Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše D.P. 05.08.2023

15 činjenica koje niste znali o Ford Mustangu

Više od pedeset kontinuiranih godina na tržištu osigurale su američkom pony automobilu prepoznatljivost u svim krajevima svijeta, iako se službeno na globalnoj razini počeo prodavati tek od najnovije generacije. Simbol je to američke auto-industrije u njezinom najsjajnijem izdanju, a premda iza imena Mustang nikada neće stajati najnovija tehnologija, kada je riječ o stilu, zvuku i cool faktoru s kojim dolazi, gotovo mu je nemoguće pronaći konkurenta. Uostalom, titula najprodavanijeg sportskog kupea na cijelom svijetu 2015. godine govori dovoljno.

Ford Mustang najnovije generacije dijeli osnovni DNK s izvornikom
Ford Mustang najnovije generacije dijeli osnovni DNK s izvornikom
foto: Ford

1. Iako se njegova osnovna konfiguracija, koja podrazumijeva motor sprijeda i pogon straga, nikada nije mijenjala, Ford Mustang je u dva navrata predstavljen kao model sa središnje smještenim motorom, doduše oba puta samo u konceptnoj verziji – Mustang 1 iz 1962. godine i Mach 2 iz 1967. godine.

Koncept iz 1962. godine
Koncept iz 1962. godine
foto: Ford

2. Prototip Mach 1 imao je ugrađeno vozačevo sjedalo koje se moglo zakretati, no kao i niz drugih elemenata ta ideja nije zaživjela u proizvodnom modelu.

Zakretno sjedalo iz koncepta Mach 1
Zakretno sjedalo iz koncepta Mach 1
foto: Thrillist

3. Dan prije službenog otkrivanja u New Yorku, 16. travnja 1964. godine Ford je krenuo s prilično agresivnom marketinškom kampanjom. Tri velike TV mreže prikazivale su reklamu za Mustang i prije samog otkrivanja vidjelo ga je više od 29 milijuna ljudi. Sljedeći dan reklama je bila u više od 2600 novinskih izdanja.

4. U Fordu su očekivali 100 000 prodanih primjeraka u prvoj godini, no stvaran je broj narudžbi nadmašio sva očekivanja – preko 400 000.

5. Jedna od priča vezana uz Ford Mustang s proizvodnim brojem 001, koji nije bio namijenjen prodaji, kaže da je greškom ipak prodan kanadskom pilotu Stanleyju Tuckeru. U ožujku 1966. godine Ford je ispravio pogrešku tako što je kapetanu u zamjenu dao milijunti primjerak Mustanga.

Milijunti primjerak u zamjenu za prvi?
Milijunti primjerak u zamjenu za prvi?
foto: Ford

6. Tek je 2015. godina značila konačan početak korištenja neovisnog stražnjeg ovjesa u Mustangovoj paleti, no Ford je još 1963. godine eksperimentirao s tri prototipa kako bi testirao tehnologiju.

7. Najvrjedniji Ford Mustang ikada prodan na aukciji je Shelby GT500 Super Snake iz 1967. godine, koji je postigao cijenu od 1,3 milijuna američkih dolara.

Shelby GT500 Super Snake
Shelby GT500 Super Snake
foto: Mecum Auctions

8. Tijekom posljednjih 50 godina Ford je izradio barem tri shooting brake (kombinacija kupea i karavana) verzije Mustanga, od čega je jedan bio funkcionalan prototip, a ostali su bili glineni modeli u pravoj veličini.

Ford Mustang u shooting brake izvedbi
Ford Mustang u shooting brake izvedbi
foto: Ford

9. 1964. godine izrađen je i limuzinski Mustang s četverim vratima, koji je bio zamišljen kao zamjena za Falcon, međutim sve je ostalo samo na ideji.

Što je sve moglo biti – dobro
Što je sve moglo biti – dobro
foto: Ford

10. Ford Mustang ima preko 8 milijuna pratitelja na Facebooku, više od bilo kojeg drugog automobila.

11. Krajem 1980-ih Ford je odlučio pretvoriti Mustang u automobil baziran na Mazdi MX-6 koji bi dolazio s prednjim pogonom, međutim kupci su na vrijeme progovorili odlučno zahtijevajući stražnji pogon. Ford je u konačnici poslušao, dok je razvojni model s vremenom postao Probe.

Što je sve moglo biti – loše
Što je sve moglo biti – loše
foto: Ford

12. Bivši predsjednik Sjedinjenih Američkih Država Bill Clinton vlasnik je svijetloplavog Mustanga s bijelim interijerom iz 1967. godine, a povodom ulaska u Bijelu kuću 1993. godine izjavio je da mu je to bila najteža stvar za napustiti.

Predsjednik za upravljačem svog Mustanga
Predsjednik za upravljačem svog Mustanga
foto: Der Autotester

13. Prije nego što je donesena konačna odluka o upotrebi imena Mustang, pomno su bili razmatrani neki drugi prijedlozi poput Cougar, Panther i Torino. Malo je nedostajalo da Cougar odnese pobjedu, a već su bili izrađeni i razni amblemi s tim nazivom.

Ford Mustang je lako mogao biti – Cougar
Ford Mustang je lako mogao biti – Cougar
foto: Ford

14. 1965. godine jedan je Mustang pažljivo rastavljen na četiri dijela i potom putničkim dizalom podignut na 86. kat njujorškog Empire State Buildinga, gdje je ponovno bio sastavljen i izložen. Prošle je godine Ford povodom 50. rođendana Mustanga ponovio taj pothvat, ovoga puta s najnovijim modelom.

Marketinški štos
Marketinški štos
foto: Ford

15. M81 Mustang naziv je projekta koji je nastao suradnjom Forda i McLarena tijekom 1980-ih godina. Osmišljen je kao ograničena, ručno izrađena serija od 250 primjeraka, no projekt je na kraju obustavljen s 11. sastavljenim primjerkom.

M81 Mustang nastao je u suradnji s McLarenom
M81 Mustang nastao je u suradnji s McLarenom
foto: AutoWP

Podijeli s frendovima!

D.P.
U jednakoj mjeri zainteresiran za McLaren F1 i Teslu Model X, dvije krajnosti koje auto-industriju čine nepresušnim izvorom zanimljivosti.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Vanja Mirosavljević

TOP 10 najčudnijih off-road vozila

Piše: Vanja Mirosavljević

TOP 10 automobila s najgorim proporcijama

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Eni Pavlić

Nissan Micra K10 Super Turbo – Poslastica iz Japana

Piše: Niko Poznat

Automobili s vraćenom kilometražom u Hrvatskoj mogu koštati i 21% više od svoje prave vrijednosti

Piše: Vanja Mirosavljević

Zašto postoje automobilske trube?

Piše: Niko Poznat

HUAS: Građanima treba ograničiti kupovinu motornog ulja na litru ili dvije

Piše: Mato Pavličević

Kako zimi postići što veći domet električnim automobilom?

Piše: Niko Poznat

Dani tehničke ispravnosti vozila: Besplatna provjera za sigurniju vožnju


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2023. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana