Top 10 najgorih proizvođača automobila danas – 2. dio
Evo i drugog dijela liste proizvođača automobila kojima je kvaliteta pomalo stran pojam, pa pokušajte iz čiste zabave (ili dosade) prije čitanja teksta pogoditi koji su proizvođači automobila zauzeli prva tri mjesta.
05. mjesto: Jeep
Nakon što je s 30 problema viška (na uzorku od 100 automobila) preskočio orijentacijsku normu, Jeep se s koeficijentom 1,41 upisao na peto mjesto ove liste najgorih proizvođača automobila na tržištu u domeni kvalitete. Iskreno, to me ne iznenađuje nimalo, jer Jeep već neko vrijeme funkcionira kao dio FCA-grupacije koja je direktno povezana s čovjekom u džemperu pod imenom Sergio Marchionne.
Uglavnom, kako je Jeep uguran u neželjeni brak s Fiatom, zapravo ne čudi ovakav plasman. Zapravo od toga čak i više čudi činjenica da se Jeep na ovom popisu našao na sredini, no kada čuđenje prestane, realnost sjeda na svoje mjesto i razlozi (opet) postaju očiti.
Uglavnom, usprkos problemima i izvanrednim kvarovima, svejedno ne mogu negirati iščekivanje 2017. godine, kada bi se na tržištu trebao pojaviti Jeep Grand Cherokee s oznakom Trackhawk, jer bio kvalitetan ili ne, imat će barem 707 razloga zbog kojih će vlasnici zaboraviti plasman na ovoj listi.
04. mjesto: Subaru
Evo najvećeg iznenađenja ove liste – 142 kvara na 100 automobila i sve veći broj nezadovoljnih vlasnika koji su umjesto guštanja po zavojima prisiljeni sjediti u servisima i na silu ispijati odvratnu kavu iz samoposlužnih aparata. Dakle jednom riječju, kaos.
Subaru je oduvijek slovio kao jedan od onih proizvođača automobila čiji modeli u sklopu standardne opreme imaju poslovičnu kvalitetu, no s obzirom na ovu listu ispada kako je i taj dio priče podložan promjenama.
Iskreno, moram priznati da mi je žao zbog četvrtog mjesta za Subaru na ovoj listi najnepouzdanijih proizvođača automobila današnjice, no rezultati govore sami za sebe, te ukoliko netko nije potplatio nekoga da izmisli veći broj kvarova, reklo bi se da se unutar zidova te tvrtke događa nešto loše…mislim, osim činjenice da Impreze WRX STi više nema.
03. mjesto: Chrysler
S jedne strane ove liste stoji model 300C koji i dan-danas osvaja titulu jedne od ponajboljih limuzina, te se prema mnogima nalazi rame uz rame s Audijem, BMW-om i Mercedesom.
S druge strane stoji hrpa ostalih modela koje ova tvrtka nudi na tržište i osvaja brončanu medalju na listi onih proizvođača automobila kojima je kvaliteta zadnja stvar na pameti. Hmmm…je li možda stvar u tome što i Chrysler potpada pod FCA-grupaciju ili je pak to bilo retoričko pitanje?
Uglavnom, aktualni plasman na ovu listu zaslužen je zbog ukupno 143 problema na 100 automobila, što je čak 32 više nego prošle godine.
Dakle vrijedi zaključiti kako je udruživanje u FCA za Chrysler bio apsolutno ispravan potez isto kao što bi se istinitom tvrdnjom mogla proglasiti ona koja kaže da je alergija na alkohol stvarni uzrok pijanih eskapada Mladena Grdovića.
02. mjesto: Smart
Ajme! Smart?!? Jedna od mojih omiljenih marki?!?
Pa što ću sada kada mi se svijet srušio?!?
Jednostavno – pasti sa stolice od smijeha, te nakon odmora od potresa mozga zbog pada predložiti da se tvrtka preimenuje iz „Smart“ u „Dumb“, jer je upravo to najbolji mogući opis vlasnika ovog pokretnog rješenja za sve one koji nemaju pojma o parkiranju.
Prošle godine Smart nije bio uvršten na listu, jer nije bilo dovoljno ispitanika, no ove se godine s ukupno 154 problema na 100 automobila konačno pokazalo da ovi mali neugledni automobili nisu ništa više od skupog marketinškog trika.
Samim time bih iskoristio priliku i čestitao svim onim sretnim vlasnicima Smartovih modela koji su zbog glupog trenda i odlične promocije „pameti“ odlučili odustati od udobnosti, voznih svojstava, ubrzanja, brzine i svih ostalih segmenata u kojima vlasnici normalnih automobila danas uživaju.
01.mjesto: FIAT
Plasman na prvo mjesto ove liste već je nekoliko godina rezerviran za FIAT i ispada kao da je g. Sergio „pulover“ Marchionne krivo shvatio tematiku cijelu priču i platio pozicioniranje FIATA na prvo mjesto.
Tome u prilog ide i prošla godina, kada je FIAT zabilježio ukupno 206 izvanrednih kvarova na uzorku od 100 automobila, te time za skoro 100% preskočio industrijski standard od 112.
Realno gledano vrijedi zaključiti kako su usprkos prvom mjestu (i) u 2015. godini unutar zidova te tvrtke zapuhali neki novi vjetrovi, jer ovogodišnja statistika svjedoči brojci od ukupno 161 problema na uzorku od 100 automobila, što je pak u usporedbi s prošlom godinom zamjetno bolji rezultat.
Dakle FIAT se trudi opravdati povjerenje svojih kupaca i trudi se odmaknuti od stereotipa i skraćenica poput „Fix It Again Tony“ i „Failure In Automotive Technology“, što je u svakom slučaju pohvalno, no ako ćemo gore navedenu realnost staviti u prave okvire, reklo bi se da i dalje trud nije dovoljan, što pak ovi rezultati i ove godine potvrđuju.
Eto…to bi bila lista onih proizvođača automobila čije modele vrijedi gledati na fotografijama i izbjegavati ih u stvarnom životu.
Neki od proizvođača su na ovoj listi završili sasvim slučajno, a neki pak kroz ovakve liste i statistike očito grade tradiciju. No kako god bilo, sama lista je zapravo samo svojevrstan pokazatelj da auto-industrija više ni približno nije ono što je bila, a ono najžalosnije u cijeloj priči jest činjenica da više nikada ni neće biti.
Zato ovakve statistike ne treba shvaćati ozbiljno, već samo orijentacijski, jer nevezano uz to kojem ste proizvođaču automobila poklonili svoje povjerenje, postoje ogromne šanse da ste kupili kvalitetom ispodprosječan automobil koji će vam često zagorčavati život.
Prvi dio liste pogledajte na ovom linku!