Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Anita Juranović 24.09.2016

Toyota Corolla i 50 razloga da se prisjetimo prošlosti

Nije mala stvar biti najprodavaniji automobil na svijetu. Toyota Corolla je uz nas već pola stoljeća kao simbol tradicije i pouzdanosti, a nakon tih 50 godina i 11 generacija, odajmo joj malo počasti.

nekad i sad
foto: Carscoops

Pokraj Land Cruisera, Corolla je najpopularniji Toyota model uopće.  Ujedno je jedan od prvih Toyota automobila na tržištu SAD-a i glavni i odgovorni model za skidanje VW Bube s trona superiornosti u prodajnom smislu. U redu, priznat ćemo Bubi planetarnu popularnost i tu ćemo je zadržati na prvom mjestu, ali kad govorimo o konkretnim brojkama i samo u okviru prodaje – Corolla se ne da. Model je započeo svoj životni put još 1966., dok mnogi od nas nisu bili ni u planu, a kamoli u izvedbi.

1966.
foto: Carscoops

S 1.1 litarskim motorom s 4 cilindra i 60 konjskih snaga te bez automatskog mjenjača – prva generacije Corolle nije bila oličenje sofisticiranosti ili revolucionarnosti. Imala je, međutim, dosta jednostavnu i čvrstu konstrukciju za koju se razmišljalo da ju se proglasi glavnim krivcem za njezin uspjeh. Inače, proizvode iz Japana nije pratilo današnje shvaćanje pouzdanosti baš otkako je svijeta i vijeka. Toyota je zato tijekom šezdesetih neumorno radila na gaženju uvriježene etikete lošije sigurnosti koja se tako rado lijepila na Japance.

Drugu generaciju Corolle je dočekao jači motor i veći međuosovinski razmak i to su glavne promjene. Iako je model bio komotniji i udobniji od prethodnika zahvaljujući tom razmaku, ono što ga je proslavilo u Sjedinjenim Državama je svakako njihov ljubljeni automatski mjenjač. Dolazi zatim do pojave jačeg motora (tri znamenke konja) te redizajna prednje maske i to je vjerojatno doprinijelo da počnu padati opasniji komplimenti – automobil godine u SAD-u (1971.).

1970.
foto: Carscoops

Limuzina s dvoja vrata zatim dobiva veće društvo u obitelji Corolla pa joj se tako pridružuju limuzina s četvero vrata, kabriolet s dvoja vrata i karavan. Nakon toga svijet upoznaje Sport Coupe model koji se proslavio među mladima, jer je bio manji i povoljniji od Celice – modela za one sa sportskim apetitima.

1974.
foto: Carscoops

Ostatak verzija je uglavnom bio konvencionalan. Dizajnerske prerade su bile kozmetičke prirode, jer su Japanci očito smatrali da ne treba mijenjati ono što je dobro (ili se dobro prodaje, kao u ovom slučaju). Stoji opažanje da Corolle nisu bile odviše atraktivni modeli, ali nitko ni nije trčao za tim elementom atraktivnosti. 1979. godine je tek uslijedila neka opipljivija promjena s novom generacijom na novoj šasiji. Ovaj put je bila znatno sofisticiranija od starijeg dijela obitelji.

1979.
foto: Carscoops

Nadolazeći Sport coupe, kompakt i limuzinska varijanta su ovaj put sa svojim kromiranim detaljima i dizajnerskim izmjenama izgledali skuplji nego što jesu . Nakon toga je Toyota napokon podlegla trendovima pa je verzija iz 1984. godine postala prva Corolla s prednjim pogonom. Međutim, sve prijašnje verzije su zadržale staru šasiju s tradicionalnim pogonom na zadnje kotače.

1983.
foto: Carscoops
1987.
foto: Carscoops

Nakon početka proizvodnje u SAD-u srednjih osamdesetih, 1988. na scenu stupa i peta generacija u kojoj i limuzina i kupe imaju prednji pogon. Nakon toga je uslijedila konzervativna šesta generacija, a po unutrašnjosti gledano i spartanska (klima, servo te radio su bili samo opcija). Do pojavljivanja sedme generacije (1993. godine) nije bilo većih izmjena, osim povećanja snage motora na 105 KS i na 130 za GTS varijante. Sedma Corolla generacija je odigrala prekretnicu s većim međuosovinskim razmakom što je rezultiralo prebacivanjem iz subcompact u compact klasu. Pored toga se javljaju još neke tehničke novine koje poslije postaju standard, poput ABS-a ili zračnog jastuka.

1991.
foto: Carscoops
1995.
foto: Carscoops

Nakon sedme, Toyota je predstavila još četiri generacije megapopularne Corolle. Nakon svega toga, Corolla Axio je naposljetku u svojih limitiranih 500 primjeraka direktno odala počast prošlosti sa svojim uglatim dizajnom, ali i lijepim retro interijerom. Baš kao jubilarnu, i regularnu Axio verziju pokreće hibridni sustav. Naravno i da je nafilana raznim naprednijim sustavima pomoći u vožnji.

2000.
foto: Carscoops
2006.
foto: Carscoops
2016.
foto: Carscoops

No o novim izdanjima i zadnjim krikovima tehnologije nećemo, prepustimo se dašku povijesti u zabavnom videu koji su Ameri složili povezujući prošlost i budućnost.

Podijeli s frendovima!

Anita Juranović
Drugi auto joj je metla, ali stvarno, jer je rođena na Noć vještica. Kako je ljubitelj svega neobičnoga, to se odnosi i na svijet automobila. No dosta o njoj, ajmo sad malo o tuđim autima.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Projekt Goldfish – Jedini BMW Serije 7 s V16 motorom!

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

FOTO: Trash & Burn 2025: Automobilski spektakl koji se ne propušta

Piše: Niko Poznat

Europski vozači preplaćuju tisuće eura za automobile s vraćenom kilometražom

Piše: Niko Poznat

3. Oldtimer driver Rally u Otočcu

Piše: Niko Poznat

Šesnaest života u sedam dana. Koliko još!?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ono kad je Mercedes-Benz ponudio četiri automobila u jednom…

Piše: Niko Poznat

Novi dokument za taksiste: Kartica autotaksi vozača


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana