Top 10 – Naj automobili u 2018. godini – 2. dio
Ne…nismo zaboravili na drugi dio top-liste naj-automobila u 2018. godini. Slijedi nastavak i prvih pet odabranika. Pokušajte bez gledanja pogoditi koji smo odabrali kao broj jedan.
05. Mitsuoka Rock Star
Zašto baš taj? Zato što je riječ o savršenom spoju Mazda MX-5 i Corvette C3.
Što je pod poklopcem motora? Ovisno o automobilu-donoru. Dakle, može biti riječ o 1,5 litara zapremine motora, pa sve do onog dvolitrenog kakav pogoni najjaču izvedenicu Miate. To u prijevodu znači da raspon snage za ovu mini-Corvette seže od 130 do nekih 180 konja, a to je pak sasvim dovoljno za uživanje u bilo koje doba dana i noći. Jer spoj apsolutne vozljivosti s kojom Mazda MX-5 očarava već desetljećima i prema mnogima najljepše linije Corvette već na fotografijama djeluje odlično. Stoga u praksi cijela priča može djelovati samo još uvjerljivije i bolje.
Doduše, neki će možda reći „ma daj…to nije Corvette, a Miata je gej“, ali takvi ionako nisu bitni ni u kojem smislu ni pogledu, jer za početak ionako najvjerojatnije ne vide dalje od Golfa Diesela ili pak nekog pomodarski nastrojenog Audija koji košta nogu i ruku. Riječ je o savršenom spoju dva svijeta i to je zapravo sasvim dovoljno reći.
Po čemu je poseban? Po svemu. Od ideje, preko izvedbe, pa sve do…ma uostalom, prosudite sami prema fotografijama.
WOW! Faktor: 10/10 – i to samo zato što je za podlogu uzeta legendarna Miata.
04. Hyundai i30N
Zašto baš taj? Zato što donedavno nije bilo moguće u sklopu iste rečenice spojiti pojmove poput „Hyundai“ i „sport“.
Što je pod poklopcem motora? Kao što je to slučaj s mnogim konkurentima ovom Koreancu, riječ je o dvolitrenom Turbo-motoru.
Po čemu je poseban? Prije svega po faktoru iznenađenja. Jer to je Hyundai – marka koja se u Europi inicijalno pojavila s modelima poput Ponyja, odnosno automobila koji je po cesti plesao uvjerljivije od neke plesne trupe. Stoga je kao produkt Hyundaijeve novoosnovane N-divizije ovo prvi pravi automobil koji se na tržištu diči s ideologijom kompaktnog gradskog divljaka. Za razliku od mnogih konkurenata koji svako malo dorađuju svoje pogonske strojeve i u njih dolijevaju konjske snage, Hyundai i30N dolazi u dvije verzije – onom s 250 i onom drugom s 275 konja. Odnosno, sasvim dovoljno da se čak i Volkswagenu s njihovom legendom u obliku Golfa GTI itekako mogu zatresti gaće. Jer Hyundai i30N ima sve – dizajn, performanse, kvalitetu, tehnologiju i onaj „ma boli me…“ stav kakav već neko vrijeme nije viđen u klasi nabrijanih gradskih kompaktnih jurilica.
WOW! Faktor: 6/10 – i to samo zato što su kompaktni gradski nabrijanci već odavno prestali fascinirati kako treba.
03. Porsche 935
Zašto baš taj? Zato što je 935 kao brojka ima trkaći pedigre. A time 935 uvijek ispada boljim i poželjnijim od 911.
Što je pod poklopcem motora? Sve ono što se nalazi ispod poklopca motora 911-ice s oznakom GT2 RS, samo još dorađenije, još luđe i još ekskluzivnije. Dakle, 6 cilindara, 3,8 litara zapremine i nekih 700+ konjskih snaga. Tj. sasvim dovoljno za jedno spektakularno samoubojstvo.
Po čemu je poseban? Pa recimo to ovako… Ako je Porsche 911 GT2 RS jedan od onih automobila koji preko noći u garažama diljem svijeta smišljaju milijun i jedan način za ubojstvo svojih vlasnika, onda je ova posljednja u nizu Porscheovih slavljeničkih izmišljotina tome apsolutno posvećena u svakom zamislivom smislu. Jer izuzev karoserije s dodacima nalik legendarnim Kremerovim natjecateljskim monstruozama iz sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća, ova moderna iteracija 935-ice ima dobru bazu i još bolju nadogradnju u smislu motora, ovjesa i sve sile tehnoloških rješenja. Ovaj automobil definitivno nije za svakoga, jer već sam po sebi pleše po jako tankoj niti između opisa „cestovni“ i „trkaći“ automobil, ali upravo u tome i jest dobar dio čari današnje 953-ice. Naravno da je tu i 700 konja, te onaj faktor divljaštva koji jako podsjeća na 930 Turbo. A 930 je „kul“ sam po sebi i zato 935 ne može biti opisan drugačije.
WOW! Faktor: 10/10 – i to zbog svega i svačega, a ponajviše zbog „Martini Racing“ boja i dezena.
02. Kia Stinger GT
Zašto baš taj? Zato što KIA nikada nije proizvela automobil stvarno vrijedan divljenja. A Stinger to definitivno jest.
Što je pod poklopcem motora? Ako isključimo 2,2-litreni Diesel s 200 i dvolitreni Turbo-benzinac s 255 konja, ostaje nam onaj pravi motor. Radi se o GDI-Turbo-motoru zapremine 3,3 litre koji razvija nekih 375 konja i šalje ih na stražnje kotače. Postoji i opcija četiri pogonska kotača, ali to je za papke, pa ostajemo na „RWD-Turbo“ kombinaciji.
Po čemu je poseban? Pa ako krenemo od dizajna eksterijera, reklo bi se po mnogočemu, jer Stinger doista ne izgleda kao KIA. Barem ne kao bilo koji dosadašnji model ove korejske marke. Zatim je tu i interijer koji izuzev sporadičnog „fejk“ detalja djeluje homogeno i dizajnerski zrelo. Onda je tu motor koji ovom modelu daje karakter, a na kraju je tu i tehnologija koja od Stingera radi odličnog konkurenta svemu onome što bi Europljani eventualno mogli izmisliti u klasi brzih limuzina. Doduše, ovo nije najbrži automobil unutar takve klasifikacije na tržištu, ali jedan od najposebnijih definitivno jest. Dapače, Stinger bi se na jedan način bez problema mogao usporediti s Audijevim modelom R8, jer oba predstavljaju odmak od klasične filozofije marke. KIA već desetljećima proizvodi prijevozna sredstva, dok Audi do R8-ice nije imao pravi sportski automobil u ponudi. I samim time su oba automobila isto toliko atipična koliko i fascinantna, pa su u tom dijelu priče apsolutno usporedivi.
KIA Stinger predstavlja sportski-nastrojenu limuzinu za ekipu koja ne pati na robne marke, već želi uživati u vožnji. I zato je ova KIA jedno od najljepših iznenađenja auto-industrije u posljednje vrijeme.
WOW! Faktor: 8/10 – i to samo zato što na ovom modelu čak i u najjačoj verziji još uvijek postoje detalji koji nisu funkcionalni, već služe kao kozmetičke dorade.
01. BMW M2 Competition (F87)
Zašto baš taj? Zato što duh E46-ice u M3-izdanju kao (po mnogima) najboljeg BMW-ovog M-modela nikada nije bio življi i zdraviji.
Što je pod poklopcem motora? Trolitreni N55B30T0 Turbo-motor koji razvija nekih 411 konja i 550 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). Dakle, sasvim dovoljno prema bilo čijoj knjizi vrednovanja. Točka. Amen. Kraj.
Po čemu je poseban? Izuzev toga što BMW M2 čak i bez „Competition“ sufiksa predstavlja jedan od posebnih preživjelih „manualaca“, u tom dijelu leži tek dio posebnosti vezanih uz ovaj automobil. Gabaritima je kompaktan i savršeno optimiziran – baš kao i E46 M3. U bazi odlično opremljen, što u današnje vrijeme nije baš čest slučaj za poslovično škrte Nijemce, a u smislu tehnologije sasvim dovoljno napredan. Riječ je o pravom vozačkom automobilu koji za početak od svih aktualnih BMW-ovih modela ima najmanji faktor pretencioznosti. I ništa na M2 nije „pre“, već je sam global u savršenom ekvilibriju s detaljima od kojih se ovaj „mali“ BMW itekako sastoji. No najveća prednost ovog BMW-ovog modela u odnosu na ostale svodi se na snagu koja ovaj automobil stavlja u „zlatnu sredinu“, odnosno način na koji se ta snaga razvija i prenosi na podlogu – barem u usporedbi s većom braćom, odnosno s modelima M3 i M4, koji već u „baznom“ izdanju jednostavno imaju previše konja na raspolaganju, što ih čak i uz svu silu elektroničkih pomagala čini divljim i nepredvidivim automobilima. No M2C ne pati od tih problema i ako u trenutnoj ponudi ovog bavarskog proizvođača prema sloganu treba odabrati „The Ultimate Driving Machine“, onda titulu nositelja tog naizgled vječnog slogana odnosi upravo ovaj model. I to je zapravo sasvim dovoljno reći, zar ne?!
WOW! Faktor: 9/10 – i to samo zato što je „Long Beach Blue Metallic“ boja i dalje aktualna.
00. tj. izvan konkuencije: Singer 911 DLS
Zašto baš taj? Zato što je Singer Vehicle Design s ovim automobilom redefinirao ono što je moguće, a ono što je poželjno pomaknuo na nivo koji čak i u današnje vrijeme djeluje nevjerojatno visoko.
Što je pod poklopcem motora? Ukratko, „šestak“ s četiri litre zapremine i 500 konja, što će na prvi pogled nekima podići obrvu i postaviti upitnike iznad glave. Ali ovaj je „šestak“ razvijan u kolaboraciji s Williamsom (da…onom ekipom iz svijeta Formule 1) i osim što se vrti na 9,000 okretaja nema nikakvih respiratornih pomagala. Dakle, za početak zvuči kao niti jedan drugi automobil na planeti. A to je tek početak…
Po čemu je poseban? Ukratko, po svemu, jer nema matice koja nije redizajnirana, obnovljena i presložena specijalno za ovaj projekt. Baza je vječni Porsche 911 koji se tamo negdje krajem osamdesetih godina prošlog stoljeća pojavio na tržištu s kodnom oznakom 964. Ali svaka sličnost s „baznom“ 911-icom iz tog vremena prestaje čim se baci pogled na fotografije, jer „Design Lightweight Study“ (što DLS kao skraćenica označava) izgleda kao neki mokri san na četiri kotača iz sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Dakle, dizajnom ne samo da ovaj Singerov uradak predstavlja pokretno savršenstvo, već detaljnije izveden i tehnološki napredniji „Resto-mod“ projekt svijet nikada nije vidio.
Iako ova 911-ica pod poklopcem motora ima „samo“ 500 konjskih snaga, u tome nikada nije niti bila poanta. Jer snaga je super, ali lakoća postojanja uvijek ima prednost. A u tom dijelu priče Singerov DLS jednostavno očarava, jer kombinacija tih 500 konjskih snaga s ukupnom masom od 980 kilograma u današnjem teškom, opremljenom i ekranima oplemenjenom svijetu automobila predstavlja nešto praktički nemoguće. No Singer Vehicle Design i Williams u dostizanju nemogućeg uspjeli su bez ikakve zadrške, te time predstavili jedan od najgenijalnijih automobila svih vremena.
WOW! Faktor: 11/10 – i to samo zato što ovaj automobil postoji.
Eto…to bi bili naši odabranici za 1a. razred. Imamo ih još deset s kojima popunjavamo 1b.
Neki su vjerojatno očekivano ovdje, a neki možda i ne. Stoga slobodno komentirajte na našoj Facebook-stranici – bit će nam drago vidjeti jesmo li nešto propustili.