Je li ovo Porsche iz snova?
Naravno da je pitanje retoričkog tipa, jer iako puristi vjerojatno oštre noževe, tvrtka DP Motorsports je po tko zna koji puta prekršila sve moguće i nemoguće postulate i opet napravila nešto stvarno fascinantno.
DP Motorsport, Kremer, Dauer, Schuppan, Koenig Specials, Strosek, Gemballa… Sve su to malene tvrtke koje su u datom momentu mislile da mogu oplemeniti Porscheove modele i podariti im novi sjaj.
Neke su u tome uspjele i samim time ušle u legendu. Ali čak i ako izuzmemo sve ono čime su npr. tvrtke Koenig Specials i Gemballa fascinirale našmrkane direktore tijekom osamdesetih, tvrtka DP Motorsport ih sve skupa ostavlja u sjeni.
Ne samo da je riječ o tvrtki koja se još tamo negdje sredinom sedamdesetih godina prošlog stoljeća prva odvažila u sklopu serijske opreme za 911-icu ponuditi pištolj, već se radi o tvrtki čiji su aerodinamički dodaci praktički definirali cijelu jednu eru Porscheovih nastupa na utrkama.
Uostalom, samo se prisjetimo svih uspjeha koje su požnjeli dečki i cure iz Kremera i otprilike je sve jasno. Jer je aero-pakete za njihove trkaće automobile izrađivao upravo DP Motorsport.
Danas kada osamdesete vrebaju tek iz povijesnih arhiva na radiju i televiziji, tvrtka DP Motorsport je tek jedna u nizu preživljavajućih manufaktura. Onih koje se u sklopu aktualne egzistencije pokušavaju oslanjati na ta sada već davna vremena ponosa, slave i inovacija.
No to je zapravo pozitivno, jer potvrđuje tezu da čak i ta nekolicina za mnoge davno zaboravljenih tvrtki i manufaktura i dalje može i zna proizvesti nešto novo i zanimljivo.
Doduše, pri tome često naljute puriste i fanatike za Porscheovim modelima, ali ako npr. Lady Gaga može na sebe obući haljinu od sirovih odrezaka i pri tome svejedno skupljati fanove, nema razloga da i DP Motorsport ne pokuša napraviti nešto tome slično.
Ovo nisko i široko retro-čudo koje upravo gledate naziva se „Phantom Speedster“. I to je vjerojatno jedan od „najosamdesetijih“ naziva u posljednje vrijeme.
Baza je jedan najobičniji Porsche 911 Targa 3.2 iz 1983. godine, ali s obzirom na prednji i stražnji kraj ovog uratka to nikada nitko ne bi na prvi pogled mogao zaključiti.
I to je dobro.
Prema riječima ekipe iz tvrtke DP Motorsport, vlasnik je automobil u speedster-izdanju doveo do njih, jer je ukratko zapeo s projektom.
Dijelovi karoserije bili su montirani, ali i neobrađeni, a sam vlasnik jednostavno nije znao na koju bi stranu krenuo i prema kojem bi vremenskom periodu orijentirao svoj projekt. Ali srećom su iskusni ljudi iz DPM-a znali što i kako izvesti, pa se jednostavno krenulo u smjeru montiranja sve sile detalja iz sedamdesetih na dekadu mlađi model.
Rezultatno stanje je niska i široka silueta na kojoj se nalaze prednji i stražnji dio nalik 911-icama iz sedamdesetih.
Krova naravno nema, odnosno bolje rečeno, isti je skriven ispod ovećih plastičnih poklopaca koji se nalaze na sniženom vrhu karoserije iza sjedala.
Naravno da je izrađen od platna i da ne prati neke moderne i škripave CC-trendove koji ionako nemaju baš nekog pretjeranog smisla, a vrijedi spomenuti i da se navlači ručno.
Dakle, ako tijekom vožnje po zavojitim cestama iznenada padne kiša, lako je moguće da u roku „keks“ ovaj Porsche postane pokretni akvarij.
Odabrana boja karoserije je pastelno siva, odnosno „Nardo grey“. Detalji su (većinom) lakirani u sjajnu crnu boju, a nekolicina naljepnica nalik ludim sedamdesetima dobrim je dijelom izvedena u narančastoj boji.
Pa iako to ovako na ekranu možda izgleda neukusno ili čudno, dovoljno je samo pogledati fotografije i istog momenta postaje jasan kontrast koji je (očito) bila ideja dobiti.
Interijer je presvučen u kožu, Alcantaru i još ponešto materijala poput karbona i aluminija.
No za razliku od mnogih „tjunera“ koji bi dotične materijale posebno isticali, ekipa u DPM-u se jednostavno odlučila polakirati ih u crno.
Time je dobiven klasično-izgledajući interijer koji usprkos novim detaljima ostaje vjeran vremenima u kojima je nastao, pa oko toga stvarno nema razloga za bilo kakvu pobunu. Uostalom, pogledajte fotografiju interijera, pa sami sebi priznajte da biste u njemu čak i na parkingu od sreće doživljavali višestruke orgazme.
Što se pak motora tiče, pod sitnim poklopcem na repu i dalje se nalazi zrakom hlađeni „šestak“ s 3,2 litre zapremine.
Modifikacije su u pravilu minimalne te u DP Motorsportu napominju kako izmjene i dorade podrazumijevaju sportski ispušni sustav, kovane bregaste osovine i usisna grana.
Sve ostalo je manje ili više u originalnom stanju, pa je snaga s nekih 218 narasla na okruglih 260 konja.
Nekome će se to možda učiniti malo, ali ne treba zaboraviti da se radi o već u bazi laganom automobilu koji je gubitkom krova i uz korištenje laganih i čvrstih materijala nove generacije još lakši.
Dakle, za pretpostaviti je kako ovaj Porsche 911 Speedster neće rušiti brzinske rekorde, ali to nije ni bitno, jer vjetar u kosi i sva sila detalja od ovog automobila čine nešto itekako posebno – čak i u stanju potpune statike.
Uglavnom, kada se sve skupa zbroji na hrpu i podijeli s osamnaest i pol, „Phantom Speedster“ definitivno nije 911-ica skrojena prema svačijem ukusu. Dapače, djedice s uvijenim brkovima koji znaju da je „nekad bilo bolje“ oko ovog će automobila itekako negodovati. Jer u krajnjoj liniji Porscheov 930 Speedster svojih 2,100 primjeraka bilježi još tamo negdje 1989. godine. Stoga bi mnogi mogli zaključiti kako ovaj automobil zapravo nema mjesto „ni na nebu, ni na zemlji“.
No usprkos svemu tome ovaj 911 itekako ima svoje mjesto na ovom svijetu, jer je u samoj srži isti i drugačiji od ostalih.
A to je pak uvijek nešto itekako zanimljivo.
Slažete li se?