Top 10 – Najljepši automobili modernog doba – Bonus
Nakon što smo top-listu najljepših automobila svih vremena popunili do kraja, naravno da ostaje gorak okus u ustima zbog onih automobila koji nisu ušli među prvih deset.
Stoga smo samo ukratko poželjeli preletjeti kroz još deset kandidata koji su nam se pojavili u mislima tijekom sklapanja liste top 10 najljepših automobila svih vremena.
Zovimo ih “prvim pratiljama”…
BMW M1 (1978-1981.)
Produkt propalog braka između Lamborghinija i BMW-a.
Automobil koji je zbog aljkavosti i sporadičnih bankrota na kraju završila ekipa iz Baura, te koji je bio toliko željen, da je BMW za ovaj automobil napravio vlastitu seriju utrka.
No M1 je najposebniji po tome što je postavio temelje za M-diviziju u čijim modelima i dan-danas uživamo.
Ferrari F40 (1987-1992.)
Legendarni poster-materijal iz Maranella.
Posljednji automobil na koji je Enzo Ferrari stavio svoj potpis i jedan od najvozačkijih automobila svih vremena.
F40 je prelijep, ultra-lagan i ekstremno brz čak i prema današnjim standardima. Stoga ovaj automobil čak i trideset godina nakon njegovog inicijalnog pojavljivanja na tržištu mnogi apsolutno obožavaju.
BMW 507 (1956-1959.)
Prema mnogima jedan od najljepših automobila bez krova svih vremena.
Automobil koji je kombinirao vrhunsku eleganciju s isto toliko vrhunskim performansama, a isticao se i kvalitetom i za ono vrijeme superiornim tehnološkim rješenjima.
Stoga je već sam po sebi apelirao na tadašnje estradne zvijezde, pa stoga ne čudi da su se među klijentelom između ostalih našli i Elvis Presley, Fred Astaire, Bo Derek, Ursula Andress, George Barris i mnogi drugi.
Pametnome dovoljno, zar ne?!
Porsche 356 (1948-1965.)
Prvi pravi Porsche i usprkos sličnostima s „Bubom“ automobil koji se od tog legendarnog Volkswagenovog modela već u konceptnoj fazi odmaknuo milijun godina.
356-ica je automobil koji je praktički stvorio Porsche kao tvrtku, te jedan od onih automobila za koji će prolaznici reći kako je „sladak“, dok će stvarni znalci tek podići palac.
No kojoj god grupaciji pripadali, za pretpostaviti je kako dizajn Erwina Komende i dan-danas nikoga ne ostavlja ravnodušnim.
Pontiac Firebird Trans Am (1977-1981.)
Iako je inicijalno priča krenula u krivom smjeru, jer je Trans Am bio pre jak za tadašnje pravilnike te divizije auto-utrka u Americi, tvrtka Pontiac svejedno je iskoristila ovaj sufiks nazivu za svoj model Firebird.
I ne samo to, već je „vrišteće pile“ postalo simbolom zalaza „Muscle Car“ ere, te „Disco ere“ koja je u sedamdesetima bila itekako aktualna.
Crna boja, zlatni detalji, T-top krov i „sportska“ sjedala u kombinaciji s volanom koji svoju inspiraciju vuče iz bolida Formule 1 od ovog su automobila učinili legendu, A onda je 1977. godine Pontiac sasvim slučajno napravio marketinšku kampanju tisućljeća i Trans Am je zajedno s Burtom Reynoldsom zasjao u filmu „Smokey and the Bandit“.
U tom je momentu ptičurina na haubi postala obilježjem čitave jedne generacije auto-entuzijasta u Americi, ali i puno šire.
Aston Martin Vantage (1977-1989.)
Kada se neki od sportskih automobila neke slavne marke proizvodi punih 12 godina i unutar tog vremena na cestu dođe manje od 600 primjeraka, postaje jasno da tu nešto ne štima.
Naime, upravo je Aston Martin unutar dvanaestak godina proizveo i prodao manje od šest stotina primjeraka svog „britanskog super-automobila“ i time se Vantage iz tog vremena baš i ne može nazvati uspjehom.
Usprkos snazi koja je tijekom godina proizvodnje sezala od 375 do čak 450 konja, ovaj je Aston zauvijek ostao podcijenjen. Čak ni James Bond tome nije pomogao – zajedno sa svojim raketama, čavlericama i skijama koje je Q montirao u garaži tajne službe njenog visočanstva.
No i dalje se radi o prelijepom automobilu koji na sebi nosi potpis britanske auto-industrije iz sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća.
AC cobra (1965-1967.)
Tijekom godina smo ih upoznali mali milijun: Shelby Cobra, AC Cobra, AC289, 390 Big Block Cobra…
Bilo je tu i namjerno kopiranog dizajna koji se s raznoraznim „krivim“ motorima pojavljivao na tržištu, te služio poput mete za tužbu.
No original je jedan, jedini. Prelijep i apsolutno neponovljiv.
Pokušajte zamisliti da pod nogama imate papučicu gasa s kojom je moguće probuditi ogroman 7-litarski V8 motor.
Zamislite manje od pet sekundi potrebnih za ubrzavanje od 0-100 km/h.
Pokušajte zamisliti klupe umjesto sjedala, ogroman drveni volan i gume koje nemaju gripa.
A onda svemu tome oduzmite bilo kakve sigurnosne stavke s popisa opreme, te dodajte ukupnu masu od 1,060 kilograma i karoseriju napravljenu od stakloplastike.
Treba li još štogod reći?
Mercedes-Benz R/C107 SL (1971-1989.)
Možda je stvar u ludim sedamdesetim i još luđim osamdesetim godinama prošlog stoljeća.
Možda je dojam ostao još iz dana kada je Fallon u „Dinastiji“ vozikala svoj crveni primjerak ovog Mercedesa.
A možda je cijela priča bazirana na činjenicu koja kaže da se ovaj Mercedesov ljepotan proizvodio skoro punih dvadeset godina.
No bilo kako bilo, spomenuti osamdesete, luksuzne kabriolete i najljepše automobile modernog doba, a ne sjetiti se SL-a pod kodnim nazivom R i C107 bilo bi svetogrđe.
Slažete li se?
Maserati Ghibli (1967-1973.)
Slavna vremena, Formula 1, vrući vjetrovi Libije…
Sve su to djelići inspiracije koji stoje iza jednog od najelegantnijih sportskih automobila svih vremena.
Maserati je s kodnim nazivom AM115 proizveo nisku, široku, zaobljenu i impozantnu liniju pravog GT-automobila. Pod poklopcem motora nalazio se V8 u kombinaciji s 4,7 i 4,9 litara zapremine (SS-verzija modela), snaga se kretala od 309 do 335 konja, a prelijepa karoserija s potpisom Giorgetta Giugiara u sklopu „paketa“ predstavljala je točku na „i“ za ovaj (danas) bezvremenski stroj.
1969. godine je Maserati proizveo i Spyder verziju Ghiblija, ali eleganciju i posebnost Coupé-verzije čak niti taj topless-stroj iz Modene nije uspio dostići.
Stoga nimalo ne čudi da je upravo ovo jedan od rijetkih Maseratijevih modela koji su u današnje vrijeme i dalje cijenjena i tražena roba.
Ferrari 328 GTS (1985-1989.)
Da, Ferrari 308 GTB bio je nešto stvarno posebno. Prvi pravi „baby Ferrari“.
Magnum ga je vozio. Marty Mystèere ga je u stripu imao kao zamjenski automobil. Hollywoodski negativci iz sedamdesetih i osamdesetih koristili su ga za bježanje od policije. No rafiniranjem modela došlo je do 1895. godine i redizajna ovog malog i zanimljivog nabrijanca iz Maranella.
Dizajn i redizajn potpisuje slavna tvrtka Pininfarina i cijeli automobil izvana odiše za Ferrari tipičnom sportskom elegancijom. Tu su i nikad prežaljeni „pop-up“ farovi, stražnja svjetla u obliku dva kruga sa svake strane, bočni usisi i svi ostali detalji s kojima je Ferrari fascinirao tijekom sedamdesetih i osamdesetih godina.
No tu je i briljantan 3,2-litreni V8 motor koji je raspolagao sa snagom od 270 konja i ovaj 1,200 kilograma težak automobil činio konkurentnim s Porscheom i Lotusom, ali i s ostatkom proizvođača sportskih automobila tog vremena. I zato je 328 itekako vrijedan spomena.
Eto… S ovim bonusima definitivno završavamo ovu top-listu najljepših automobila modernog doba.
Neki su automobili zasigurno izostavljeni s nje, a oko pozicioniranja nekih drugih će se pak pojedini pripadnici velecijenjenog nam čitateljstva itekako buniti.
Ali koliko god da je pokoji model možda izostavljen iz sva tri dijela ove top-liste, vjerujemo da su odabrani kandidati na listu stavljeni s razlogom.
A vi nam cijenjeni čitatelji u komentarima recite slažete li se ili ne.
Pozdrav i do čitanja.
MOGLO BI VAS JOŠ ZANIMATI I OVO:
1. Top 10: najljepši automobili modernog doba – 1. dio
2. Top 10 – Najljepši automobili modernog doba – 2. dio