Tvrtka NISMO slavi 30 godina postojanja
Tko bi rekao da će jedno obično spajanje dva proizvodna pogona svijetu automobila donijeti toliko fascinacije…
Kada se sredinom osamdesetih godina prošlog stoljeća od strane glavešina tvrtke Nissan dogodila ideja spajanja dva proizvodna pogona u jedan, nitko nije mogao ni zamisliti kuda će to zapravo odvesti.
Jedan je pogon do tog vremena bio nazvan Publication Division 3 i djelovao je potrebama privatnih timova unutar raznih divizija natjecanja iz tvornice u Oppami, dok je drugi, tj. onaj iz tvornice Omori bio zadužen za projektiranje i izradu potrebnih dijelova.
Samim time je posao često ispadao kompliciranijim nego je to bilo potrebno, pa su kirurški precizni Japanci odlučili spojiti dvije divizije i osnovati NISMO.
NISMO je zapravo kombinacija skraćenica pojmova „Nissan Motorsport“ i kao posebna tuning/trkaća divizija za Nissan djeluje od 1984. godine.
No NISMO je tijekom godina često nadilazio inicijalnu ideju, jer se od 1988. godine, kada je predstavljen model Saurus kao prvi samostalni automobil te divizije do danas na tržištu pojavila nekolicina modela s NISMO-ovim potpisom.
Model Saurus zapravo je bio mali trkaći automobil koji nije imao nikakvu primjenu izuzev na stazama u sklopu istoimenog kupa, no zato se već tijekom 1989. godine na tržište sprema nešto što će itekako biti upotrebljivo i na stazi i u sklopu „civilne“ upotrebe.
Naravno, riječ je o NISMO Skyline-u R32 koji je u sklopu svoje trkaće verzije pokorio Japan i Australiju, te je u sklopu ukupno petsto primjeraka bio ponuđen javnosti u nešto civiliziranijoj formi.
Tako je počela priča o tradiciji koja podrazumijeva preciznost, tehnologiju i općenito igranje s performansama i izgledom pojedinih Nissanovih modela. Priča je to koja se nastavlja i dan-danas, te je prije nekoliko dana NISMO-divizija proslavila tri desetljeća djelovanja na tržištu, što je pak u sklopu ovih čudnih vremena u kojima svi mi zajedno dijelimo sudbinu itekako vrijedno hvale.
Od 1989. godine, kada je Skyline GT-R s NISMO-ovim potpisom stigao na tržište, do današnjih dana u sklopu kojih je NISMO i dalje apsolutno usmjeren prema fascinaciji tehnologijom i performansama, dogodilo se nekoliko modela koji su malo pomalo usmjeravali ovu Nissanovu diviziju.
No kako Wikipedia postoji, te bi samim time bilo glupo nabrajati sve modele od tada do danas, spomenut ću samo GT-R kao najnoviji uradak iz NISMO-ove radionice čuda, koji sam nedavno imao prilike probati na malom ekranu u dnevnom boravku, odnosno u sklopu popisa automobila koje broji „Real driving simulator“, tj. igra Gran Turismo 6.
Dotični je automobil preinačen i dorađen u manje-više svakom smislu, te od tvorničkog automobila u sklopu svih tih prerada čini jednim od najbržih automobila koje je danas moguće kupiti.
No sama brzina i brojke koje je opisuju u smislu popratnih elemenata poput ubrzanja, sile kočenja i sličnih ni približno ne opisuju „savršen spoj čovjeka i stroja“ (kako se u sklopu najava pričalo o NISMO GT-R-u), već je prvenstveno naglasak bio na ponašanje automobila u vožnji.
Naravno, o tome ne mogu suditi iz dva razloga od kojih prvi podrazumijeva činjenicu da se nisam okoristio tijekom domovinskog rata i privatizacije, te pokrao sve što se pokrasti dalo, dok se drugi razlog svodi na činjenicu koja kaže da se NISMO GT-R neće prodavati izvan granica Japana. Dakle šanse da u stvarnosti doživim ono što sam s kontrolerom u rukama tijekom blejanja u ekran pokušao prizvati, ravne su nuli.
Srećom, da bi se barem dijelom doživjelo sve ono što NISMO kao pomalo luckasta i tehnološki napeta divizija Nissana već trideset godina radi, nije ni potrebno priželjkivati padanje u trans za volanom nekog od njihovih uradaka.
Dapače, mislim da je u ovom slučaju sasvim dovoljno udobno se zavaliti u stolicu i pogledati video-uradak koji je tvrtka NISMO pripremila za proslavu svojih trideset godina.
Naravno da tijekom gledanja nećete osjetiti sile ubrzanja i kočenja, te bočne G-sile koje su vozače Nissanovih automobila s potpisom tvrtke NISMO tijekom tri desetljeća itekako šamarale tijekom vožnje, no vjerujem da će se štovatelji ove marke i NISMO-ovog opusa itekako naježiti.
U svakom slučaju vrijedi pogledati ovu kratku retrospektivu uspjeha koje NISMO već tri desetljeća malo pomalo piše.