Nissan i njihova vizija presretača
Eto…dok se mi ovdje borimo sa Škodama i Citroënima, u bijelom svijetu stvari izgledaju sasvim jednostavno. I impresivno, kad smo već kod toga.
Znate li kojoj državi pripada „Skyline Metro Police Force“?
Ni mi.
No ono što znamo jest da ta nepoznata (ili bolje rečeno izmišljena) organizacija usprkos nedostatku zgrade, zaposlenika i sveg ostalog ima svoj službeni automobil – i to ni manje ni više, nego Nissan GT-R „Track Edition“.
Šalu na stranu, ovo nije pravi policijski automobil. Ovo je jednostavno demonstracija sile aktualnog „Godzille“ koji usprkos svojoj starosti i dalje oko sebe privlači mali milijun štovatelja.
…a kako i ne bi, kad već u svom tvorničkom izdanju predstavlja nasilničko umjetničko djelo.
Naravno da Nissan GT-R nikome ne treba posebno predstavljati, jer se o ovom automobilu i svim njegovim varijacijama na temu, redizajnima i sličnim detaljima sve jako dobro zna.
Samim time ne treba nabrajati svu silu brojki i ostalih navoda koje ovaj automobil već godinama čine to što jest, ali vrijedi napomenuti kako usprkos apsolutno brutalnom izgledu nije riječ o nekom „tjuniranoj“ i preseratorskoj verziji ovog modela koja izuzev nekoliko tisuća konja nema što ponuditi svijetu.
Dapače, ako zanemarimo izgled, pod poklopcem motora kuca sasvim tvorničko srce u obliku V6-motora kakav poznajemo već godinama, što u prijevodu znači da je Nissanovcima tvorničkih 565 konja bilo sasvim dovoljno za igru.
Ovaj je projekt odradila Nissanova ekipa unutar zidova hermetički zatvorene tvrtke i ideja je zapravo u sklopu izlagačkog prostora salona automobila u New Yorku uz klasične i već dobro poznate modele ponuditi nešto zanimljivo, inventivno i posebno. Stoga je grah pao na policijsku tematiku, kroz koju će se gradu koji nikada ne spava prije svega pokazati da Nissan GT-R i dalje ima razloga za o(p)stanak na tržištu.
Sam dizajn ove unikatne varijacije na temu Nissana GT-R doista je detaljno odrađen od glave do pete, jer u sklopu projekta ništa nije prepušteno slučaju.
Sam projekt naziva se „Copzilla“, što je jasno poigravanje s nadimkom koji je ovaj automobil praktički pri najavama vezao uz sebe. Zatim je tu i brojka 23 koja golom oku pokazuje tek jedan mali dio kompletne slike, a onda je tu i gore spomenuta izmišljena institucija pod nazivom „Skyline Metro Police Force“. U tom dijelu priče aludira se na bogatu povijest modela Skyline iz kojeg je aktualna generacija za GT-R iznikla, dok navedena brojka 23 znači složenicu dva broja i njihove prijevode s japanskog jezika na numerički.
Da…broj dva se na japanskom kaže „Ni“, dok trojka unutar izgovora zvuči kao „San“.
Uglavnom, ovo nije Nissan GT-R, već 23 Skyline Metro Police Force Copzilla – savršen i isto toliko izmišljen presretač zbog čijeg bi se pojavljivanja u retrovizoru i najhrabriji u*rali.
Izuzev mat-crnih naljepnica i sporadično porazbacanih logotipa, „Copzilla“ se može pohvaliti i unikatnim optičkim dodacima na karoseriji, te 22-inčnim kotačima u polirano-matiranoj crno-srebrnoj varijanti.
Tu je naravno i nekolicina svjetala kakva smo inače navikli vidjeti na pravim policijskim automobilima, a onda je tu i najčudniji dio cijelog automobila – ogromno stražnje krilo čiji nosači nisu „klasično“ montirani na poklopac prtljažnog prostora, već ovaj puta svoje mjesto nalaze na krovu.
Moram priznati da „na prvu“ ovaj stražnji spojler izgleda pomalo čudno, ali iskreno vjerujem da će upravo ovim dijelom apsolutne inventivnosti Nissan pokrenuti trend među „tjunerima“, te da će uskoro mnogi od uradaka tvrtki iz te domene auto-industrije imati nešto slično na svojim primjercima i projektima.
Uglavnom, „Copzilla“ je stvaran automobil upravo onoliko koliko mi to želimo, pa je stoga prava šteta da policijske snage, kao ni civili nikada neće imati prilike provozati ovaj automobil onako kako treba.
I koliko god da u sklopu ovog našeg malenog internetskog kutka posvećenog svijetu automobila baš i ne volimo odjele marketinga, u ovom se slučaju može reći kako je upravo taj dio Nissana odradio savršen posao.
Ne mislite li i vi tako?