard.

Atkins upozorava kroz Studiju o standardizaciji
Atkins upozorava kroz Studiju o standardizaciji
foto: Atkinsglobal.com

Niz promjena u održavanju i naplati značajno bi smanjio broj zaposlenih u administraciji HAC-a, ARZ-a i HAC-ONC-a. Različite konzultantske kuće došle su do zaključka kako su standardi održavanja autocesta koje imaju HAC, ARZ i HAC-ONC veći nego na većini međunarodnih sustava autocesta. Automatska naplata kratkoročno bi zamijenila blagajnike, dok se ne uvede potpuno beskontaktna naplata cestarine. Atkins predlaže širu primjenu elektronske naplate cestarine ENC-a.

Također, što se tiče popusta, on za cestarinu koja se plaća ENC-om mora biti manji od 21,7%, tj. maksimalno 13 posto. Preporučuju i da se cijena cestarine usklađuje svake godine s inflacijom. Također uputno bi bilo uvesti različite tarife cestarine ovisno o vremenu korištenja autocesta. Tako bi cijene dugoročno bile i regulator prometnih gužvi, a time i sigurnosti na cestama.

Preporuke govore o smanjenju broja zaposlenih
Preporuke govore o smanjenju broja zaposlenih
foto: Hac-onc.hr

No ipak Britanci nisu za uvođenje vinjeta, oni predlažu tzv. „free flow“ protok. Ovaj sustav, smatraju, dugoročno nosi benefite za naše autoceste. Nestale bi naplatne kućice i gužve, a cestarina bi se plaćala po prijeđenom kilometru.

Podijeli s frendovima!

Dean Štrlek
Automobilistički entuzijast, od ranih dana prati informacije iz svijeta automobilske industrije, a primarno izdvaja dizajn.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Projekt Goldfish – Jedini BMW Serije 7 s V16 motorom!

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

FOTO: Trash & Burn 2025: Automobilski spektakl koji se ne propušta

Piše: Niko Poznat

Europski vozači preplaćuju tisuće eura za automobile s vraćenom kilometražom

Piše: Niko Poznat

3. Oldtimer driver Rally u Otočcu

Piše: Niko Poznat

Šesnaest života u sedam dana. Koliko još!?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ono kad je Mercedes-Benz ponudio četiri automobila u jednom…

Piše: Niko Poznat

Novi dokument za taksiste: Kartica autotaksi vozača


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana