Novi Mad Max (ipak) stiže u kina diljem planete
Špekulacije su potvrđene i novi Mad Max stiže u kina, no nažalost tek tijekom sljedeće godine.
Vjerujem da među vjernim čitateljstvom ovog našeg malog internetskog kutka posvećenog kultu automobila postoji itekako velik broj filmoljubaca koji izuzev na cesti i u medijima automobile itekako primjećuju i na filmu.
Za sebe mogu reći da definitivno spadam u kategoriju takvih ljudi, jer filmove s automobilima u glavnim ulogama oduvijek smatram savršenim spojem dva poprilično različita svijeta.
Tijekom sedamdesetih godina prošlog stoljeća je u hollywoodskom žargonu nastao pojam „car chase movie“, što u žargonskom prijevodu znači filmove kojima je jedna od glavnih okosnica natjeravanje s automobilima ili još jednostavnije rečeno, ganjačina.
Tijekom pojavljivanja DVD-a kao medija na kojem su filmovi za kućnu kolekciju po prvi puta značili trajnost i kvalitetu, dobio sam ideju skupiti oveći broj filmova koji su mi na neki način obilježili djetinjstvo, a posebno je jaka bila želja na istu policu (tj. police) okupiti oveći broj upravo onih filmova u sklopu kojih je natjeravanje s automobilima bilo sastavni dio radnje.
Samim time moram priznati da sam tek tada primijetio da je takvih filmova zapravo jako puno.
Da, odrastao sam uz filmove poput „Smokey and the Bandit“ (i pri tom pronašao vječne afinitete prema Pontiacovom modelu Firebird Trans Am), te „Cannonball Run“ serijala koji je trajao praktički tijekom čitave dekade osamdesetih godina, no tek sam pojavom DVD-a počeo primjećivati hrpetinu naslova za koju do tog vremena nisam niti znao da postoji.
No iako je nekolicina tih ganjalački nastrojenih filmova itekako u mojoj glavi putem vizualnih podražaja izazvala fascinaciju, ono najbolje u smislu spoja filmske kulture i svijeta automobila izraženo je u sklopu trilogije o „Pobješnjelom Maxu“, odnosno točnije u sklopu prvog dijela dotičnog serijala.
Iako su mnogi od vas zasigurno gledali ovaj legendarni celuloidni uradak koji je Mela Gibsona praktički preko noći lansirao među mega-zvijezde „sedme umjetnosti“, većini je nepoznata činjenica da je „Mad Max“ dobrim dijelom inspiriran od strane popularnog i apokaliptičnog stripa „Jeremiah“.
Isto tako je velikom broju ljudi nepoznata činjenica da originalnu verziju tog legendarnog (i u to vrijeme poprilično brutalnog) serijala zapravo nikad nisu ni gledali, jer je prvi val distribucije bio usmjeren striktno prema australskoj publici, nakon čijeg je iznimnog uspjeha film „amerikaniziran“, odnosno sinkroniziran na tada univerzalno američko-englesko govorno područje.
Samim time je na globalnom planu publika ostala zakinuta za originalne izraze i glasove glumaca koji su u originalnoj instalaciji prvog dijela trilogije na filmskom platnu glumili heroje i anti-heroje.
Osim što je za Mela Gibsona značio planetarnu slavu, „Mad Max“ je ubrzo nakon prvog prikazivanja postao i jednim od najboljih i najcjenjenijih australskih proizvoda svih vremena, te je od 1979. do 1985. godine u toj maniri i s manje-više originalnom postavom snimljeno ukupno tri nastavka.
Sva tri su naravno smještena u post-apokaliptično vrijeme, gdje su ljudi jednostavno prepušteni sami sebi i svojim najprimitivnijim pobudama, pa se tijekom sva tri dijela Max Rockatansky (odnosno Mel Gibson) često nasilno suočava s ološem koji ga okružuje.
Naravno, uz svu brutalnost tematike i pojedinih scena u sklopu sva tri dijela filma vrijedi spomenuti i fantastičnu glumu, te originalnu glazbu koju u prva dva dijela potpisuje Brian May, a vrijedi istaknuti i vječno inspiriranog i sposobnog George Millera, koji potpisuje onaj redateljski dio sva tri nastavka.
Isto tako je zanimljivo i jedno od prvih filmskih pojavljivanja dijelova S&M subkulture, koja je u sva tri dijela itekako prisutna u smislu kože, lanaca i čudnovatih frizura, no ono po čemu se „Mad Max“ već na prvi pogled izdvaja od tadašnjih filmova ovakvog tipa jest apsolutna predanost svijetu automobila tog vremena.
Naime, većina borbi i negativnih konotacija unutar radnje sva tri dijela filma veže se uz automobile, tj. pogonsko gorivo koje je u tom futurističnom svijetu postalo svojevrstan luksuz. Dapače, cijela radnja drugog dijela nazvanog „The Road Warrior“ svodi se na šačicu ljudi s puno goriva pod nogama i drugu šačicu nasilnika koji svim silama pokušavaju doći do njega, dok se tijekom trećeg dijela pod nazivom „Beyond Thunderdome“ na sve moguće i nemoguće načine pokušava održati novonastala „civilizacija“ i proizvodnja neophodnog goriva s kojim se dotična tvorevina hrani.
Naravno da se tijekom sva tri dijela jedan dobar dio radnje svodi na natjeravanje pustopoljinama i cestama Australije, no ono po čemu se dotična natjeravanja itekako ističu svodi se na jedan itekako posebno modificirani australski automobil pod nazivom Ford Falcon XB Coupé.
Dotični automobil crne boje zapravo i nije potrebno posebno predstavljati, jer se ionako nalazi u analima filmskih automobila i potjera, a i već sam se nekoliko puta dotaknuo dotičnog automobila u sklopu manje ili više općenitih tekstova na ovom portalu. No vjerujem da će biti zanimljivo spomenuti činjenicu da će se Falcon XB Coupé iz drugog dijela filma naći i u četvrtom.
Da, dobro ste pročitali. Četvrti dio donedavne trilogije o „Pobješnjelom Maxu“ upravo je u fazi post-produkcije, te je prije nekoliko dana na najvećem svjetskom sajmu multimedijalnih sadržaja pod nazivom „Comic Con“ u javnost puštena prva službena najava za „Mad Max: Fury Road“, kako se dotični četvrti nastavak naziva.
Detalja oko samog filma i dalje nema baš pretjerano puno, no ono što se u ovom času zna svodi se na glumački tandem u obliku Toma Hardyja kao glavne muške, te Charlize Theron kao glavne ženske uloge. Isto tako se zna i da je genijalni George Miller imao prste i u ovom nastavku legendarnog serijala, te da će samim time film zasigurno bježati od tipičnih hollywoodskih klišeja – baš kao i prva tri nastavka.
Prema najavama i pojavljivanju Falcona iz drugog dijela filma, radnja bi trebala biti smještena negdje između drugog i trećeg dijela filma, te se samim time ne radi o još jednom (bijednom) pokušaju prepričavanja iste priče na neki noviji i drugačiji način, s kojim bi se nova generacija filmofila mogla poistovjetiti.
Dapače, George Miller je kao redatelj prokomentirao kako „nije riječ o aktualizaciji nekog od nastavaka iz prošlosti, jer nema nikakvog smisla ispočetka prepričavati nekoliko desetljeća staru priču. Ideja iza filma svodi se na povratak jednog opustošenog svijeta na filmske ekrane, te istovremeno održavanje glavnog junaka u obliku u kojem ga starije generacije itekako dobro pamte“.
Samim time vrijedi pretpostavka da ovo neće biti još jedan film koji će gledatelje originala tjerati na povraćanje ili na smijeh, već iskreno vjerujem da je ovo jedan od onih filmova koji su u stanju istovremeno fascinirati one koji o prijašnjim nastavcima nemaju pojma, te one koji su prva tri dijela doživjeli vratiti u taj čaroban i nasilan svijet pustoši i ljudskog primitivizma.
Bilo kako bilo, najava je pred vama, pa je možda najbolje pogledati je. Vjerujem da ćete je s guštom pogledati, te da će rezultatno stanje biti uobličeno u rečenicu „jedva čekam…“.