TOP 10 najimpozantnijih klasika u svojoj “Resto-Mod” modernoj izvedbi koje obožavamo!
To bi ukratko bio naslov s kojim bih započeo kratki pregled nekih od najboljih, najljepših, najimpozantnijih i najpoželjnijih klasika.
Onih s kojima su se tvrtke i ljudi poigrali te ih pretvorili u moderne iteracije klasika.
Dobro došli u svijet „Resto-Mod“ ideologije i našeg odabira 10 najimpozantnijih klasika u svojoj “Resto-Mod” izvedbi.
Ako ste među cijenjenim čitateljima koji nas prate već duže vrijeme, onda zasigurno znate da cijenimo automobile starijeg datuma proizvodnje.
I ne samo to, već u mnogim slučajevima smatramo kako su stari automobili u mnogočemu bolji i poželjniji od onih koje tijekom posljednjih godina auto-industrija svako malo gura na tržište.
Naravno, ako bismo gledali kroz prizmu vremena u kojem živimo i tehnologije koja nas iz dana u dan okružuje, stari automobili su puni problema. Performansama nerijetko zaostaju i ne voze se kao novi. Nisu toliko udobni i teži su za upravljanje, a što se tehnologije tiče tu zapravo i nema usporedbe.
No sve je to moguće pripisati vremenima u kojima živimo i to je zapravo krivo. Jer uspoređivati generacije automobila isto je kao i uspoređivati navike naših djedova i baka s našim vlastitima – nepotrebno i nerealno.
Srećom pa na svijetu i dan-danas ima onih koji u automobilima starijeg datuma proizvodnje vide potencijal koji mnogi današnji automobili nemaju. Vide bezvremenski dizajn i performanse kojima je potrebno tek malo moderne tehnologije, da bi takvi automobili „uzeli mjeru“ nekim puno novijim modelima.
Uglavnom, kako je ta „Resto-Mod“ ideologija u današnje vrijeme prisutnija nego ikad, eto nekih naših kandidata za koje bismo dali bubreg do dva i nekoliko pršljenova kralježnice…
Revology Mustang GT 2+2 R-Spec.
Iako postoji jedan veliki razlog zbog kojeg ovaj automobil ne bi trebalo uključiti na ovu listu, tvrtka Revology je s ovim Mustangom napravila omanju revoluciju i ovom legendarnom modelu udahnula novi život.
Naravno, isključivo po narudžbi, te uz poprilično paprenu cijenu.
Revology Mustang GT 2+2 R-Spec izgleda kao Fordov „Fastback“ iz 1968. godine. No tu svaka sličnost s originalnim modelom zapravo prestaje, jer niti jedna komponenta s tim vremenom i s dotičnim automobilom nema nikakve veze.
Samim time ovo zapravo nije „Resto-Mod“ u onom najužem smislu, već novi automobil koji samo izgleda staro.
Svaki panel karoserije napravljen je ispočetka i od novih materijala. Ovjes je u cijelosti nov. Mjenjački sklop sa 6 brzina također je nov, a isto vrijedi i za kočioni sustav koji potpisuje tvrtka AP Racing.
Pod poklopcem motora nalazi se „Coyote“ V8-motor koji na stražnje kotače izbacuje 460 konja.
Šasija, karoserija, ovjes olakšane su koliko je to maksimalno bilo moguće, a trag kotača je povećan, kako bi ovaj Mustang iznenadio sve one koji misle da ovakav automobil ne može biti brz. I to ne samo na geodetski-orijentiranim natjecanjima i uvjetima, već i na pravim trkaćim stazama. Onima koje na sebi imaju i zavoje, a ne samo ravnice.
Uglavnom, ova rekreacija legendarnog Mustanga s potpisom tvrtke Revology itekako je vrijedna spomena. Čak i usprkos cijeni od 235,000 Dolara.
Alfaholics GTA-R 290
Alfaholics je tvrtka sa sjedištem u Velikoj Britaniji. Malena tvrtka koja u svojoj šupi radi velike stvari. Odnosno, u ovom konkretnom slučaju jednu posebnu i hvale vrijednu varijaciju na temu legendarne „Juniorke“.
U bazi je riječ o crvenoj Alfi GTA koja je svoj status koji u današnje vrijeme uživa zaradila boreći se na stazama diljem svijeta početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Tih je dana ova malena Alfa doslovce razvaljivala BMW, Ford, Chevrolet, pa čak i Porsche 911, pa je tu mini-velesilu teško zaobići i ne spomenuti.
Dakle, GTA je legendaran automobil i jedan je od najpoznatijih modela na kojima se našao potpis ove slavne tvrtke iz Milana.
A nakon ove je britanske intervencije ova konkretna Alfa još stoput bolja.
Naziv je izvučen iz omjera konja i kilograma. Dakle u prijevodu ova Alfa ima 290 konja po metričkoj toni.
S obzirom na točno 1,000 kilograma težine u sklopu ove se Alfe radi o izuzetno laganom automobilu. Twin-Spark motor s 2,3 litre zapremine bez respiratornih pomagala na stražnje kotače plasira 290 konjskih snaga. Branika nema. Ovjes je nov. Kočioni sustav također – baš kao i kotači retro-izgleda izrađeni od magnezija, aluminija i ostalih svemirskih materijala.
Zbog svega toga je ova Alfa (kako službeni slogan kaže) „sposobna raditi krugove na Nordschleifeu ispod 8 minuta i lagano voziti ulicama Monaka“. Mi smo u to apsolutno skloni povjerovati.
No baš da i nije tako, samo pogledajte ovaj dragulj…
Ares Design Stingray C2
Chevrolet Corvette C2 jedan je od najimpozantnijih sportskih automobila svih vremena. I to ne samo američkih, već u općenitom smislu. Stoga su se tijekom godina i godina postojanja ovog automobila raznorazne tvrtke odlučile na neki način unaprijediti ovu sveameričku legendu.
No posljednja u nizu tih ponovno izmišljenih ideja oko modernizacije i restauracije Corvette druge generacije dolazi iz Italije. Odnosno iz Modene. I to s potpisom tvrtke Ares Design.
Ares Design usprkos Danyju Baharu (poznatom iz afere s Lotusom) savršeno radi svoj posao i projekti koje potpisuju tamošnji dizajneri nerijetko stoje rame uz rame s najljepšim automobilima svog vremena.
Doduše, mnogi su na trenutke upravo zbog g. Bahara sumnjali u opstanak tvrtke. I to sasvim opravdano, jer je na kraju krajeva riječ o čovjeku koji je u ulozi nekadašnjeg glavnog i odgovornog lika na čelu britanskog Lotusa pronevjerio oveću svotu novaca. koji je zbog pronevjere oveće svote novaca iz tog istog Lotusa.
Usprkos tome tvrtka Ares Design itekako dobro radi svoj posao te mnogim legendarnim modelima daje novi život.
Corvette C2 s Aresovim potpisom predstavlja obnovljen, oplemenjen i moderniziran automobil koji je u stanju parirati i najboljima. Npr. Singerovim 911-icama i tome sličnim automobilima proizašlim iz „Resto-Mod“ ideologije.
Samim time je zapravo nepotrebno navoditi kako je fuzija starog i novog u sklopu ovog automobila ispala savršeno. Jer sve komponente vezane uz vozna svojstva i performanse po tko zna koji puta imaju tek nedavne datume proizvodnje, pa je zapravo i opet riječ o automobilu koji je tek dizajnom nalik šezdesetim godinama prošlog stoljeća.
Pod poklopcem motora nalazi se LS3 V8-motor sa 6,2 litre zapremine doniran iz novije Corvette. Dotični na stražnje kotače šalje 525 konja uz količinu „njutna“ koju iz nekog razloga u Aresu taje.
Karoserija je izrađena od kompozitnih materijala i apsolutno vjerna originalnoj Corvette C2, a sve je ostalo od šasije nadalje vezano uz Corvette C7. Dakle, od osovina, pogonskog i upravljačkog sklopa, preko prednjih HID i stražnjih LED-svjetala, pa sve do električnog sustava skinuto je s Corvette sedme generacije i zato ova retro-ljepotica ide poput nemani i drži cestu kao da sutra ne postoji.
Tome pripomažu i 19-inčni (odnosno 20-inčni) kotači koji začudo na ovom automobilu ne djeluju pretjerano glomazno, a vrijedi spomenuti i napredni kočioni sustav sa 6-klipnim kočionim čeljustima.
Interijer je savršeno retro-izgleda s nekolicinom modernih detalja zbog kojih ova Corvette C2 itekako pripada u 21. stoljeće. No drugačije niti ne treba očekivati od tvrtke koja se primarno bavi dizajnom i redizajniranjem legendarnih automobila iz „onih“ vremena.
Zapravo jedino čudi što ovaj automobil dolazi iz Modene, jer tamošnji proizvođači automobila poprilično izbjegavaju američke automobile. Ali s obzirom na to da je ipak riječ o Aresu, postojanje ove Corvette C2 nikoga ne bi trebalo pretjerano čuditi, već samo fascinirati.
I to jako.
ECD Range Rover
„East Coast Defender“, kako se današnja tvrtka ECD ranije nazivala, specijalizirala se za uvoz Land Rover Defendera te obnavljanje i modificiranje istih na tržištu SAD-a.
U svom je poslu prema svjedočanstvima mnogih riječ o apsolutno najboljoj tvrtki koja je ikada uzela odvijač u ruke i krenula prema nekom Land Roverovom modelu.
Baza ovog Range Rovera nazvanog „Project Vero“ odlazi u povijest. Tj. tamo negdje u sredinu osamdesetih godina prošlog stoljeća, kada Range Rover nije bio SUV, već punokrvni terenac. Tvrtka ECD uzela je jedan od mnogobrojnih primjeraka tog britanskog Buldoga na četiri kotača i podarila mu novi život u sklopu modernih vremena.
Uglavnom, ovaj Range Rover prerađen je i dorađen do najsitnijih detalja.
Sklonost hrđanju pojedinih komponenata u potpunosti je anulirana, a česti kvarovi i sporadična nepokretnost ovog automobila postala je stvar povijesti. Jer pod poklopcem motora kuca srce s 8 cilindara i 6,2 litara zapremine i oznakom LS3.
Konkretne brojke u smislu konja nisu navedene, ali je za pretpostaviti kako ovaj „stari“ Range Rover aktualnu generaciju tog modela jede za doručak. A sudeći prema popisu materijala, opreme i modifikacija, performanse nisu jedina domena gdje ovaj „stari“ Range može suvereno vladati. Jer praktički da i nema dijela s kojim se tvrtka ECD nije poigrala.
Cijena jednog ovakvog projekta (naravno) nije navedena, ali interesantno je da nije potrebno dopremiti donatorski automobil, već tvrtka ECD sve nabavlja i radi sama.
Stoga vlasniku kao obaveza stoji tek platiti i uživati u pojavi, statusu i performansama koje ovaj automobil sa sobom i dan-danas donosi na cestu. Ili na teren koji uz tu cestu stoji.
Singer „Mountain View“ Porsche 911
Iako je „Dynamics and Lightweighting Study“ (odnosno DLS za ovisnike o skraćenicama) za mnoge najluđi Singerov uradak u obliku 911-ice, taj je automobil jednostavno milijunima godina pomaknut od osnovne ideje.
Za razliku od tog praktičnog partnerstva s Williamsom, osnovna ideja iza uradaka ove manufakture čuda iz Californije većinom se svodi na klasični Porsche 911. Onaj koji kombinira povijest i modernu tehnologiju.
Dakle, ako postoji sama esencija „Resto-Mod“ ideologije, onda je tvrtka Singer savršeno predstavlja.
Projekt koji je nama zapeo za oko, od milja je nazvan „Mountain View“ i predstavlja jednu od „normalnijih“ izvedenica za E-seriju 911-ice s početka sedamdesetih godina prošlog stoljeća.
Radi se o klasičnom „elferu“ koji pod kožom diše uspomoć hrpetine modernih komponenata. Neke su izrađene ručno od strane genijalaca unutar zidova tvrtke Singer Vehicle Design, dok su pak neke druge donirane s modernijih iteracija 911-ice poput 993 i 996.
Uglavnom, kada se sve skupa zbroji, oduzme i podijeli s 83, „Mountain View“ na cestu dolazi kao ultra-moderni i opako dobro sastavljen retro-projekt u obliku klasičnog Porschea 911.
Eksterijerom se ovaj Singerov uradak ne razlikuje puno od originalne 911-ice iz sedamdesetih. Barem ne u globalu.
No kada se malo pogleda u detalje, vidljiva je sva sila komponenata koje sa sedamdesetim godinama prošlog stoljeća nemaju ama baš nikakve veze.
Isto vrijedi i za minimalistički-orijentiran interijer koji s jedne strane izgleda kao da je teleportiran iz nekih prošlih vremena, a s druge pak već na prvi pogled djeluje moderno, luksuzno i skupo.
Motor ima 6 cilindara, 4 litre zapremine i nekih 400 konjskih snaga. Ovjes je kompletno novog dizajna, a sama je karoserija sa svojih 1,300 kilograma u današnje vrijeme i više nego lagana. Samim time u performanse ovog automobila nitko normalan ne bi trebao posumnjati.
Uglavnom, ako u današnje vrijeme postoji razlog za fascinaciju s Porscheom 911, onda je Singer s ovim projektom redefinirao taj razlog. Jer ovaj 911 itekako fascinira – i to na prave načine.
Mechatronik W111 Coupé
Ako volite velike, luksuzne i klasične Mercedesove modele, onda njemačka ekipa analno preciznih i pomalo poremećenih inženjera zaposlenih unutar zidova tvrtke Mechatronik nudi ono što vam treba.
Opcija ima mali milijun – od davanja donatorskog automobila na preradu i restauraciju, pa sve do kupovine gotovog automobila. No sve se te opcije svode na apsolutno impozantan i vječno elegantan Mercedes-Benz W111 Coupé.
Obje verzije su u igri, tj. tvrtka bez ikakvog problema može odraditi posao restauracije i modificiranja Coupé i Cabriolet-verzije ovog bezvremenskog Mercedesovog modela.
Birati se može i zapremina Mercedesovog sveopće poznatog M113-motora. Tako ovaj retro-novitet na četiri kotača pod poklopcem motora može imati okruglih 5 ili pak 5,5 litara zapremine.
Ovjes i kočioni sustav rade se „iz nule“, odnosno ručno – uz puno znanja i još više kompozitnih materijala zbog kojih su performanse ovog automobila uvjerljive koliko i nepotrebne. Jer W111 ionako najuvjerljivije djeluje upravo kada stoji i pozira.
Uglavnom, ako ste ikada poželjeli imati apsolutno elegantan klasični automobil koji je sposoban nekim novim klincima zadavati glavobolje, onda je Mechatronik pravo odredište za vas.
Eagle E-Type Speedster
Pitanje koje glasi „Kako poboljšati automobil koji je Enzo Ferrari opisao kao najljepši automobil na svijetu“ godinama nije dobilo odgovor.
…a onda se na radaru pojavila tvrtka Eagle i za pola milijuna Funti ponudila odgovor na četiri kotača.
Da… Eagle E-Type Speedster jedna je ultra-skupocjena igračka. U cijenu ne ulazi krov, jer ga ovaj automobil nema ni u planu. Zbog toga je ovaj automobil neupotrebljiv dobar dio godine (ako pričamo o našim krajevima), ali sve to nije bitno, jer ovaj automobil predstavlja jedan od najljepših, najelegantnijih i najposebnijih projekata svih vremena.
I to nije pretjerivanje. Pogotovo kada se u cijelu priču dovede i nekoliko tehničkih detalja i komponenata.
Od ručno rađenog motora s 4,7 litara zapremine, preko najfinijih i najmodernijih materijala od kojih je sastavljen ručno rađeni ovjes, pa sve do kočionog sustava koji na ovom automobilu funkcionira savršeno, sve je podređeno krađi pogleda.
Jer usprkos savršeno reskom i pomalo bezobraznom zvuku, performansama, voznim svojstvima i svim ostalim atributima ovog automobila, izgled je ono što ga prodaje.
Izgled koji kod mehanofila instantno izaziva erekciju.
Sve drugo bilo bi nepotrebno reći, jer… Hm…
Samo pogledajte ovaj automobil i sve je automatski kristalno jasno i čisto.
Ring Brothers Charger Defector
Da… Ima na svijetu i luđih Chargera. Ima ih vizualno atraktivnijih. A ima i onih uz koje se Vin Diesel jednostavno mora povezati. No svi bi oni voljeli da su upravo ovaj Charger. Jer ovdje je riječ o pravoj generaciji, pravoj verziji, pravoj restauraciji i pravoj tvrtki koja je sve to skupa izvela.
Iako su Ringbrothers kao ekipa primarno na kartu svijeta „Resto-Moddera“ uletjeli s Mustangom, na ovom su se Chargeru odradile itekako dobre stvari.
Charger nazvan ” Defector” ni u čemu ne pretjeruje, dok s druge strane savršeno ispunjava i formu i funkciju. I što je najbolje od svega, uz hrpetinu novih, jačih i boljih komponenata još uvijek ne bježi od svojih godina. Odnosno, u prijevodu, izgleda staro. Baš kako to i treba biti.
Sve je na ovom Chargeru na neki način vjerno originalu i to je zapravo najveći adut ovog Resto-mod projekta.
Eksterijerom izuzev niže siluete u kombinaciji s 11 i 13×19-inčim kotačima ovaj Charger ni pedlja ne odudara od originala. Ista je priča i s interijerom koji izuzev materijala i pokojeg detalja izgleda poput onog s kakvim je Charger svojim kupcima dolazio u originalnom izdanju i obliku.
V8-motor je nov i ima 6,4 litre zapremine. Dakle, riječ je o HEMI-ju s kojim se prije ugradnje u ovaj Charger poigrala tvrtka Wegner Motorsport. Dotični je uparen s mjenjačkim sklopom koji raspolaže sa 6 brzina.
Kočioni sustav je nov i osim s diskovima veličine prosječnog mega-frizbija sa svih strana raspolaže i s 6-klipnim kočionim čeljustima. Ovjes je također nov i raspolaže s ultra-modernim komponentama koje su izrađene od svemirskih materijala. I sve to u kombinaciji jednog s drugim, trećim i sedamnaestim znači da je Defector zapravo nov automobil zarobljen u dizajnu s kraja šezdesetih.
To je naravno super, jer Charger iz tog vremena i dan-danas za mnoge predstavlja jedan od najpoželjnijih američkih automobila svih vremena. I to s punim pravom. Pogotovo u ovom slučaju.
Automobili Amos Delta Integrale Futurista
Lancia Delta HF Integrale. Kraljica Rallyja. Legendaran trkaći automobil i predmet obožavanja mnogih u svom cestovnom obliku.
Sve su to opisi, nazivi i epiteti s kojim se Lancia Delta HF Integrale s vremenom okitila. Stoga nikoga ne treba pretjerano čuditi da se svako malo u vidokrugu pojavio netko s idejom oživljavanja ove talijanske legende na četiri kotača.
No nitko nije došao ni blizu ideji koju je Eugenio Amos predstavio u obliku projekta „Futurista“.
Izvana je već na prvi pogled jasno o kojem se automobilu radi.
Svaki je detalj namjerno napravljen kao kopija „onog vremena“ i u globalu ova Delta privlači poglede i mami uzdahe iz pravih razloga.
Delta Futurista ima dvoja vrata manje nego je na sebi imala originalna Delta HF Integrale, a to na momente djeluje malčice čudno. No to se najvjerojatnije samo navika poigrava s nama, jer ovaj automobil već na prvi pogled izgleda savršeno.
Ako se gledaju brojke, onda 4 cilindra, 2 litre zapremine i 350 konja ne djeluju kao nešto ultra-spektakularno. No ako se unutar jednadžbe pronađe i ukupna masa automobila od 1,250 kilograma postaje jasno u kojem je smjeru striček Eugenio krenuo s ovim projektom.
Kada se sve te brojke usporede s originalnom Deltom HF Integrale, postaje jasno kako je ovo pravi vozački i propisno brz automobil. Ubrzanje do „stotke“ navodno traje manje od 5 sekundi, a sam automobil u zavojima bilježi sile od kojih se prosječan vozač može onesvijestiti bez ikakvog problema.
Stoga nije riječ o polu-proizvodu i projektu koji ispunjava tek formu, dok funkcija ostaje upitna.
Ova je Delta iz svakog kuta apsolutno fascinantna. Točka.
Novi red.
Iako cijena ovog automobila nije ni najmanje sitna, svejedno je prava šteta da je u planu proizvesti tek 20 primjeraka ovog automobila.
Jer ako već ništa drugo, onda svijet itekako zaslužuje oživljavanje ove legendarne Lancije. I lijepo je vidjeti da “Futurista” postoji.
Year One Bandit
Ovaj automobil u originalu svi jako dobro znamo. Jer veće filmske zvijezde od originalnog Trans Ama iz 1977. godine praktički da i nema.
Upravo je iz tog razloga ekipa iz tvrtke Year One odlučila ovjekovječiti Pontiac Firebird Trans Am za čijim je volanom u filmu „Smokey and the Bandit“ danas nažalost pokojni Burt Reynolds osigurao vječnu slavu.
I to na 40. obljetnicu premijere filma.
Year One Bandit s jedne je strane vjeran originalnom automobilu, dok je s one druge od originalnog Trans Ama udaljen nekoliko svjetlosnih godina. Jer sve na ovom slavljeničkom „Resto-Mod“ automobilu prati vrijeme unutar kojeg je ideja zaživjela u stvarnost.
Što se motorizacije tiče, postoji čak tri opcije: za početak tu je V8-motor s Pontiacovim potpisom i 7,4 litara zapremine koji na stražnje kotače izbacuje 450 konja.
Zatim isti taj Pontiacov V8 koji optimizacijom pojedinih komponenata donosi nekih 550 konja i na kraju LS7-motor koji sa svojih 8 cilindara i 6 litara zapremine na cestu izbacuje čak 750 konja. Odnosno sasvim dovoljno snage da se na momente usporava vrtnja zemaljske kugle.
Eksterijer na prvi pogled izgleda manje-više identično onome s kakvim je 1977. godine ovaj Pontiac plijenio pozornost kupaca po izlasku na tržište. No kada originalni Trans Am postavite kraj ovog uratka s potpisom tvrtke Year One, istog je momenta vidljiv odmak od sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Jer Year One Bandit je širi i niži te raspolaže s hrpetinom novokomponiranih detalja s kojima je odmak od originala itekako očit.
Crna niska silueta na sebi ima Targa-krov i redizajnirane grafike poput „vrištećeg pileta“ i zlatnih detalja u obliku trakica kojima su dodani i sporadični potpisi Burta Reynoldsa, koji je dobrim dijelom kumovao realizaciji ove ideje.
„Snowflake“ dizajn kotača također je redizajniran i u sklopu najjače varijacije na temu Bandita dolazi veličinama od 11 i 12×18-inča s gumama širine 275 i 335 mm, a ostatak instantno vidljivih detalja svodi se na HID-prednje farove i LED-stražnja svjetla.
No ispod te vizualno atraktivne površine krije se hrpetina modernih detalja zbog kojih ovaj Trans Am (konačno) ide kako izgleda te drži cestu kao niti jedan Trans Am do sada.
Uglavnom, ako je Pontiac Firebird Trans Am legenda koja živi, onda je Bandit samo još jedan podsjetnik na legendu.
I to samo takav.
Eto… To bi bila naša lista nekih od najimpozantnijih „Resto-Mod“ automobila koji su se na tržištu pojavljivali tijekom posljednjih nekoliko godina. Projekata (naravno) ima još hrpetina i trebalo bi još jako puno teksta, ne bi li se barem većina obradila i spomenula na pravi način.
Ako prema mišljenju vas cijenjenih čitatelja nismo spomenuli neki projekt koji smo možda trebali, slobodno nas podsjetite u komentarima na našim Facebook-stranicama.
Zahvaljujem na pažnji i do čitanja.