Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 11.05.2023

“Green Hornet” kao najposebniji Mustang svih vremena

Ford Mustang od šezdesetih do danas predstavlja svojevrstan “mainstream” model američke “Muscle Car” ideologije. A “Green Hornet” kao plod kolaboracije između Forda i Shelbyja unutar svega toga definitivno stoji kao nešto posebno.
Evo i zašto…

Shelby GT500 Green Hornet Prototype
foto: Carscoops

Fordovo naslijeđe koje ovaj automobil sa sobom donosi u sklopu popisa opreme traje već više od 50 godina nije nepoznanica. Jer Mustang je ikona čak i na globalnom planu. Poput Nike tenisica i McDonaldsovih hamburgera koje priznali mi to sebi ili ne, svi tu i tamo pojedemo.
S druge strane medalje uz tu automobilsku ikonu stoji i Carroll Shelby. Nikad prežaljeni genijalac koji se još tamo negdje sredinom šezdesetih godina prošlog stoljeća posvetio partnerstvu s Fordom i presložio neke od primjeraka Mustanga do savršenstva.

Stoga vrijedi spomenuti i jedan od najposebnijih plodova te naizgled vječne kolaboracije dvaju prezimena. Onaj uobličen u jedan zeleni primjerak Mustanga iz 1968. godine.

Dotični Mustang začudo nije uobličen u „Fastback“ oblik karoserije, već je riječ o tzv. “Notchback” modelu, odnosno o onom s guzicom koji je u usporedbi s “Fastbackom” uvijek djelovao nekako “obično”.
No vjerujte mi na riječ da u kontekstu ovog automobila pojam “obično” nije moguće povezati ni na koji način.

Naime, radi se o jednom od ukupno dva proizvedena primjerka Shelbyja GT500 od milja nazvanog “Green Hornet”.
Dotični zapravo nema veze s automobilom kakav ste 1968. godine mogli kupiti, jer je u suštini riječ o testnom automobilu. Tj. jednom od onih na kojima je Ford zajedno sa Shelbyjem testirao (tada) nove tehnologije.

Shelby GT500 Green Hornet Prototype
foto: Carscoops

Pod tada aktualnim sloganom “inovacije u dizajnu, performansama i rukovanju”, ovaj je Mustang GT500 zapravo bio testna mula i kao takav je poslužio za testiranje raznoraznih u to vrijeme pomalo atipičnih komponenata na američkim sportskim automobilima.

Dok su kočioni sustavi na “Amerima” s kraja šezdesetih i s početka sedamdesetih godina prošlog stoljeća podrazumijevali bubnjeve umjesto diskova i čeljusti, “Green Hornet” GT500 ispod sve je četiri felge skrivao upravo diskove i kočione čeljusti. I zato je kočio kako treba, što je pak s obzirom na sirovu snagu ispod haube definitivno bilo potrebno.

Izuzev toga, na ovom je automobilu umjesto krutih osovina svoje mjesto našao i neovisan ovjes, a poradilo se i na tehnologiji „ispod haube“. Jer “Green Hornet” GT500 nije imao predimenzionirane karburatore (odnosno “fergazere” kako bi to rekli mehaničari starijeg kova), već se u sklopu motora ovog automobila eksperimentiralo s Conelec-direktnim ubrizgavanjem goriva.
Tj. bio je opremljen s nečime što svoju primjenu na serijskim automobilima u Americi nije našlo skoro dva desetljeća kasnije.

Dakle, ovaj Shelby GT500 nije samo brz i lijep, već predstavlja i omanju revoluciju, tj. prve udahe Forda u jednoj apsolutno novoj eri proizvodnje automobila.
Stoga ni ne čudi kako je od 1968. do danas proizvedeno samo 2 primjerka te da čak i mnogi ultra-zaljubljenici u Mustang za “Green Hornet” nikada nisu ni čuli.

Oznake su također prisutne – tek toliko da ne bi bilo zabune.
foto: Shelby American

“Green Hornet” je za testiranja navodno služio punih godinu dana, nakon čega su svi ti “inovativni” dijelovi poskidani s automobila. A potom je ovaj Mustang prodan na internoj aukciji.
Prvi ga je kupio zaposlenik pod imenom Robert Zdanowski i vozio ga je par godina te potom prodao dalje.
Idući je kupac bio g. Don Darrow koji je radio kao gazda Fordovog zastupstva u Cheboyganu (Michigan).
Striček Darrow nije znao za interesantnu povijest ovog automobila, pa je tijekom svog vlasništva nad “Green Hornetom” napravio nekoliko promjena. A onda je tamo negdje u osamdesetim godinama prošlog stoljeća njegov sin pročitao knjigu Paula Newitta u kojoj se ovaj Mustang spominje i otkrio da njegov otac u svom vlasništvu ima jedan doista poseban automobil.

Kada se to saznalo, “Green Hornet” odlazi u mirovinu, odnosno grijanu garažu i restaurira se do 1993. godine, kada ponovno izlazi na cestu. A potom prije nekih desetak godina ovaj GT500 dolazi u ruke g. Craiga Jacksona te kreće i druga restauracija tijekom koje ovaj Mustang postaje ovo što je danas – jedan predivan i po mnogočemu poseban automobil.
I to ne samo za Ford i Shelby, već i općenito za svijet automobila.

Srećom pa se potencijalni klasici i dalje rađaju.
foto: Automobil Revue

Zbog svega toga se ovih dana dovršava i dokumentarni film koji u stopu prati restauraciju i slavnu povijest ovog automobila. Financiranje dokumentarca preuzela je slavna aukcijska kuća Barrett-Jackson, a g. Jackson kao generalni direktor dotične aukcijske kuće o svemu kaže ovo:
“Green Hornet za mene važan i poseban automobil. Dodajući ga u našu kolekciju ima poseban značaj. Iza mene je dugo prijateljstvo s nikad prežaljenim Carrollom i vjerujem da bi on bio itekako ponosan kada bi vidio jedan od svojih revolucionarnih prototipa koji izgleda kao da se otkotrljao iz tvornice, u ’68.”.

Što se nas ovdje tiče, nemamo razloga posumnjati u ove riječi. Jer u moru specijalnih edicija i posebnih iteracija za Mustang, “Green Hornet” stoji kao jedan od najposebnijih dijelova povijesti tog sveameričkog i legendarnog “Pony Car” automobila.
I zato je zavrijedio pokoji redak.
Nadamo se da se i vi cijenjeni čitatelji slažete s nama.

Shelby GT500 Green Hornet Prototype
foto: Carscoops

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Luda vožnja u Teksasu: Auto vukao drugo vozilo unatrag – s vozačem unutra!

Piše: Niko Poznat

Predstavljen inovativni sustav za sigurnost gledatelja na automobilističkim natjecanjima

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana