Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Retro
  • Tuning
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 19.09.2023

Ovaj Mercedes je san-snova za nekadašnje voditelje gradilišta

Što jest´, jest´…

Renntech S76R – Ultimativna S-klasa.
Foto: RENNtech

Hans Dietrich Genscher u našim krajevima očito kotira toliko visoko da je i jedan od ponajboljih Mercedesovih modela svih vremena dobio njegovo prezime kao nadimak.
Neki bi rekli da je to u potpunosti zasluženo, dok bi neki drugi rekli da S-klasu generacije W140 „Genšerom“ nazivaju samo seljačine. No bilo kako bilo, Mercedes je s ovim automobilom stvorio (još jednu) ikonu koja naizgled nikada neće prestati biti aktualna.
I zato ovaj projekt u obliku „Resto-Mod“ filozofije zapravo nije ništa čudno…

Ovako je po izlasku na tržište izgledala S-klasa W140.

I ne… Ovo nije klasičan tuning-projekt kakvih smo se već stoput nagledali u kuloarima svijeta automobila od strane onih koji „znaju i mogu bolje“.
Ovo je svojevrsni „Resto-Mod“ projekt koji u osnovi ima jedan legendarni automobil i za cilj ima ne samo podsjetiti svijet oko sebe da i dalje postoji, već i od njega napraviti respektabilnu silu koja se u stanju nositi s kudikamo bržim, jačim i ekskluzivnijim automobilima modernog doba.
U pravilu je Renntech s ovom S-klasom stvorio prvu super-limuzinu. A to definitivno nije mala stvar.

Elegancija “na najjače”.
Foto: RENNtech

Inicijalno je automobil pred vama s proizvodne trake stigao kao Mercedes-Benz S-klase kodnog naziva W140. Pod poklopcem motora imao je V12 motor sa 6 litara zapremine i nekih četristotinjak konjskih snaga. Uz to je na svijet stigao kao tehnološko čudo i jedan od onih automobila koji se na tržištu ponašaju poput vidovitog Milana. Odnosno onih koji svijetu automobila u praksi pokazuju što će sve kroz koju godinu imati od opreme.

Mercedes-Benz je oduvijek u obliku S-klase prezentirao sadašnjost i budućnost, pa je i W140 na tržište stigao s istom premisom. Jer komadići opreme i apsolutno nenormalna posvećenost kvaliteti izrade i dan-danas mogu bez problema poslužiti kao primjer kako nečemu treba pristupiti i kako se nešto treba proizvesti.
U krajnjoj liniji, ovaj Mercedesov model predstavlja pokretnu odu luksuzu i tehnologiji. A to je ujedno i najbitniji dio sage o S-klasi ove kodne dezignacije.

Samo jedan mali detalj od 19 inča.
Foto: RENNtech

Gazda tvrtke Renntech Hartmut Feyhl sve to jako dobro zna. Zato se najvjerojatnije i odlučio u svoj bogati katalog prerada i dorada iz automobilskog svijeta dodati i ovaj Mercedes-Benz S-klase. I to samo takav.

Prema riječima g. Hartmuta, „Ideja nije bila automobilu dodati nešto bolje, drugačije ili „kul“. Ideja je bila sastaviti automobil na kojem svaka od komponenata ima svoju svrhu“.
Pa iako mnogi drugi proizvođači automobila i opreme manje-više trube identičnu priču, u ove je riječi jako lako povjerovati već na prvi pogled. Jer ništa na ovom Mercedes S-klase nije poseljačeno ili izobličeno kako bi privlačilo poglede. Dapače, eksterijerom ova S-klasa ne „vrišti“, već donosi tek nekolicinu suptilno dizajniranih i porazmještenih detalja zbog kakvih se vlasnik ne bi trebao osjećati poput voditelja gradilišta i gastarbajtera.

Vječno predivan automobil u “novom” ruhu.
Foto: RENNtech

Najveći set posebnosti vezan uz ovaj automobil svodi se na ono ispod poklopca motora. Odnosno motor koji uz kodnu dezignaciju M120 više nema 6 litara zapremine, već je ona uspjela narasti na čak 7,6 litara. Iz tog je razloga sam projekt i nazvan S76R.
Dotični je motor prerađen od glave do pete i osim (još uvijek) 12 cilindara posloženih u slovo „V“ i 7,6 litara zapremine na stražnje kotače donosi i nekih 615 konja i skoro 1,000 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz) A to pak predstavlja set brojki kakvih se niti neki od modernih super-automobila ne bi posramio.

Prema navodima od strane tvrtke, monstruoza pod poklopcem motora donosi nekih 5 sekundi do „stotke“ i (elektronički ograničenu) maksimalnu brzinu od 250 kilometara na sat. To u pravilu ne predstavlja neki pretjerano velik odmak od onog seta performansi s kakvim je S600 silazio s proizvodne trake. Ali u tome niti nije poanta.
Ono što pak jest, svodi se na savršen ekvilibrij između luksuza, snage i voznih svojstava. A to baš i nije set atributa koji bismo mogli automatizmom povezati uz S-klasu ove generacije.

Interijer je moderan koliko i nije.
Foto: RENNtech

Izuzev sve sile tehničkih detalja u obliku kompletno novog ovjesa, diferencijala s posebnim omjerima, karbonskih diskova, pero-lakih kovanih 19-inčnih felgi i Michelin Pilot Sport 4S guma, Renntech se poigrao i s interijerom ove S-klase. I usprkos tome što sam interijer na prvi pogled djeluje identično kao i onaj s kojim je S-klasa u „onim danima“ stizala na tržište, praktički da nema detalja koji nije dotaknut.

Kako je vidljivo već na fotografijama, interijer djeluje savršeno. S jedne strane luksuzno i posebno, tj. upravo onako kako to unutar S-klase i treba biti, a s druge strane i nekako moderno. Sve je odrađeno vrhunski i za pretpostaviti je kako bi ovako uređenu S-klasu čovjek mogao bez problema voziti gol. Naravno, kada bi to htio.

Detalji, detalji i još malo detalja…
Foto: RENNtech

Uglavnom, s obzirom na nekolicinu interijera nekih drugih automobila „Resto-Mod“ filozofije, ova S-klasa već na prvi pogled ne djeluje ni najmanje sklepano.
Dapače, djeluje savršeno, pa je za pretpostaviti da takva i jest.

Bilo kako bilo, u moru projekata ovakvog tipa, Renntech se definitivno uspio istaknuti. Ova je S-klasa apsolutno elegantna i diskretna u svojoj pojavi, ali je s druge strane monstruoza pod poklopcem motora također čini posebnom. I zato bez ikakvog problema mogu reći da sam fasciniran.
A vi cijenjeni čitatelji?

Je li ovo najpoželjniji Mercedes u posljednje vrijeme?
Foto: RENNtech

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Matija Kovačić

SAVJETI: Kako ispravno mijenjati brzine – smijemo li, ili ne smijemo preskakati stupnjeve na mjenjaču?

Piše: Vanja Mirosavljević

Zbog ovih ljudi danas imamo treće stop svjetlo na automobilu!

Piše: Mislav Trusić

Neke od opasnosti koje nas čekaju s novom tehnologijom!

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 7. dio

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 8. dio

Piše: Niko Poznat

Istraživanje: Je li kupovina starijeg automobila rizičnija zbog mogućeg vraćanja kilometraže i oštećenja?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 6. dio

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 5. dio

Piše: Niko Poznat

Otkrivamo: Zašto Hrvati voze najstarije automobile u Europi?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 4. dio


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2023. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana