15 sportskih automobila u najosnovnijoj izvedbi

Plastični branici bez laka, čelični kotači i halogene žarulje na baznim verzijama današnjih sporstkih i super-automobila. Eto kako bi to izgledalo kada bi sportski automobili današnjice na tržište doista stizali bez opreme…

Nekoliko sportskih automobila kakve je danas (nekima) moguće kupiti s pozamašnim popisom opreme koji već tvornički dolazi u paketu
Nekoliko sportskih automobila kakve je danas (nekima) moguće kupiti s pozamašnim popisom opreme koji već tvornički dolazi u paketu

U današnje vrijeme kada nas proizvođači automobila sve zajedno bombardiraju s raznoraznim „akcijama“ i „dodatnim pogodnostima“ za kupnju sasvim prosječnog automobila i time pokušavaju ispasti boljim ili posebnijima od konkurencije, te time pridobiti još pokojeg kupca, stvari često izgledaju glupo.

Razlozi tome prvenstveno leže u cijenama koje su iz godine u godinu sve veće, dok automobili realno gledano u proizvodnji koštaju sve manje, te se kupci koji znaju što žele zbog toga često osjećaju pomalo zbunjeno.

Primjera za takav stav ima popriličan broj, no kako vam sad ne bih trošio dragocjeno vrijeme uz kavu s hrpetinom informacija oko nečeg već nadaleko poznatog, spomenut ću samo jedan od primjera koji me tijekom posljednjih mjeseci bodu u oči.

Volkswagen Golf sedme generacije prikazan s nešto više detalja...
Volkswagen Golf sedme generacije prikazan s nešto više detalja…

Kada bi se postavilo pitanje „koji je najpoznatiji automobil na našim prostorima“, vjerujem da bi barem 90% ljudi istog časa zaustilo „Golf“, jer taj je Volkswagenov model u našim krajevima doista prisutan kao nigdje drugdje na svijetu.

Golf su vozili pripadnici Policije, isti je za mnoge utjelovljenje službenog automobila, a na onoj „alternativnoj“ sceni koja podrazumijeva tuning i styling, ovaj je Volkswagenov model za mnoge ni manje ni više nego predmet obožavanja.

Svih sedam generacija automobila po kojem je nazvana cijela jedna klasa
Svih sedam generacija automobila po kojem je nazvana cijela jedna klasa

Tijekom godina i generacija, Volkswagen je svoj najpopularniji model svako toliko uljepšavao, dograđivao i poboljšavao u svim segmentima – od brzine, ekonomičnosti, voznih svojstava, preko ergonomije i sigurnosnih sustava, pa sve do kvalitete izrade i ostatka stavki u toj domeni priče oko jednog automobila. Naravno da je samim time iz generacije u generaciju rasla i cijena, pa u današnje vrijeme već bazni Golf za mnoge potencijalne kupce u našim krajevima ispada jednostavno nedostižnim automobilom.

Dakle ovako navedeno, Golf doista ispada kao jedan od onih automobila koji su svojim postojanjem i tradicijom jednostavno nositelji instantne prepoznatljivosti neke tvrtke, pa me stoga itekako čudi da se u sklopu najnovije generacije tog automobila našlo nešto izvučeno s polica iz prošlog stoljeća – kruta stražnja osovina.

Iako nisam mehaničar, niti potpadam u skupinu onih koji svoje znanje o automobilima mogu ukrasiti s hrpetinom intrigantnih naziva pojedinih dijelova automobila, s druge strane znam čemu što služi i kako koji dio automobila razvojno danas izgleda.

Uglavnom, teško bi bilo podvaliti mi priču koju je Volkswagen ispričao po izlasku Golfa „sedmice“, gdje je kruta stražnja osovina ispala boljom opcijom od Multi-link ovjesa, jer takvog što ne samo da nema nikakvog smisla, već i onima koji o automobilima nešto znaju jednostavno vrijeđa inteligenciju.

Ovako izgleda Multi-Link ovjes na BMW-u serije 1
Ovako izgleda Multi-Link ovjes na BMW-u serije 1

E sad, za one koji nemaju pojma o čemu pričam u ovom dijelu teksta, recimo to ovako: kruta stražnja osovina u vožnji i preko prelaska neke neravnine funkcionira kao fiksna poveznica dva kotača, te tako postavljen ovjes više opterećuje amortizere i dotične se neravnine i udubine jače osjećaju na šasiji. Samim time automobil u nekim ekstremnijim situacijama djeluje nestabilno u usporedbi s Multi-link ovjesom koji preko podvozja ne spaja dva kotača na suprotnim stranama automobila, već ih u sklopu tako postavljenog sustava ovjesa na nekoliko mjesta spaja sa šasijom.

Time je upravljivost neusporedivo bolja i puno su manje šanse da ćete takav automobil razbiti na glup način, tj. ako ne pretjerujete bez potrebe.

Dakle priča oko stražnje osovine na Golfu je isprazna poput svjedočanstva bivšeg premijera na sudu u slučaju FIMI Media, te sama po sebi zapravo samo kamuflira uštedu koja je na Golfu sedme generacije itekako prisutna u sklopu pojedinih segmenata.

S opremom na automobilima je manje-više ista stvar, jer u današnje vrijeme automobili samo u reklamama dolaze u za kupce željenom stanju, dok su u realnosti stvari često podložne kompromisima.

Realno gledano, da bi čovjek danas imao sasvim običan novi automobil srednje klase, potrebno je preko stotinu tisuća kuna, no da bi dotični čovjek uživao u svemu onome što nudi popis opreme za dotični automobil, cijena bez problema skače za duplo.

Samim time ispada da je oprema pojedinih automobila uvelike vrjednija od samog automobila na koji je montirana, što je pak vrlo zanimljivo.

Kad bi današnji automobili bili toliko super, ovakve akcije ne bi bile potrebne
Kad bi današnji automobili bili toliko super, ovakve akcije ne bi bile potrebne

Realno gledano, danas je velik broj novih automobila na našim cestama moguće svrstati u krajnost, jer je skoro svakodnevna pojava vidjeti ili neku osakaćenu verziju pojedinog modela srednje klase i bogato opremljen automobil neke od viših klasa koji stoji u „traci do“. Samim time je onda moguće i zaključiti kako ljudi popise opreme više i ne čitaju, već kupnju svojih novih automobila baziraju na „sve ili ništa“ filozofiji, gdje zapravo sami proizvođači automobila kroz neku „akciju“ ponekad čine razliku.