Dieselgate se nastavlja, Volkswagen sada zagađuje VIŠE nego za vrijeme varanja!?
Baš kad čovjek pomisli da je sve konačno pod kontrolom s Volkswagen i Dieselgate aferom, vrijeme je pokazalo da baš i nije. Kako je uopće moguće da je nakon VW posipanja pepelom i poslije samog popravka zagađenje još veće od onoga u doba kad su prikazivali lažne rezultate?
Stvarno je grozno kad netko obeća nešto popraviti pa onda situaciju još dodatno pogorša. Zvuči gotovo smiješno i kao vijest iz bespuća News Bara ili Sprdexa, ali se točno to dogodilo ako se pita talijansku udrugu za zaštitu potrošača Altroconsumo (inače članice BEUC, europske organizacije za zaštitu potrošača). Dieselgate, izgleda, još uvijek jaše. Naime, najveća svjetska automobilska kompanija se još nije izvukla iz najvećeg svjetskog ispušnoplinskog skandala. Nagodba s Amerikancima teška 15 milijardi dolara gdje, između ostalog što se mora platiti, također sadržava tri opcije američkim potrošačima VW dizelaša: otkup vozila, popravak ili novčano obeštećenje u iznosu od 5 tisuća dolara. Amerikanci, koji su i otkrili cijelu aferu koja je započela još 2008., se razumljivo sablažnjavaju nad nepoštenom praksom Volkswagena, jer je poznato da vole čist atmosferski zrak koliko i sporazum iz Kyota. Ironije li. Samo njima je ponuđena takva opcija obeštećenjima, jer su u navodno nezavidnijem položaju od Europljana zbog težine popravka.
Država matica im je progledala kroz prste zbog važnosti same kompanije i pod uvjetom da stvar ispravi. VW je zasukao rukave i apdejtao softver 1.2 i 2.0 litarskih dizelskih motora. S druge strane, 1.6 litarski dizelaši su trebali novi uređaj koji pomaže senzoru za protok zraka bolje očitavanje, kao i softversku nadopunu. Kada su, zatim, u Altroconsumo testirali “popravljeni” Audi Q5, otkrili su da tako popravljen emitira 25% više nitrogen oksida od onog prijevarnog kojeg su uklonili. Hm, što? Podsjetimo, cijela poanta je bila u tome da se prijevarni uređaji za kontrolu emisije štetnih ispušnih plinova uključuju samo kod eko testova gdje pokazuju lažne podatke, a inače su ispuštali 40% više štetnih plinova nego što je dopušteno. Imajući to na umu, prethodno saznanje sa spomenutih 25% povrh zakonskih okvira ne zvuči pretjerano dobro za Volkswagen.
Spomenuta talijanska udruga je o neugodnim rezultatima testiranja promptno zatim alarmirala prije spomenuti BEUC, čiji je član. BEUC će sada stvar dodatno zapapriti pokretanjem testiranja i drugih VW vozila te ustrajati na medijskom pritisku ne bi li se motori brže (i bolje) popravljali. Sad se zahtjeva i “tetošenje na američki način” i europskih potrošača, koji su ostali nešto uskraćeniji da VW ne bi pretrpio još veće udarce. A kad smo već kod udaraca, podsjetimo da nisu toliko teški kako se čini ako se sjetimo svih onih vijesti o povećanju bonusa menadžerima i povećanju prodaje samih VW vozila – aferi unatoč. Volkswagen je, izgleda, vječan.