Top 10 najgorih proizvođača automobila danas – 1. dio
Naslov sve govori, zar ne?!
Jeste li ikada čuli za J.D. Power Initial Quality Study? Niste? Onda eto kratkog objašnjenja…
Radi se o organizaciji koja još od davne 1968. godine surađuje s obje strane svijeta automobila, tj. s onom koja podrazumijeva proizvođače, te s onom koja uz sebe veže tržište, odnosno krajnje kupce.
Glavne poveznice svode se na statistiku kojom organizacija svake godine izlazi u javnost, a koje podrazumijevaju kvalitetu, cijene, održavanje, sigurnost i svu silu drugih parametara koji su u današnje vrijeme aktualni u svijetu automobila.
Uglavnom, J.D. Power radi detaljnu analizu, te svake godine tisuće i tisuće ljudi sudjeluju u njihovim anketama iz kojih je vidljivo koji proizvođači automobila na tržištu zaslužuju povjerenje kupaca, a koji baš i ne.
Ovogodišnja lista ove organizacije nije donijela ništa pretjerano novo, već se na listi vodećih proizvođača automobila u ukupnom zbiru bodova iz pojedinih kategorija izmjenjuju BMW, Toyota, Nissan i nekoliko korejskih proizvođača automobila. No poseban fokus bih usmjerio prema proizvođačima automobila kojih se prema iskustvima ovećeg broja kupaca treba čuvati.
Uglavnom, krenimo s listom…
10. mjesto: Volkswagen
Ova slavna njemačka marka na desetom se mjestu našla zbog ukupno 123 problema na uzorku od 100 automobila, što u prijevodu znači da prosječan vlasnik tijekom godinu dana ima 1,23 kvarova po automobilu.
Ta brojka nema nikakve veze s redovnim održavanjem automobila u ovlaštenim servisima, već sa svim onim neplaniranim posjetama, tj. s neplaniranim kvarovima.
Interesantno je da se prošle godine Volkswagen nalazio na devetom mjestu ove liste, te da je unutar godinu dana nivo kvalitete ipak malčice podignut u odnosu na prošlu, no plasman na deseto mjesto svejedno zvuči pomalo glupo kada se spomene činjenica da usprkos pripadanja istom koncernu Porsche i Audi briljiraju na listi onih kvalitetnih proizvođača automobila, te u pojedinim kategorijama odnose nagrade.
09. mjesto: Toyota (Scion)
Iako Scion kao jedna od podružnica Toyote nije prisutan u našim krajevima, svejedno upravo zbog Toyote i vrijedi spomenuti tu marku. Naime, ako je poslovično najbolja kontrola kvalitete jedan od apsolutno najvećih aduta za Toyotu, onda je smiješno vidjeti da jedan dio te tvrtke ima ovakvih problema.
Uglavnom, prema uzorku od 100 automobila, prosječan Scion unutar godinu dana servise neplanirano posjećuje 1,4 puta, što možda i ne zvuči puno, no s obzirom na brojku od 1,12, koliko glasi rezultat Toyote ipak govori puno o dvostrukim mjerilima koja prevladavaju čak i kod najvećih proizvođača automobila na svijetu.
08. mjesto: Honda (Acura)
Sa 126 problema na uzorku od 100 automobila, treće mjesto odozada pripada ovom slavnom japanskom proizvođaču automobila. Plasman sam po sebi nije ni upola toliko razočaravajuć kao činjenica da se ova marka uopće našla na ovoj listi, jer je prije samo desetak godina takvog što bilo nedopustivo.
No kako se tržište širi i globalizacija je (i dalje) u punom jeku, tako je i Honda (odnosno Acura) na vlastitim leđima osjetila danak koji uzimaju tvornice razbacane diljem svijeta i nemogućnost ispravne i podjednake kontrole kvalitete u svima.
Uglavnom, rezultati su tu i sve što ostaje jest nadati se da će sljedeće godine rezultat biti bolji nego ove.
07. mjesto: Mitsubishi
Iskreno me začuđuje ovaj plasman za Mitsubishi, s obzirom na dva i pol modela koje ta tvrtka u današnje vrijeme proizvodi. No rezultatno stanje govori o 126 problema na uzorku od 100 automobila, te je smještaj na sedmu poziciju ove liste negativnih iskustava ova marka očito zaslužila.
Nije precizirano o kojim se modelima konkretno radi, tj. je li riječ o klasično pogonjenim modelima ili pak onima na struju, no u ovom momentu je taj dio priče nebitan.
Možda bi postao bitan kada bi Mitsubishi nastavljao s proizvodnjom Lancera Evolution, no ovako mnoge uopće ne bi trebalo biti briga.
06. mjesto: Land Rover
Da prošle godine nisam pratio ovu studiju, te da nisam vidio jedanaestu poziciju na listi (čime je Land Rover jedva izbjegao plasman u top 10 najnepouzdanijih), bio bih iznenađen. No kako sam prošlogodišnju listu ipak vidio, iznenađenje dolazi samo u obliku činjenice da se taj proizvođač luksuznih terenaca (odnosno SUV-a, da mi bogatiji ljudi ne zamjere) nije potrudio unaprijediti neke stvari, već je sa svojih 127 problema na uzorku od 100 automobila taj nesretan prosjek narastao za još 7, te u 2015. godini iznosi 134 problema na 100 automobila.
Taj dio smatram pomalo čudnim, jer ova tvrtka u današnje vrijeme prema mnogima proizvodi neke od najluksuznijih i najkvalitetnijih automobila na svijetu, pa stoga mislim da se upravo zbog toga ovakve statistike ne bi smjele vezati uz Land Rover.
Nastavak liste pogledajte na ovom linku!