Porsche i jedna nesvakidašnja transformacija
S obzirom na to da je riječ o jednom-jedinom primjerku, doista se ne radi o automobilu kakav se viđa svaki dan.
…pa rekoh da ostavim neki svoj osvrt…
Znate li kako izgleda Porsche 935?
Znate li čemu služi (ili bolje rečeno, čemu je služio)?
Znate li kakav status taj automobil uživa u svijetu utrkivanja?
Ako je odgovor „da“, onda zasigurno znate i da nije riječ o cestovnom automobilu, već o punokrvnom trkaču na koji nije moguće montirati registarske pločice.
No upravo u tome i leži dobar dio posebnosti primjerka koji upravo gledate.
Ekipa znalaca koji se već desetljećima okupljaju oko Porschea jako dobro zna koliko je 935 označio jedno itekako važno poglavlje u svijetu auto-sporta. Stoga nikoga ne čudi što različiti primjerci na aukcijama diljem svijeta svojim vlasnicima često priskrbljuju sedmeroznamenkaste iznose.
No to je pak nešto sasvim normalno kada se samo malčice zaviri u povijest, jer Porsche 935 tada iskače kao respektabilna sila koja iza sebe ima na stotine pobjeda, te nekoliko desetaka naslova prvaka u raznoraznim klasama i kategorijama auto-sporta.
Uostalom, ako vam „Moby Dick“ ne zvuči poznato, onda stvarno niste ljubitelj Porschea. Jer je i taj prema bijelom kitu nazvan automobil na staze dolazio s brojkama 9, 3 i 5.
Automobil koji upravo gledate nije pravi trkač. Dotični je uradak koji itekako inspirativno potpisuje tvrtka DP Motorsport, ali u bazi svoj život nije započeo kao 935. Zapravo, prije serije preinaka bio je 1995 Porsche 911 Turbo, i pod mini-poklopcem motora imao je „šestaka“ s respiratornim pomagalom i 3,3 litre zapremine.
No kako to obično biva, otkačena ekipa unutar zidova tvrtke (i) ovaj je automobil bockala štapom, te hranila sirovim mesom, pa je na kraju balade riječ o provjerenom motoru koji na stražnje kotače baca nekih 450 konja.
Znam… U današnje vrijeme to nije velika brojka, ali poput mnogih drugih tvrtki s polja tuninga i auto-sporta, ovdje je također naglasak na balansu, upotrebljivosti i vozačkom guštu. Baš kako i treba biti.
Osim fitness-programa koji se dogodio pod poklopcem motora i dijetnog režima, tvrtka DP Motorsport poigrala se i s ovjesom. Tako je malo pomalo na ovaj Porsche montiran jedan od onih apsolutno podesivih i prilagodljivih amortizera i opruga koje potpisuje tvrtka H&R.
Dakle, nije se štedjelo.
Uz dotični sportski vrijedi istaknuti i (prema riječima službenog priopćenja za medije) „odgovarajuću kombinaciju dimenzija kotača“ koja se sastoji od 9×18 inča naprijed i „adekvatnih“ 12.5×18 inča sa stražnje strane. Samim time gume raspolažu s „adekvatnim“ dimenzijama koje s prednje strane iznose 245/40, a s one stražnje čak 335/30.
Cijena?
Prava sitnica.
No koga uopće briga za to…
Izvana dakle, ova moderna reinkarnacija 935-ice djeluje moćno. Djeluje staro, ali istovremeno i moderno. Stoga je ovaj hommage nekim politički nekorektnijim vremenima itekako uspio.
To je činjenično stanje koje potvrđuje eksterijer, ali i interijer koji djeluje kao savršena fuzija između pojmova „retro“, „moderno“, „sportski“ i „upotrebljivo“ – baš kao što jedan ovakav projekt treba djelovati. Samim time nije bitno kakvi su materijali, je li ergonomija na nivou ili ne i koliko će vozača boljeti kičma nakon divljanja po stazi.
Jer u krajnjoj liniji, ovo nije samo Porsche 911, već puno više od toga.
A što je najbolje, još je i unikat.
To pak potvrđuje navod koji kaže da je ova sumanuta retro-kreacija stvorena i isporučena za jednog prodavača automobila na Floridi, odnosno točnije u Miamiju. I to je još jedna od posebnosti vezanih uz ovo retro-čudovište, ali iskreno ne znam je li to dobra vijest ili ne.
Jer ovakvih bi automobila trebalo biti više, a ne samo jedan u kojem će neki lik ostatku svijeta nabijati komplekse.
No to je već jedna sasvim druga priča…