Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Mato Pavličević 02.06.2021

Vozili smo Hyundai Bayon: Neobični crossover novi je ulazni model u ponudi SUV-ova

Crossoveri u “džepnom” formatu sve su traženiji, toliko da ih Hyundai u B segmentu sad nudi dva. Pored redizajnirane Kone sad je tu i kompaktni crossover koji je malo praktičniji i prikladniji za obiteljsku upotrebu, no smješten u niži raspon cijena i snage.

Ime Bayon nadahnuto je gradom Bayonne na jugozapadu Francuske. Kako je Hyundai Bayon prvenstveno europski proizvod, Hyundai ga je odlučio nazvati po nekom europskom gradu. Smješten između atlantske obale i planina Pirineji, francuski je grad izvrsno mjesto za one koji uživaju u aktivnostima poput jedrenja i planinarenja, uklapajući se time u karakter ovog novog modela. Pozicioniran u rastući B-segment, bit će ulazni model u Hyundaijevoj SUV liniji za Europu, a uskoro i za azijsko/tihooceansko tržište, gdje ovaj segment tek treba zabilježiti dodatni rast. Hrvatska premijera je održana u Istri, gdje smo po njenim uvijek predivnim cestama i pejzažima, odvezli prve kilometre s ovim zanimljivim automobilom.

Stvoren je na osnovi nedavnog predstavljenog subkompakta i20, dugačak je 418 cm (3 manje od Kone) i ističe se vrlo hrabrim linijama. Velika prednja rešetka i uska svjetlima postala su zaštitni znak Hyundaijevih SUV-ova. To znači da Bayon sprijeda dijeli neke dizajnerske ideje s većim modelima Kona i Tucson, što uopće nije loše. Straga je, reći ćemo svoj, sa svjetlima čiji je oblik bumeranga poveznica s i20. S 4.180 mm duljine, 1.775 mm širine i 1.490 mm visine (ili 1.500 mm s kotačima od 17 inča), njegove dimenzije trebaju postići ravnotežu između kompaktnosti i praktičnosti. Međuosovinski razmak od 2.580 mm je za 20 mm kraći od onog kod Kone, koja je do dolaska Bayona bila početni model iz SUV/Crossover ponude Hyundaija, i identičan onome na i20.

Zapravo, najviše toga dijeli s novim i20, s kojim dijeli platformu, motore, cockpit i još dosta toga. Ipak, nije tek i20 “na štiklama”, iako je razmak od tla za tu klasu sasvim solidnih 17 cm. Ipak je 4 cm viši od i20, pa je pristup osjetno lakši, kao što biste i očekivali, iako je prostor straga malo ograničeniji, no prostraniji nego u Koni. Iznutra Bayon dokazuje da početna razina nije nužno druga riječ za jeftino. Iako se osnovni modeli kotrljaju na čeličnim kotačima s plastičnim poklopcima (specifikacije kakve uglavnom traže renta car tvrtke), skuplje razine opreme imaju značajke iz velikih automobila poput digitalne instrument ploče i 10,25-inčnog dodirnog zaslona infotainmenta.

Poznavatelji ponude Hyundaija odmah će primijetiti kako s i20 dijeli većinu interijera; prednju armaturu i obloge vrata. Uz solidnih 411 litara prtljažnika, ističe se velikom količinom prostora za pohranu, unatoč kompaktnoj veličini. Dodatnu prednost donosi inteligentni poklopac prtljažnika koji se može pospremiti iza naslona stražnjeg sjedala. Na popisu dodatnih opreme nalaze se i LED ambijentalna rasvjeta, mogućnost bežičnog punjenja mobitela i Bose ozvučenje. Europski kupci imat će na raspolaganju nekoliko opcija motora.

Ulazni modeli dolaze s 1,2-litrenim četverocilindrašem Kappa koji na prednje kotače šalje 84 konjske snage putem ručnog mjenjača s pet brzina. Slijedi 1,0-litreni turbopunjeni trocilindraš sa 100 konjskih snaga koji se nudi s ili bez 48-voltnog blagog hibridnog sustava. “Nehibridna” verzija serijski dolazi uz klasični 6-stupanjski mjenjač, dok je automatik sa sedam brzina (7DCT) na popisu doplata. Na vrhu ponude je verzija od 120 konja s blagom hibridnom tehnologijom. Kupci blagih hibridnih verzija, s turbomotorima, serijski dobiju 6-stupanjski inteligentni ručni mjenjač (6iMT), dok je i ovdje odlični Hyundaijev automatik sa sedam brzina (7DCT) na popisu doplata.

Što je zapravo mjenjač 6iMT? On radi poput uobičajenog ručnog mjenjača, ali odvajanje diska kvačila od zamašnjaka odvija se zahvaljujući električnom aktuatoru kojim upravlja upravljačka jedinica, a ne mehanički. Ručica mjenjača je na svom mjestu, ali nema pedale kvačila. Tako, tijekom usporavanja, sustav može isključiti mjenjač, ​​istodobno isključujući motor: automobil se dugo vozi, kao da je u neutralnom položaju, u korist potrošnje. Zatim samo ponovno pritisnete papučicu gasa kako bi se 1.0 ponovno pokrenuo. Dolazi s tri načina rada za optimizaciju odziva motora i performansi upravljanja, na temelju uvjeta vožnje. To su Eco, Normal i Sport.

Tri su i paketa opreme, Comfort, Style i Premium, od kojih već bazni nudi svu silu opreme za komfor i sigurnost. Style je, recimo, bogatiji za digitalnu instrumentnu ploču, stražnju kameru, bolji radio uređaj i pokoju vizualnu sitnicu, dok Premium ima automatsku klimu, adaptivni tempomat, “pametna” LED svjetla i drugo. Cijene se kreću od 114.900 kn koliko stoji Bayon s 84 KS i opremom Comfort, 1.0 T-GDI sa 100 KS i također opremom Comfort kreće od 123.760 kn, dok cijene za model sa 120 KS u trenutku zaključenja ovog teksta još nisu bile dostupne.

Podijeli s frendovima!

Mato Pavličević
Nesuđeni dizajner automobila skrasio se u autonovinarstvu koje je, tvrdi, posao koji je htio raditi otkad je kao klinac pročitao prvi tekst Martina Česenja. I to nije sve, bakin kristal i porculan po vitrinama ustupio je mjesto njegovoj kolekciji od oko 1100 modela automobila, kamiona, autobusa...
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije

Piše: Niko Poznat

Prelazak na ljetne gume: kada i zašto staviti ljetne gume

Piše: Niko Poznat

Što boja automobila govori o karakteru njegovog vlasnika?


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana