Corvette ili 911 – pitanje za milijun (nečega)
Jeste li se ikada vezano uz neki sportski automobil zapitali oko omjera uloženog i dobivenog?
Mi jesmo.
A eto i očitog primjera zašto.
Pratite li redovito tekstualne dijareje pojedinih autora koje u sklopu našeg malog internetskog kutka posvećenog automobilima iz dana u dan objavljujemo?
Onda vam zasigurno nije strana teza u sklopu koje za Porsche 911 mislimo da je najbolji sportski automobil na svijetu. Jer većina prisutnih ovdje doista tako i misli.
No kako ne bi sve ostalo na “rekla-kazala” i sličnim poslovicama iz nekih drugih vremena, red je objasniti i zašto tako mislimo…
Dotični je automobil postigao sve ono što jedan automobil „s pedigreom“ treba postići. Od tradicije i kvalitetu, pa sve do performansi koje iz godine u godinu djeluju sve uvjerljivije. Ili bolje rečeno luđe.
Posrche 911 ima i svoju instantnu prepoznatljivost. Ali svojim kupcima osigurava i status. Dakle kada se spomene 911-ica, u sklopu ta tri broja spomenuto je sve gore navedeno, odnosno još i više od toga.
No Porsche 911 u današnje vrijeme ima nekolicinu konkurenata koji također iza sebe imaju pokoju od navedenih komponenata s kojima privlače kupce i nude alternativu u domeni sportskih automobila.
Tu naravno prvenstveno podrazumijevam Nissan GT-R. Automobil koji još od ranih sedamdesetih (dok se još nazivao Skyline GT-R) za Porsche u sklopu pojedinih natjecanja u domeni auto-sporta predstavlja ljutog neprijatelja. I ne samo to, već “Godzilla” i dan-danas stoji kao jedini automobil koji je tamo negdje tijekom sedamdesetih godina prošlog stoljeća šutajući dupe 911-icama na stazi uspio prekinuti apsolutnu dominaciju ove marke iz Zuffenhausena.
A to definitivno nije mala stvar.
Zatim je tu sva sila barem nazivno sportskih automobila koje potpisuju Amerikanci.
Ako ćemo realno, između Mustanga i Camara s jedne strane, te Porschea 911 s druge sama usporedba u smislu „što bi radije“ nema pretjeranog smisla, zar ne?! Jer tu usporedbe zapravo nema. I to samo zato što Ameri i dan-danas pojam “zavoja” vide kao nešto što svijetu nije pretjerano potrebno.
No ipak se u moru američkih ideja vezanih uz sportski automobil ističe Corvette. I to kao automobil koji u sklopu svoje posljednje tri generacije ispada apsolutno vrijednim konkurentom 911-ici. Jer uz performanse i ostatak za Porsche gore navedenih atributa ima i tradiciju koja traje još od pedesetih godina prošlog stoljeća.
Time Chevrolet Corvette ispada najdugovječnijim sportskim automobilom svih vremena, što pak usprkos činjenici koja kaže da je većina generacija bila nevozljiva znači puno onima koji uživaju u aktualnom modelu.
E sad… Ako ćemo zanemariti posljednju generaciju Corvette i njen prelazak iz sportskog u super-automobil, sve ovo gore navedeno i dalje stoji.
Dakle, usprkos aktualnoj osmoj generaciji ovog sveameričkog sportskog automobila, ostanimo u nedavnoj povijesti.
I krenimo uspoređivati brojke.
Jer za Corvette tijekom posljednjih nekoliko generacija vrijedi spomenuti genijalan 6,2-litarski V8 motor koji pod poklopcem sedme generacije ovog automobila u bazi (odnosno bez dodatnih oznaka) razvija 460 konjskih snaga.
Time je posredstvom 7-brzinskog ručnog ili pak 8-brzinskog automatskog mjenjačkog sklopa Corvette C7 sposobna za ubrzanje 3,8 sekundi od 0-100 km/h te za maksimalnu brzinu koja iznosi oko 310 kilometara na sat.
S druge strane Atlantika nalazi se Porsche 911. Automobil koji u sklopu aktualne generacije nudi šest cilindara i 3,4 litre zapremine, što pak rezultira s nekih 345 konja. Dotični su konjići dovoljni da do stotke ispale „baznu“ 911-icu za nekih 4,8 sekundi i nastavljaju je tjerati do nekih 290 kilometara na sat.
Dakle reklo bi se da je Porsche 911 u svom baznom izdanju ipak nešto slabiji i nešto sporiji od Corvette Stingray. I to bi bilo apsolutno u redu da je kojim slučajem dotični kobasičar iz Zuffenhausena i nešto jeftiniji od hamburgeraša iz Bowling Greena.
No to za 911-icu nije slučaj.
Naime, dok je Chevrolet Corvette Stingray (C7) sa svim mogućim i nemogućim opcijama i dodacima standardnoj opremi koštao nekih 80,000 Eura, Porsche 911 u svojoj baznoj izvedbi košta oko 90,000 Eura.
Vrijedi napomenuti kako pod se „baznom“ izvedbom podrazumijeva 3,4-litarska verzija 911 Carrere (tj. ona bez oznake „S“). Odnosno ona koja od opreme za tu cifru nema čak ni polakirane logotipove na centru kotača, a kamoli neke poprilično svemirske stavke koje u sklopu Corvette za ove novce dolaze bez problema.
Naravno da nije sve u opremi i brojkama. Jer oprema na sportskom automobilu bitna je samo onima koji od porno-zvijezde očekuju doktotrat iz agronomije. A isto vrijedi i za brojke koje na papiru ispadaju bitnim stavkama za srednjoškolce i one koji o sportskim automobilima znaju otprilike koliko i mi ovdje o baletu ili cijepanju atoma.
Poanta sportskih automobila je u tome kako se voze. Odnosno bolje rečeno, kako ih je voziti. Koliko gušta su u stanju pružiti svojim karakterom. Koliko emocija su u stanju uzrokovati svojim izgledom. I koliko su vozača u stanju nasmijati tijekom vožnje nekom zavojitom cestom, dok se dlake na vratu istovremeno ježe.
U tome je poanta sve nepraktičnosti, visoke cijene i količine novaca potrebnih za ispravno i pravovremeno održavanje sportskih automobila. A to nažalost mnogi ne razumiju ni pod razno.
Uglavnom, ako se vratimo na početak ovog teksta i ponovno pročitamo njegov uvodni dio, doista se vrijedi zapitati je li doista moguće da se Porsche 911 zbog svoje tradicije i slavnog prezimena toliko precjenjuje u odnosu na kolonijalca koji svojom dugovječnošću i tradicijom na cesti vjerno objašnjava što je to zapravo „američki san“.
Možda će za neke ova usporedba zvučati pomalo glupo i retorički,. No ako ćemo realno, u ovom momentu Corvette Stingray predstavlja puno bolji omjer uloženog i dobivenog. Voznim je svojstvima tijekom prethodne tri generacije Corvette pokazala da može stajati rame uz rame s nekim drugim modernim sportskim automobilima. I u pravilu se jedine zamjerke i dan-danas okreću prema nekim “manje finim” detaljima koji na momente djeluju pomalo generički.
Ali tu se opet dovodimo u sferu opreme koja zapravo nije bitna.
Stoga vrijedi zaključiti kako bi usprkos ogromnim afinitetima za Porsche 911 za nas kupnja Amerikanca bila kudikamo izvjesnija od kupnje prepotentnog Nijemca s pedigreom koji vuče još iz drugog svjetskog rata.
…ili bismo možda ipak isključili sve logičke sklopove u glavi i usprkos svemu otišli u Porscheov salon po svoj novi automobil s brojkama 9-1-1 na dupetu?
Hmmm…
Je li sada jasnije zašto je ovo pitanje za milijun (nečega)?