Jeep Wrangler kao terenska ludnica inspirirana filmom
Za sve one koji i dalje žive u uvjerenju kako su Mercedes –Benz ML i BMW X5 pravi terenski automobili, ovaj bi dio teksta možda mogao biti posljednji koji bi trebali čitati. Jer gore navedena dva automobila sve su samo ne terenci. Dapače, glavna im je uloga poziranje ispred lijepih i pomodnih mjesta te prikaz statusa u maniri „ima se, može se“.
Upravo zato mi se takvi automobili jednostavno gade.
No na sreću ima i onih koji pojam „terenskog automobila“ samom svojim postojanjem na neki način definiraju.
Kada se tijekom osamdesetih i devedesetih klincima kupovao „Walkman“, malo je tko zapravo znao da taj naziv nije univerzalan za sve proizvođače, već ekskluzivan proizvod marke Sony. Ista stvar vrijedi i za sve one koji su ikad u razgovoru spomenuli „džip“. Jer Jeep je naziv tvrtke koja je svojim terenskim automobilima kroz desetljeća jednostavno na neki način postala sinonim za sposobnost kad stvari na cesti i oko nje jednostavno postanu grbave.
Od prvog modela, odnosno terenca pod nazivom Willys, koji je otpočeo eru proizvodnje ove slavne i iznimno usmjerene tvrtke itekako se dobro znalo o kojem nivou kvalitete, upotrebljivosti i izdržljivosti se zapravo govorilo. Zbog toga je Jeep oduvijek slovio kao nepoderiv i nezaustavljiv nevezano uz to o kakvom terenu se zapravo radilo.
Otuda je i stigla ta globalna prepoznatljivost koja traje i dan-danas.
Danas tvrtka Jeep potpisuje u najmanju ruku čudno nazvane modele. Jer nazvati neki model jedne američke tvrtke po indijanskom plemenu Cherokee u najmanju je ruku smiješno. Jer je u krajnjoj liniji to isto pleme od tih istih Amerikanaca skoro istrijebljeno.
Onda pak imamo smijeh u praksi pod nazivom Patriot. Ili vam ga po naški “domoljub”.
Nekome to možda nije smiješan naziv za jedan automobil, ali nekako ne vidim razloga za guranje američkog patriotizma u grlo kupcima izvan Amerike. To stvarno nema nikakvog smisla.
No Cherokee i Patriot tek uz modele Compass i Wrangler opisuju kompletnu ponudu modela koji se u katalogu tvrtke Jeep u ovom času nalaze,. S time da je Wrangler jedini pravi terenski automobil koji isti nude, pa stoga ne čudi kako je upravo Wrangler tema ovog teksta.
No ne baš bilo kakav.
Iako je Jeep Wrangler zapravo savršeno simpatičan i kao retro-model pomalo i dalje nalik originalu iz drugog svjetskog rata, ono što taj model izdvaja iz mase „terenskih“ automobila današnjice jest njegova upravljivost na terenu.
Da, kroz godine i generacije, kvaliteta je itekako varirala i dugo vremena Wrangler nije znao što bi zapravo trebao biti. No u današnje vrijeme je to ime u svijet terenaca vraćeno u punom sjaju.
Stoga nimalo ne čudi kako se ekipa iz tvrtke Starwood Motors odlučila posvetiti svoje vrijeme preradi upravo Wranglera.
Rezultatno stanje je jednako impresivno kao i film po kojem je ova prerada dobila ime – „Full Metal Jacket“.
Za one koji ne znaju za dotični filmski uradak legendarnog Stanleya Kubricka, ukratko se radi o jednom od najboljih prikaza „druge strane“ vijetnamskog rata.
Tijekom cijelog filma prevladavaju scene nasilja i drogiranja, kompleksi, poprilična količina mentalnih oboljenja, ogromna količina psovanja i zbunjenosti raznoraznih likova. A prvi dio filma obilježava jedan od najboljih likova u nekom ratnom filmu svih vremena – Gunnery Sergeant Hartmann kojeg savršeno tumači tada apsolutni amater u smislu glume i istovremeno stvaran vojnik pod imenom R. Lee Ermey.
Iako je film „Full Metal Jacket“ u prijevodu na hrvatski jezik znači pancirno zrno i u pravilu je zamišljen kao satira, ovaj uradak tvrtke Starwood Motors definitivno nije. I to se vidi iz svakog kuta.
Unutar preko stotinu sati za svakog od ukupno devet radnika ovaj je projekt očito bio jako ozbiljan, što se u krajnjoj liniji i jako dobro vidi u detaljima.
Već eksterijerom ovaj apsolutno poseban i unikatan Jeep Wrangler odiše hrpetinom detalja kakvi do sada nisu viđeni na jednom ovakvom vozilu. Pa kad se sve zbroji i oduzme, dojam koji ovaj terenac ostavlja već na prvi pogled nešto je itekako opako i interesantno.
Mali milijun ručno poliranih zakovica, paneli izvedeni od kevlara zajedno s A, B i C nosačima te ogromni 22-inčni XD Turbo Bomb kotači od „Full Metal Jacket“ Wranglera doista čine unikatan koliko i fenomenalno dobro-izgledajući terenac.
No vanjski dio ovog Wranglera samo je jedan od segmenata koji je izveden u maniri apsolutne posebnosti.
Interijerom je polirani čelik u kompletu s kevlarom tema koja se nastavlja na onu koju eksterijer „Full Metal Jacket“ Wranglera započinje. A sva sila modernih napravica tu cjelinu zaokružuje na savršen način.
Pri tome prvenstveno mislim na sjedala također izvedena od kevlara, karbona i industrijski-otporne Alcantare, kontrolnih instrumenata unikatnog dizajna te sve sile LED-rasvjetnih tijela.
Dakle ekipa iz tvrtke Starwood Motors doista nije štedjela ni vrijeme niti ideje za ovaj fascinantan projekt.
Ovjes ovako dorađenog Wranglera izmijenjen je kompletno. Umjesto standardnih tvorničkih komponenata za početak ima sustav kojim je „Full Metal Jacket“ Wrangler moguće podizati i spuštati iz kabine.
Ručno ili automatski, naravno.
Motor pod „haubom“ je 3,6-litarski V6 „Pentastar“, na koji su kupci ovog automobila već pomalo i navikli.
No za razliku od standardnog motora u svom tvorničkom izdanju, ovaj „Pentastar“ raspolaže s ukupno 285 konjskih snaga.
S obzirom na tu količinu konja, možda bi u ovom trenutku bilo vrijedno spomenuti ubrzanje i maksimalnu brzinu. Ali s jedne strane 8,4 sekunde do 100 kilometara na sat i maksimalna brzina od oko 180 km/h i nisu toliko interesantne brojke. A s druge pak strane te iste brojke zapravo uopće nisu ni bitne ako se sjetimo konteksta opakog i poprilično izobličenog terenca, zar ne?!
Stoga ubrzanju i maksimalnoj brzini u kontekstu ovog automobila mogu reći damo jedan veliki “fakju”.
U svakom slučaju, iako nisam neki pretjerani pobornik terenskih automobila, jer mi jednostavno ne trebaju u smislu afiniteta prema natjeravanju po šumama i livadama, moram priznati da mi se „Full Metal Jacket“ Wrangler jako dopao.
Razlozi su svakojaki, no dva su možda bitna za izdvojiti:
Prvi je u činjenici kako je sam automobil inspiriran nečime što je u današnje vrijeme legendaran film o jednom od najmračnijih dijelova američke povijesti. A drugi razlog definitivno leži u izgledu ovog automobila.
Uostalom samo još jednom bacite oko na fotografije…