Aston Martin i što zapravo znači “DB” u nazivu?
Svi znaju da je Aston Martin DB11 ne samo zapanjujuće lijepa pokretnina, nego i sa svojim konjskim snagama najsnažnija s DB predznakom iz ove plemenite porodice, no razotkrijmo famu s tih „DB“ slova.
Britanski proizvođač luksuznih sportskih ljepotana se konačno DB11 modelom bio vratio u prestižno društvo u kojem se mogu naći Jaguar, Porsche, Ferrari i ekipa. I to u velikom stilu. Ono što su naumili im je, prema svemu sudeći, pošlo za rukom. A to je konkretno bila maštarija ponuditi jedan od najljepših automobila današnjice okićenog u najnoviju tehnologiju. Otočani su isporučili dobar proizvod i zasad se nisu čule zamjerke na ovog plemenitaša.
Ako ste, međutim, pomislili da su „DB“ slova iz naziva odabrana nasumično, pogriješili ste. Nije tajna da je sam Aston Martin naziv kombinacija imena jednog od osnivača (a to su bili Lionel Martin i Robert Bamford) te grada Aston Clinton u Buckinghamshireu. Iako ovaj simbol za status i prestiž broji i više od 100 godina starosti, „DB“ inicijali su počeli svoju priču ipak nešto kasnije, 1947. godine. Od proizvodnje automobila za utrke pa do izrade dijelova za avione, kompanija je imala svojih uspona i padova, prodaja, mijenjanja naziva i napuštanja osnivača. Kao svjetlo na kraju tunela se pojavio izvjesni David Brown, otprilike dvije godine nakon završetka Drugog svjetskog rata.
Takozvani „poslijeratni spasitelj“ je nakon ovoga također kupio i Lagonda kompaniju da bi ju pripojio Astonu te je 1950. iznjedren prvi poslijeratni Aston Martin DB2. Dvije sportske marke, Lagonda i Aston Martin, postale su njegovo vlasništvo zajedno za manje od 75 tisuća funti (od toga je svega dvadesetak tisuća funti otpadalo na Aston). Znate ono kad slučajno vidite oglas u novinama koji vas inspirira da kupite auto kompaniju? Ni mi, ali ovdje se upravo to dogodilo. Nije to samo bio splet okolnosti, nego i osobno iskustvo s trkaćih staza. Čovjek je znao točno što i kako želi proizvesti i vremena se više nisu činila tako crnima za ovu otočku marku.
David Brown, koji je poslije počašćen i titulom „Sir“, je bio jedan pravi imućni poslijeratni industrijalist. Strastveni amaterski vozač utrka i motociklist nije volio samo cestovna vozila, gajio je ljubav prema avionima i pilotiranju, brodovima i plovidbi, oružju, lovu, trkaćim konjima, igranju tenisa i pola te višestrukim brakovima. Ukratko, bogat čovjek, blago rečeno, koji nije samo živio na visokoj nozi i megalomanski, nego i s posebnim naglaskom na ljubav prema brzini i utrkivanju. Spomenuti DB2 je bio prvi auto s njegovim inicijalima, a DB4 najslavniji.
Da Aston Martin ne bio široj javnosti ostao poznat većinski po ekraniziranom špijunu s dozvolom za ubijanje, ne šteti koji redak posvetiti čovjeku koji ga je na jedno vrijeme dignuo iz mrtvih i posjedovao ga ravno četvrt stoljeća. Auti su se radili po njegovim željama, on je odsjedao u istim hotelima kao njegovi vozači utrka, a svakog mehaničara je znao po imenu. Što bi Sir David Brown rekao na današnju uzdanicu, DB11? Sigurni smo, apsolutno sve najbolje.