Audi i čak dva povlačenja Q-sedmice
Dragi naši zagriženi ljubitelji „gospodara prstenjaka“, smijali ste se Lexusu, Toyoti i Aston Martinu?
Eto, sad je red da se i vama smiju, jer je Audi unutar samo jednog tjedna čak dvaput povlačio model Q7 u servise.
Protekli su tjedni za ekipu iz Ingolstadta bio malčice burniji nego inače. No pod time ne podrazumijevam rutinu pri izradi aktualnih modela ili pak osmišljavanje nekog novog, koji bi tek trebao uveseljavati štovatelje četiri kruga i Quattro-pogona, već propuste u proizvodnji koji su rezultirali povlačenjem jednog modela u servise – i to čak dvaput.
Model o kojem se radi naziva se Q7 – znate onaj glomazan pravokutnik koji iza vas u retrovizoru izgleda kao da će vas pojesti.
Dotični je model na doradu pozvan čak dvaput unutar jednog tjedna, što predstavlja svojevrstan presedan u svijetu automobila, pa Audi zbog toga treba smatrati posebnim proizvođačem automobila…ili možda ipak ne.
Prva je faza povlačenja nove Q7-ice nastala zbog „ljudske pogreške“ zbog koje je nekolicina primjeraka ovog modela iz tvornice izašla s greškom na servo-sustavu upravljača.
Realno gledano, ne radi se o nekom velikom kvaru, niti je velik broj primjeraka modela Q7 zahvaćen tim problematičnim dijelom, ali s obzirom na status koji ova marka na tržištu uživa, čak je i osam primjeraka modela bilo dovoljno da se ekipa iz Ingolstadta oglasi i povuče automobile u servise.
Navodno je cijeli problem upakiran u kontrolnu jedinicu servo-uređaja koja je iz tvornice u Budimpešti izašla s greškom.
Prema navodima iz Audija, te potvrdama koje je u javnost iznijela američka asocijacija NHTSA, radi se o ploči kontrolera na koju nije izliven gel koji je čuva od eksternih utjecaja, čime je pak ista podložna hrđanju i kvarovima. Rezultatno stanje tih kvarova seže od sporadičnih kratkih spojeva, pa sve do potpunog otkazivanja servo-uređaja upravljača, čime bi se vlasnicima itekako zagorčao život za volanom.
Uostalom, kako bi shvatili o kakvom se problemu radi, samo pokušajte isključiti servo na vašem automobilu i odvesti se par metara, pa će vam biti jasno kako se ta tvornička greška može manifestirati u praksi.
Naravno da su iz Audija reagirali promptno, te da su svi vlasnici potencijalno problematičnih primjeraka modela pozvani u servise na besplatnu izmjenu, pa je time priča i završila s „hepiendom“, ali odmora nije bilo, jer se već nekoliko dana kasnije na obzoru pojavio drugi problem.
Naime, ispostavilo se kako nova generacija Audija Q7 pati i od problematičnih stražnjih sjedala.
Kod inspekcije istih utvrđeno je kako se treći red sjedala pod opterećenjem ponaša labavo, te kako je moguće da se u takvim slučajevima sjedala preklope ili pomaknu prema naprijed.
To u prijevodu znači da se vlasnicima modela može dogoditi da ih sjedala tresnu u leđa, što možda i nije neki pretjerano veliki problem u teoriji, no svejedno ne znači da bi se voljeli naći na tim sjedalima kada se greška iz teorije manifestira u praksi.
Iz Audija kao objašnjenje cijele priče nude sljedeće: „Ako se treći red sjedala miče ili ne ostaje u fiksan u predviđenoj poziciji, tada za putnika na sjedalu postoji povećani rizik od ozljede prilikom eventualnog sudara“. Dakle, ništa pretjerano strašno kada se uz puko teoretiziranje oko cijele priče uzme i ponavljanje pojedinih riječi poput „ako“, „eventualno“, „potencijalno“ i sličnih.
Naravno da je i to sasvim dovoljno da pojedini proizvođači istog momenta preuzmu odgovornost i istraže o čemu se radi, pa stoga ne čudi da je i Audi postupio na isti način.
Samim time bi se bilo kakve ozljede i slične nepoželjne situacije trebale svesti na apsolutni minimum – pogotovo kad se u obzir uzmu sve floskule s kojima se do danas reklamirala sigurnost Q7-ice i SUV-modela općenito.
Na kraju cijele priče sve zajedno nije ništa pretjerano strašno, ali nije niti čudno, jer hiper-produkcija automobila u današnje vrijeme svako toliko uzrokuje ovakve situacije i propuste. Tom “trendu” nažalost ne mogu pobjeći ni najveći proizvođači automobila današnjice, pa zbog toga ne bi nikoga trebalo čuditi da se i Audi priklonio tom trendu.
Jedino je u cijeloj toj priči žalosno vidjeti kako od raznoraznih pogrešaka u ime zarade pod svaku cijenu proizvođači često peru ruke, pa je ovaj Audijev potez u tom moru pogrešaka, propusta i “dječjih bolesti” zapravo ispao sasvim fer i korektan.
Uostalom, greške se događaju i nastavljat će se događati, pa je sve samo pitanje tolerancije tržišta i ispravnog postupanja proizvođača u otklanjanju istih, što je pak u ovom slučaju ispalo sasvim u redu.
No svejedno ostaje materijala za smijeh od strane onih koji prema Audijevim modelima ne gaje neku pretjeranu naklonost, pa samim time vjerujem kako će Internet i opet naći načina za pakiranje ove situacije u dobru zezanciju.