Ford ima najbolje rješenje za samoubojice
Ukratko, rješenje se naziva Explorer i vjerovali ili ne, umjesto nekog nordijskog, namijenjen je američkom tržištu.
Kada bi priupitali „naše stare“ što misle o današnjim automobilima, velik broj ne bi imao nikakav revolucionaran odgovor. Dapače, neki bi tu i tamo naveli neki od modela koji ima udobna sjedala ili neki takav detalj, a većina bi tek slegla ramenima i osmijehom izvela zubnu protezu na sunce. No za vremešne ljude kojima je svijet automobila i u mladosti bio napet, današnji su automobili „s*anje“, jer su (citiram) „puni struje i senzora“, te se zbog toga kvare puno češće i održavanje im je preskupo.
Što se mene tiče, najčešće stojim na sredini gdje se najčešće nalazi istina, no u slučaju usporedbe starih vremena s ovim današnjim, mislim da su starci u pravu sa svojim tvrdnjama, jer svijet automobila danas ima sve manje i manje smisla.
Automobili današnjice umjesto na voznim svojstvima inzistiraju na opremi i nude povezivost s pametnim telefonima i selfie-stickove umjesto performansi, a oni koji nude performanse nisu namijenjeni entuzijastima, već direktorima i članovima partija na vlasti. Stoga često imam dojam (a znam i da nisam jedini) kako se svijet automobila doista izokrenuo naopačke.
S obzirom na svu silu tehnologije i brzinu izbacivanja novih modela na tržište, naravno da i kvarovi dolaze kao obavezan dio te priče. Tome u prilog ide sporadično i sve učestalije povlačenje ovećeg broja primjeraka pojedinih modela od strane proizvođača, čime se zapravo dobiva prava slika današnjeg svijeta automobila, te postaje jasno kako su današnji automobili doslovce napravljeni da svojim vlasnicima zagorčavaju živote i postanu stavka potrošnje unutar kućnog budžeta svakome od nas, no to je tek vrh sante leda. Onaj niži dio dotične sante ulaskom u detalje dovodi do suočavanja s potencijalno opasnim situacijama i problemima koji ih mogu uzrokovati, a upravo jedan takav slučaj je tema i ovog teksta.
Naime, Ford je u današnje vrijeme jedan od stvarnih lidera unutar auto-industrije. To je tvrtka koja je prisutna u svim segmentima – i to ne samo kao proizvođač automobila, već i kao inovator.
Tome u prilog izuzev „Go Further“ strategije ide i sva sila manjih ili većih izuma koji se skoro ekskluzivno nalaze na Fordovim modelima, te koje čak i Kinezi još nisu uspjeli iskopirati za sebe, pa samim time i ugled za ovu marku (ponovno) raste.
U Americi se Ford može pohvaliti s malim milijunom raznoraznih modela koje Europljani nikada nisu vidjeli u Fordovim salonima na prostoru „starog kontinenta“, a za to postoji i mali milijun dokaza. Neki od njih podrazumijevaju postojanje omanje flote Fordovih Pick-up kamioneta kakvi u Americi uživaju iznimnu popularnost, dok ih u Europi nitko normalan ne želi pod svojim krovom. Tu je također i sva sila SUV-modela koji se u Europi iz ovog ili onog razloga ne prodaju, a na kraju krajeva i Fordov sportski program podrazumijeva modele i verzije pojedinih modela kakvi na području Europe ispadaju apsolutnim nepoznanicama.
Uglavnom, američko tržište (očito) prihvaća sve, pa stoga ne čudi da je upravo Ford na tim prostorima jedna od najprodavanijih marki automobila uopće.
E sad…kako Ameri iz nekih svojih megalomanskih razloga apsolutno obožavaju glomazne i pravokutnicima slične automobile (odnosno SUV-ove), i Ford nudi nekoliko konja za tu utrku. No nadaleko najpoznatiji i najprodavaniji od njih naziva se Explorer.
Za one koji ne znaju, radi se o ogromnom SUV-automobilu koji izuzev svojim gabaritima kupce u salone dovlači i s hrpetinom opcija – od motora, pa sve do stavki iz popisa standardne i dodatne opreme. Uglavnom, ovih je Fordova na američkim cestama doista ogroman broj, pa stoga malčice čudi da je posljednja generacija tog (pre)velikog Fordovog modela ispala takvim poljem nezadovoljstva.
Prema navodima američke cestovno-dušobrižničke organizacije NHTSA, za Ford Explorer aktualne generacije u posljednjih nekoliko mjeseci pristiglo je ukupno 154 negativna osvrta i vjerovali ili ne, svi se u bazi pozivaju na (pazite sad) ulaženje ispušnih plinova u interijer automobila.
Navodno se tijekom naglog ubrzavanja i(li) jačeg opterećenja motora (poput npr. vožnje po nekom brdu i slično) kroz klimatizacijski sustav kabina počinje puniti otrovnim plinovima koji dolaze iz ispušnog sustava. Zbog toga je već nekolicina vlasnika kraj svojih Explorera na cestu vraćala još neprobavljeni ručak, a neki su prijavljivali i teža trovanja organizma. Uglavnom, još nitko nije teže stradao, ali kako stoje stvari, i to je samo pitanje vremena, pa se ekipa iz NHTSA opako prihvatila posla.
Rezultatno stanje testiranja pokazalo je da Ford Explorer datuma proizvodnje od 2011. do 2015. godine doista pod opterećenjem ispušta plinove u kabinu. Ta se neželjena situacija događa u momentima kada automobil ubrzava ili je pod većim pritiskom (kao što sam i gore napomenuo), te kada u kombinaciji s tim pritiskom vlasnici imaju klima-uređaj podešen na cirkuliranje zraka unutar kabine.
Iz Forda stiže nekolicina objašnjenja i pojašnjenja cijele situacije, no ispušni plinovi u kabini jednostavno su opasni i nepoželjni, iz kojeg god kuta se gledalo na situaciju. Stoga zasad nema druge, nego surađivati s institucijama i podviti rep ukoliko se pokaže da skoro 250,000 Explorera (koliko ih je prodano samo u 2015. godini) u sklopu popisa opreme ima homicidalne tendencije.
Dakle Ford bi zbog Explorera u kombinaciji s CO2 mogao biti u velikim problemima, jer ne samo da je Explorer jedan od najprodavanijih modela te marke, već se ne zna je li isti problem nastao i s drugim modelima iz ponude na području SAD-a.
Samim time nitko od vlasnika neće biti pretjerano zadovoljan, te će ovakav propust tolerirati eventualno oni kojima je iz ovog ili onog razloga dosta života.
Za njih će ova vijest biti nešto pozitivno, jer ne samo da neće morati iz stražnjeg ispušnog lonca izvlačiti cijevi kroz odškrinuti prozor, već će samoubojstvo moći odraditi bilo gdje, a ne samo u zatvorenoj garaži.
…i onda netko kaže da svaka priča ne mora nužno imati dvije strane…pih.