Top 10 najbržih limuzina na svijetu od 0-100 km/h – 2. dio
Kako niti jedna top-lista ne bi bila kompletna bez prvih pet mjesta, u nastavku vam donosimo najbrže među najbržima u kontekstu brzih limuzina i njihovih (kratkih) ubrzanja od 0-100 km/h. Prvo mjesto bi vas moglo itekako iznenaditi…
05. Alpina B6 Gran Coupe
„BMW bolji od BMW-a“ – to bi otprilike bio opis s kojim bi se poslužio kada bih nekom laiku trebao ukratko objasniti što je Alpina. No naravno da u toliko kratak navod nije ni približno moguće uklopiti sve ono po čemu je ova tvrtka od iznimno posebnog značaja i za BMW i za tržište automobila kakvo danas poznajemo.
Uglavnom, kako ne bih ulazio u domenu povijesti, vrijedi spomenuti aktualnu ponudu modela koje Alpina nudi na tržište, u kojoj se bez ikakvog posebnog truda ističe model B6 Gran Coupe.
Dotična Alpinina interpretacija BMW-ove „šestice“ Gran Coupe zapravo je u smislu motorizacije poprilično slična BMW-u M5 „30 Jahre“ kojeg sam se dotakao pod brojem 08. ove top-liste koja nema veze s narodnjacima, no usprkos manje-više istim brojkama vezanim uz motor, Alpina B6 Gran Coupe može se pohvaliti s 3,6 sekundi u smislu ubrzanja od 0-100 km/h.
Iako je to smanjeno vrijeme trajanja ubrzanja zapravo tek neznatno u usporedbi s M5, cijela se ova lista ionako svodi na nijanse, pa je već samim time ovaj automobil također vrijedan spomena.
… a kad se tome pridoda i faktor ekskluzivnosti koji svaka Alpina veže us sebe, dobije se (za mnoge) najpoželjniji automobil s ove liste.
04. Mercedes-Benz CLS 63 AMG S 4Matic
Za razliku od Mercedesa C-klase s oznakom kliničkog odjela za psihijatriju AMG, koji se nalazi na desetom mjestu ove male top-liste najluđih limuzina na tržištu, Mercedes CLS na raspolaganju ima i sufiks „S“ i pogon na sva četiri kotača. Samim time bi trebao biti proglašen još većim „papkom“ od Audija S8, no iz nekoliko razloga ipak nije.
Za početak je tu brutalan zvuk kojim ogroman 5,5-litarski V8-motor plaši ostatak sudionika u prometu, a zatim je tu i ukupno 577 konjskih snaga i okretni moment od 800 Nm, što je pak dovoljno da naglim pritiskom papučice gasa nabora asfalt poput tepiha. Dakle usprkos civiliziranoj upotrebi pogona na sva četiri kotača CLS 63 AMG definitivno nije tipičan automobil namijenjen poslovnjacima i onima koji se tako osjećaju. Zato ovaj automobil i ima smisla.
Ubrzanje do „stotke“ ovaj automobil obavlja za 3,6 sekundi, što je jednako njegovom prethodniku na ovoj listi, no kako je Alpina B6 Gran Coupe ipak automobil koji nije moguće kupiti u svakom BMW-ovom salonu, Mercedes je stavljen na bolju poziciju.
Iako moram priznati da mi ovaj Mercedesov model ni približno nije među omiljenima, svejedno ga u ovom obliku treba cijeniti zbog onog što jest – veliki i težak automobil koji je moguće koristiti kao pokretnu kliniku za lobotomiju.
03. Mercedes-Benz E 63 AMG S
… i opet Mercedes, samo nešto manji od prethodnika na ovoj listi, no usprkos gabaritima ništa manje bitan. Dapače, s obzirom na nešto manju masu i identičan motor pod poklopcem, te „papučarski“ pogon na sva četiri kotača, ova E-klasa do stotinu kilometara na sat u stanju je ubrzati za 3,5 sekunde.
To naravno nije neka revolucionarna razlika u usporedbi s „većim bratom“ uobličenim u model CLS, no s druge strane svojim kupcima daje opciju podsmjehivanja svima koji su se umjesto za ovaj model odlučili za veći, nezgrapniji i skuplji CLS.
Dakle E-klasu s 5,5-litarskim V8 Turbo-motorom zapravo je moguće opisati poput srednjeg brata u obitelji, tj. onog koji uvijek radi gluposti i zbija šale zbog kojih ne odgovara nikome, jer se usprkos postojanju svojevrsne ozbiljnosti od njega zapravo nikad ne očekuje da stvarno i bude ozbiljan.
Naravno, takav opis treba shvatiti s određenom dozom rezerve, jer po pitanju performansi ovaj automobil nije nešto s čime bi se trebalo šaliti, no to je pak prepušteno na diskreciju vozača.
02. Audi RS7
Moram priznati da me pomalo boli činjenica da je ovaj Audi plasiran toliko visoko na ovoj maloj listi najbolesnijih limuzina. Razlozi tome s jedne se strane svode na dizajn koji gledano s prednje strane izgleda fenomenalno, dok s boka dojam ljepote postaje upitan. No to je sve i dalje super i ružičasto do momenta kada pogled usmjerim prema stražnjem kraju ovog automobila, jer mi tada istog momenta postaje muka.
Naime, stražnji kraj Audija A7 (odnosno RS7 u ovom slučaju) izgleda kao da nije dio ovog automobila i samim time dobivam dojam da su taj automobil zapravo potpisala dva tima dizajnera – jedan koji je znao što radi i jedan koji je sastavljen od čistačica i priručnog osoblja u odjelu dizajna.
S druge strane mi je mrska i činjenica da upravo ovaj model Audiju služi za testiranje samoupravljačkih funkcija, što mi se već kao ideja gadi. No usprkos svemu tome nemoguće je previdjeti apsolutno fenomenalan Turbo-motor s 560 konjskih snaga, koji je ugrađen pod poklopac motora ovog automobila, a isto tako je nemoguće anulirati i performanse koje je automobil zajedno s tim motorom u stanju postići.
Maksimalna brzina prema nekima seže i preko 330 km/h, ali za to je potrebno ukloniti limitator koji na 250 zaustavlja ubrzavanje. No za ubrzanje od 3,4 sekunde od 0-100 km/h nije potrebno uklanjati ništa, što je u svakom slučaju dobra vijest.
Usprkos utilizaciji pogona na četiri kotača i ružnjikavom stražnjem kraju ovog modela nije moguće naći puno drugih zamjerki vezanih uz Audi RS7, no s obzirom na vozače ovog (i još nekih) modela, o tome bi se ipak dalo raspravljati.
01. Tesla Model S P85D
Ako me bolio spomen Audija RS7 u kontekstu 2. mjesta ove male top-liste apsolutnih bolesti s četverim vratima, pokušajte samo zamisliti kolike bolove trpim u ovim momentima, tj. kada za najbrži automobil u smislu ubrzanja moram spomenuti automobil pokretan strujom.
Naime, iako sam svjestan krivulje snage električnih motora i činjenice da su dotični neusporedivo aktivniji od konvencionalnih benzinskih i Diesel-motora, svejedno mi se ideologija struje kao pogonskog goriva i dalje nikako ne sviđa.
Oko razloga takvom razmišljanju na portalu sam se očitovao već nebrojeno puta, pa stoga nema smisla ponavljati sve negativnosti koje se uz cijelu priču gledano iz mog kuta vežu. Dapače, time bih samo pokvario ovu titulu najbrže limuzine na svijetu (u smislu ubrzanja od 0-100 km/h), što pak nikako ne bih htio, koliko god kroz nišan gledao električne automobile i Elona Muska kao zlog revolucionara na čelu tvrtke Tesla.
Zato umjesto opetovanog lamentiranja o svim nedostacima električnih automobila želim spomenuti ubrzanje do „stotke“ od 3,2 sekunde koje se veže uz automobil pod nazivom Tesla Model S P85D.
Iskreno, volio bih o ovom automobilu napisati još ponešto, no u ovom momentu je bol upravo postala neizdrživa, pa ipak neću nastaviti s ovim tekstom.
Hvala na razumijevanju.