Ovo je najbolesniji Chevrolet s garancijom
Da, pogodili ste. Radi se o modelu Corvette, no ne u režiji tvornice, već u onoj danas legendarne tvrtke Callaway Cars.
Onima koji prate naš mali internetski kutak posvećen svijetu automobila ne treba posebno predstavljati tvrtku Callaway Cars – pogotovo ako su entuzijastički nastrojeni prema svijetu američkih sportskih automobila. No za one koji su možda za ovu tvrtku upravo čuli po prvi puta, možda je najbolja referenca vezana uz istu i njenog vlasnika vezana uz sada već davnu 1988. godinu, kada je iza zatvorenih vrata ove tvrtke g. Reeves Callaway potpisao jedan poseban Chevrolet Corvette.
Dotična Corvette s potpisom ove pomalo luckaste tvrtke nazvana je Callaway Sledgehammer i ukratko je bio projekt koji se krajem osamdesetih godina prošlog stoljeća mogao pohvaliti s pomalo izobličenom karoserijom, te manje-više tvorničkim motorom koji je u kombinaciji s dva turbo-punjača razvijao ukupno 880 konjskih snaga.
To naravno u današnje vrijeme i ne zvuči kao nešto pretjerano posebno, no u to je vrijeme apsolutnog kiča i dobre glazbe takvih automobila bilo iznimno malo, a Sledgehammer se čak i među tim malobrojnim snagatorima iz osamdesetih itekako isticao.
Naime, u današnje vrijeme nikome tko barem polovično prati svijet automobila nije strano da se u sklopu najviših sfera auto-industrije vodi tihi rat vezan uz obaranje brzinskih rekorda.
Aktera tih igara dominacije ima nekolicina, no ako ćemo realno, samo Bugatti Veyron (kao danas već zastario model) i Hennessey Venom GT u toj priči imaju uspjeha, dok se tvrtke poput SSC-a, Koenigsegga i ostalih nekako ipak drže sa strane.
Bugatti Veyron i Hennessey Venom GT apsolutno su najbrži automobili na svijetu i kao takvi označavaju jednu sasvim novu eru tehnologije i mogućnosti, no u usporedbi s jednom opako naturpijanom Corvette oba modela ispadaju kao da kasne nekoliko desetljeća i zapravo samo ponavljaju nešto što je još krajem osamdesetih bilo aktualno – jurcanje brzinama od preko 400 kilometara na sat.
Da…dobro ste pročitali – Callaway Sledgehammer je 1988. godine postigao brzinu od 408 km/h i time dugo vremena bio najbrži cestovni automobil na svijetu.
Uglavnom, stoga ni ne čudi da upravo tvrtka Callaway već desetljećima među entuzijastima vezanim uz Chevrolet uživa kultni status, a još manje čudi da dotična tvrtka i dan-danas ne prestaje fascinirati.
E sad…aktualna generacija Corvette već je svima opće poznata i tu se nema što puno dodavati. Također je opće poznat i podatak da je Z06 kao najjača izvedenica aktualne Corvette među nama, te da brojke ukazuju na to da je ovaj automobil postao nešto doista posebno.
Doduše, kako i ne bi, kada se pod poklopcem motora nalazi 6,2-litarski V8 motor koji je uspomoć kompresora na stražnje kotače u mogućnosti isporučiti 650 konjskih snaga, te time zaprijetiti čak i najbržim konkurentima u domeni sportskih i super-automobila današnjice.
No za tvrtku Callaway ništa nije sveto i previše, pa se u smislu snage Corvette Z06 s njihovim potpisom u stanju pohvaliti s oko 750 konjskih snaga.
Suvišak snage dobiven je nakon ugradnje Callawayevog „GenThree“ kompresora, koji je svojom zapreminom za nekih 30% veći od onog koji se u originalu nalazi u sklopu motora, no tu je i još nekolicina dodanih komponenata koje od ove Corvette doista rade monstruma za cestovnu upotrebu.
Uglavnom, kako nisam mehaničar ili neki od onih teoretičara koji se vlaže na navode u smislu tehnologije, naravno da neću navoditi sto i jednu preinaku koje su pomogle u stvaranju ove mega-Corvette, no svejedno mislim da izuzev kompresora vrijedi spomenuti „Triple-Element“ Intercooler, te Callawayev patentirani sustav usisa i ispuha, kao najbitnije komponente zbog kojih je ovakvo povećanje snage bilo moguće izvesti.
Teoretski sve to zajedno djeluje i na performanse, pa je tako Callaway C7 u pravim rukama do „stotke“ moguće natjerati za nekih 2,8 sekundi, te nastaviti razmještati organe eventualnom suputniku sve do nekih 350 kilometara na sat.
To naravno nisu potvrđene brojke, pa zbog njih u ovom momentu još nema smisla skakutati od sreće, no s obzirom na neka prošla vremena i mali milijun detalja koji su od ove tvrtke učinile legendu, nije mi teško povjerovati u ovako postavljenu teoriju.
Realno gledano, Corvette Z06 ne slovi automobilom kakvih bi u našim krajevima ceste mogle biti zakrčene, no s obzirom na to da postoje navodi vezani uz cijene ovih preinaka i poboljšanja na već ionako fenomenalnom automobilu, vrijedi spomenuti da cijela priča košta nekih 17,000 dolara, te da se uz injekciju konja i optičkih dodataka dobiva i garancija od ukupno tri godine, odnosno 36,000 milja.
Dotičnu je garanciju uz nadoplatu moguće i produžiti na 100,000 milja, a to je već svojevrstan presedan u svijetu tuninga, te time tvrtku Callaway Cars izuzev inovacija i poslovične ludosti definira i dugovječnost – pogotovo kada se u obzir uzme činjenica da prosječni automobil u današnje vrijeme s višestruko manje snage ne doživi svu tu silnu kilometražu bez da se nekoliko puta ne raspadne.
Samim time je Callaway Corvette Z06 jedan od „onih“ automobila za kojim će se glave okretati samo tako, a za nas koji ovaj automobil vjerojatno nikada nećemo vidjeti uživo, vjerujem da će se isti preseliti u domenu snova na četiri kotača koje rado sanjamo.