TOP 10 legendarni sportski automobili za cijenu novog Golfa!
Prije nego što pomislite kako je ova lista smiješna jer nitko sa zdravim razumom ne bi razmišljao o tome da umjesto novog i pouzdanog kompakta kupi staru talijansku „krntiju“ i prije nego što se sjetite da je neke od ovih automobila nemoguće pronaći u Hrvatskoj, djelomično ste u pravu. Isto tako, cijene variraju od tržišta do tržišta i vani se ovakvi automobili često prodaju za manju cijenu nego kod nas.
10. MGB (1968. – 1980.)
MGB je savršen primjer vrste automobila koja danas nedostaje u ponudi svjetskih proizvođača. Radi se o ne previše snažnom automobilu koji je najčešće pogonio 1,8-litreni 4-cilindraš sa 120 KS, no postojale su i verzije opremljene motorima s 2 ili 4 cilindra više.
Iako nije bio osobito brz, bio je malen, okretan i zabavan za vožnju, a proizvedeno ih je preko 500 tisuća.
9. Triumph TR6 (1969. – 1976.)
Triumph TR6 još je jedan lagani britanski roadster koji užitak u vožnji stavlja ispred svega. Ispod poklopca motora nalazi se redni šestak koji daje za današnje pojmove skromnih 145 KS, dok su podvozje, kočnice i brojni ostali dijelovi potekli od starijeg TR5. U Ujedinjenom Kraljevstvu prodaju se za okvirno 160.000 kuna.
8. Fiat 124 Sport Spider (1968. – 1985.)
Sljedeći lagani roadster nije nastao pod Union Jackom, već je djelo talijanskih majstora za sportske automobile. Za motor je bio zadužen Aurelio Lampredi, poznat po konstrukcijskim rješenjima za Ferrari, a za sklapanje automobila brinuo se Pininfarina. Zbog dječjih bolesti vrlo rani primjerci nisu bili dobro prihvaćeni na tržištu, no nakon što su greške ispravljene Fiat 124 postao je popularan odabir. U hrvatskim se oglasnicima s vremena na vrijeme pojavi pokoji primjerak s cijenom između 100 i 150 tisuća kuna. Iz Fiata najavljuju modernog nasljednika ovog modela koji će dijeliti platformu i brojne dijelove s novom generacijom Mazde MX-5.
7. Volvo P1800 (1961. – 1972.)
Ovaj atraktivan švedski komad lima iz 1960-ih mnogi smatraju jednim od najljepših automobila, a takozvana shooting brake izvedba osobito je cijenjen kolekcionarski automobil. Pokreće ga 4-cilindrični motor sa 118 KS, dok je za prijenos snage zadužen 4-stupanjski ručni mjenjač. Cijene u Ujedinjenom Kraljevstvu variraju od 100 do 200 tisuća kuna s ponekim primjerkom čija je vrijednost procijenjena na više od 300 tisuća kuna. U Hrvatskoj su cijene u skladu s time pa se u oglasniku može pronaći više nego solidan primjerak za 155 tisuća kuna i kompletno restaurirani primjerak u koji je navodno uloženo puno novaca za 370 tisuća kuna.
6. Nissan 240Z (1970. – 1973.)
Nakon glasina da će Nissan pokleknuti pred tržišnim statistikama i novu generaciju Z-automobila pretvoriti u crossover vozilo, automobil koji stoji na samom početku legendarne Z-serije, model 240Z, dobit će na značaju. Japanski sportski coupe vani se prodaje za cijenu između 100 i 200 tisuća kuna, a u Hrvatskoj trenutno nema nijednog primjerka u ponudi. 2,4-litreni redni šestak i kompletno neovisan ovjes osnovni su sastojci koji su ovaj automobil pretvorili u miljenika vozača raznoraznih grana automobilskog sporta.
5. Porsche 928 (1978. – 1988.)
Porsche 928 zamišljen je kao GT automobil s 4,5-litrenim V8 motorom snage 220 KS smještenim sprijeda koji će zamijeniti 911-icu, no to mu nikada stvarno nije pošlo za rukom. Bio je to automobil više zamišljen za dugotrajna krstarenja nego za trkaću stazu, no savršena raspodjela mase u omjeru 50:50 ukazivala je na to da potencijal svakako postoji. U hrvatskim oglasnicima mogu se pronaći po cijeni od 40 do 170 tisuća kuna.
4. Mazda RX-7 (1978 . -1985.)
Iako je proizvedeno više od pola milijuna primjeraka prve generacije Mazde RX-7, ovaj je sportski kupe s malim središnje smještenim rotacijskim motorom jako teško pronaći u domaćim oglasnicima. Pred kraj proizvodnje motor je osnažen sa 100 KS na 135 KS.
3. Maserati Biturbo (1984. – 1994.)
Stanje u Maseratiju tijekom 1970-ih bilo je prilično burno, a nakon razdvajanja puteva s Citroenom, tvrtku je preuzeo poduzetnik Alejandro De Tomaso. Model koji je trebao poboljšati prodajne brojke bio je Biturbo, koji je u skladu s imenom bio opremljen V6 motorom s dva turbopunjača snage 190 KS. Prekrasan dizajn i luksuzni interijer obećavali su, no zbog nekvalitetne izrade i konstantnih problema proizvodnja je stala na manje od 19.000 primjeraka.
2. BMW 2002 (1969. – 1971.)
Što reći za ovaj legendaran mali BMW osim toga da se njegovo ime i dalje provlači kroz recenzije najnovijih generacija bavarskih coupea, a njegove kvalitete kao što su okretnost i mala masa ponovno su na top listi željenih karakteristika. Njegov 2,0-litreni motor snage 120 KS omogućavao je itekako nadahnutu vožnju, a jednostavnom i lijepom dizajnu iz 1960-ih teško je odoljeti. U Hrvatskoj ga je moguće pronaći za 75.000 kuna, dok će bolji primjerak doći s cijenom od 150.000 kuna.
1. Lotus Esprit (1976. – 1981.)
Lotusov superautomobil koji se proslavio ulogom u jednom od filmova s tajnim agentom 007 vrlo ćete teško uopće vidjeti negdje uživo, a o tome da ćete ga pronaći u oglasniku ne treba ni govoriti. Kao vozački automobil proslavili su ga mala masa zahvaljujući karoseriji od stakloplastike, fantastičan upravljač i upravljivost u zavojima. Prvu generaciju pokretao je 4-cilindrični motor sa 162 KS uparen s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem.