Ovaj Rolls-Royce definitivno nije normalan
Reći da je ovo Rolls-Royce koji nije normalan zapravo samo potvrđuje koliko tvorac ove monstruoze nije normalan.
U domeni luksuza i stila ne spomenuti Rolls-Royce bio bi grijeh. I to je činjenica. Jer Rolls-Royce je svojim modelima uveseljavao upravo one rođene sa zlatnim žlicama u dupetu, odnosno one kojima luksuz i stil predstavljaju glavne niti vodilje u životu.
Tijekom stoljetne tradicije ovog proizvođača automobila, klijentela se nerijetko svodila na prinčeve, zvijezde i ostale više ili manje slavne ljude. I time je zapravo napravljen potpis u vremenu i prostoru koji okupira isključivo ova slavna marka.
Doduše, tijekom prošlih godina Rolls-Royce potpada pod BMW-grupaciju i mnogi puristi zbog toga već godinama ne spavaju. Ali to u ovom slučaju i nije toliko bitno, jer se ovaj puta radi o jednom Rollsu zbog kojeg puristi imaju noćne more.
Vlasnik i tvorac ovog luksuznog čudovišta iz sedamdesetih je g. Tony Johansen. Čovjek za kojeg ste možda već prije čuli, jer je dotični odgovoran za stvaranje nekih stvarno poremećenih mašina koje su svojevremeno odjeknule u medijima. Odnosno, riječ je o čovjeku koji potpisuje ideje i projekte poput skutera koji ide 200 na sat i Dragster-kombajna.
Dakle, radi se o čovjeku koji pojam „dosade“ odvodi na apsolutno ekstreman nivo.
Stoga ne čudi da je upravo ta dosada presudila jednom sasvim tvorničkom primjerku Rollsa Silver Shadow iz 1974. godine kojeg je g. Johansen pretvorio u automobil za geodetski-orijentirane utrke na četvrt milje.
Izvana je ovaj Rolls-Royce nalik nekom malčice poremećenom tuning-uratku. Odnosno možda bi i mogao biti kada iz poklopca motora iznad linije krova ne bi virilo sve ono što pod dotični poklopac motora nije stalo.
Motor koji pogoni ovo čudovište nema veze s onim 6,75-litarskim kakav u kombinaciji s ovim modelom dolazi u originalu. Umjesto te je bezlične i mirne mase željeza svoje mjesto ispod poklopca motora pronašao punokrvni Oldsmobileov V8. Stoga kao zvučnu kulisu tijekom vožnje ovaj automobil ne koristi ptičice i lagano strujanje zraka preko tek sporadičnih nabora na karoseriji, već urlanje i grgljanje poput nekog poremećenog negativca iz horror-filma.
Koliko je konja ovaj Oldsov V8 u stanju razviti, najiskrenije nemam pojma. Ali poznato je kako uz motor i njegovu snagu vozaču na raspolaganju stoji i jedna oveća boca N2O (odnosno „nitra“) koja je u stanju puštanjem plina u motor dodati još 200 konja. Dakle, riječ je o manje ili više klasičnom pristupu sastavljanja automobila koji za cilj ima nastupati na „Drag-Race“ utrkama.
Ali ako ste kojim slučajem pomislili kako se radi o jednom od onih automobila unutar kojih je ama baš svaka od komponenti beskompromisno posvećena brzini, razmislite ponovno. Jer to nije istina.
Naime, ovaj Rolls Royce vanjštinom djeluje poremećeno. Ali s one unutrašnje strane zadržava sav luksuz s kojim je ovaj automobil tamo negdje 1974. Godine (po narudžbi) sišao s proizvodne trake.
Interijer ovog automobila i dalje donosi svu silu kože donirane od strane mrtvih krava. A tu je i karbon. Puuuno karbona. I to u kombinaciji s metalnim i drvenim dijelovima – baš kako to i u originalu izgleda.
No možda je najluđi detalj u cijeloj priči oko luksuznog interijera na jednom „Drag-Race“ automobilu (što je smiješno samo po sebi kada se tako navede) sveden na držače za šampanjac i kristalne čaše, odnosno „paketu za slavlje pobjede na utrci“, kako to opisuje g. Johansen.
Dakle, na kraju cijele priče vrijedi sažetak koji kaže da je ovo Rolls-Royce Silver Shadow iz 1974. godine. Odnosno Rolls koji pod poklopcem motora ima srce iznadprosječno jakog „Muscle Car“ automobila, luksuzan interijer prepun plemenitih materijala. I još povrh svega ima i mini-bar, što je u ovim danima „lock-downa“ zapravo itekako poželjno.
Samo se pitam bi li krizni stožer ovaj automobil uvrstio u svoj pravilnik o zabranama ili bi od ovog Rollsa ipak učinio iznimku.