Lotus Exige FL1 – Tijelovo na britanski način
Dok se neki odmaraju i uživaju, neki se trude održati tradiciju i predstaviti nešto novo…
Lotus – taj apsolutno divan proizvođač automobila koji već godinama šeta po rubu noža, tj. na rubu bankrota. Tvrtka koja je tijekom posljednjih godina mijenjala vlasnike kao neki čarape i donje rublje, te tvrtka koja je u jednom momentu imala ogroman potencijal, no ispalo je da Dany Bahar kao donedavno glavna i odgovorna osoba na čelu tvrtke ima neke drugačije planove, te je novac za najavljene nove projekte nestao preko noći.
Reklo bi se da je to scenarij kakav priliči našim krajevima, no izgleda da nisu samo naši ljudi na odgovornim funkcijama lopovi i prevaranti.
No to je priča koja je već ispričana i prožvakana preko nekoliko puta, pa mislim da zapravo nema potrebe vraćati se na nju – tim više što za Lotus ipak malo pomalo dolaze ljepši dani.
U toj maniri ekipa povijesno-orijentiranih zaposlenika ove slavne britanske marke odlučila se svijetu ponuditi limitiranu seriju modela Exige, pa eto pokojeg detalja koji obilježava svaki od ukupno 81 primjerka ovog podsjetnika na dane ponosa i slave na četiri kotača.
Za početak treba spomenuti da se automobil naziva Lotus Exige LF1, te da sama skraćenica zapravo znači „Lotus Formula 1“ i da se njome auto-entuzijaste diljem svijeta još jednom podsjeća na jednu od najdugovječnijih i najupornijih momčadi u tom najvećem oktanskom cirkusu na svijetu.
Konkretno, Lotus ovom edicijom modela Exige zapravo želi podsjetiti na ukupno osamdeset i jednu pobjedu koju je tvrtka u sklopu nekoliko desetljeća osvojila na utrkama Formule 1, no s posebnim naglaskom na sedamdesete i osamdesete godine prošlog stoljeća, tijekom kojih je „Team Lotus“ ušao u anale tog sporta i tamo ostao kao jedan od najuspješnijih timova svih vremena.
Dakle ovaj je automobil moguće shvatiti kao utjelovljenje nekih od najposebnijih bolida svih vremena, od kojih se posebno izdvaja crno-zlatni Lotus 72.
Sam automobil zapravo nije prolazio neku posebnu kuru uljepšavanja i olakšavanja, već se kroz manje-više decentne detalje pokušalo balansirati između nekad davno prepoznatljivih obilježja bolida F1 i danas itekako atraktivnog modela Exige.
Tako se u smislu eksterijera ove verzije modela Exige prije svega može uočiti kombinacija crne boje karoserije i 17 i 18-inčnih kotača zlatne boje, te nekolicina crvenih detalja koji ukrašavaju prednji branik, gornji dio automobila i stražnji spojler.
Naravno, tu je i oveći broj „LF1“ oznaka koje se nalaze uzduž i poprijeko karoserije, no to je u pravilu to što se tiče eksterijera ovog automobila.
Interijer odiše luksuzom, no prije nego počnete razmišljati u smislu opreme i detalja kakve smo navikli gledati u skupocjenim automobilima visokih klasa, vrijedi podsjetiti da je ipak riječ o Lotusu, što u prijevodu znači jako lijepo upakiranu sirovost.
Lotus nikada nije prednjačio po pitanju opreme, pa je tako imati klima-uređaj često bilo nezamislivo, dok je uređaj koji za zadaću ima traženje radio-valova često bio na listi doplata. No za Lotus je to nešto sasvim normalno i zato tu tvrtku mnogi i obožavaju, jer apsolutan manjak kompromisa i isto tako apsolutnu podređenost voznim svojstvima mnogi drugi proizvođači nisu u stanju ponuditi.
Iskreno ne znam da li interijer miriše po industrijskom ljepilu i hoće li s vremenom dijelovi interijera početi otpadati sami od sebe, no kada pogledam velik broj detalja interijera ove edicije modela Exige, moram priznati da mi se itekako dopada.
Crno-zlatna kombinacija kakva se nalazi i s vanjske strane, zatim velik broj ručno-poliranih aluminijskih dijelova i sva sila oznaka „LF1“ zapravo savršeno zaokružuje ovaj automobil, a za razliku od mnogih prijašnjih pokušaja u smislu dizajna, ovaj interijer doista i izgleda odlično.
Čak i klima-uređaj i audio-sustav dolaze u sklopu popisa opreme, što je još jedan bonus u cijeloj priči.
Motor je u pravilu identičan onome koji se nalazi pod poklopcem „obične“ verzije, tj. modela Exige S, pa je tako ista i pjesma koju dotični 3,5-litreni V6 sa svojih 345 konjskih snaga pjeva.
Samim time su i performanse identične onima koje Exige S postiže već otprije, no uz dodatak nečeg što se naziva „Lotus Dynamic Performance Management“ (odnosno LDPM), što u prijevodu znači četiri različite postavke samog automobila, ovisno o tome gdje se vozač s njime nalazi, tj. ovisno o tome je li automobil pozicioniran na cesti ili na stazi.
Postavke su usmjerene prema tvrdoći ovjesa, odazivu na gas, upotrebu kontrole kretanja, te ventila koji otvara i zatvara ispušni sustav.
Uz LDPM dolaze i Pirelli Super Trofeo gume, te veće kočnice, kako bi i usporavanje automobila bilo impresivno poput ubrzavanja i držanja ceste, tako da je Lotus u smislu modela Exige LF1 doista mislio na sve.
Cijena ovog slavljeničkog Lotusa bit će nekih 66,000 Eura, tako da vjerujem da će to biti još jedan adut zbog kojeg će ovih osamdesetak primjeraka „planuti“ u najkraćem mogućem roku, a za one koji misle da je to puno novaca, Lotus je pripremio još pokoje iznenađenje koje ulazi u cijenu.
Tako se na popisu dodataka umjesto navigacijskog sustava i sličnih nepotrebnih stvari Lotus dosjetio svoje kupce darovati posjetom tvornice u Hethelu, zatim posjetom F1-pogona u Enstoneu, te članstvom u „Exige LF1“ klubu koji na od strane Lotusa organiziranim događanjima ima posebno mjesto.
Isto tako je za kupce rezerviran i popust na kupnju bilo kojeg dijela asortimana koji Lotus prodaje (što podrazumijeva i rezervne dijelove uz kape, majice i privjeske za ključeve), a tu je i mjerilom upola manja kaciga Romana Grosjeana, te privjesak za ključeve s USB-stickom.
Dakle hrpa toga što će nekome značiti puno, a nekome tek marketinški trik.
U svakom slučaju mi je već pogledom na fotografije palo napamet da pokušam opljačkati neku banku i odem kupiti jedan primjerak, no onda sam se sjetio da su raznoraznim aferama i transparentnim poslovanjem sve već odavno opljačkane, pa odustajem od te ideje i jednostavno nastavljam uživati u fotografijama.