Ovo je SsangYong Musso Rhino Pick-up. I vjerovali ili ne, bitan je.
Dok se proizvođači poput Nissana, Mercedesa, Toyote i Forda i dan-danas trude proizvesti što je moguće bolji Pick-Up kamionet, tvrtka SsangYong im svima daje udarac ribom posred lica. I to s punim pravom.
A evo i zašto…
Današnja scena Pick-Up kamioneta na području Europe (ako takva scena uopće postoji) prepuna je raznoraznih Fordova, Chevroleta, Nissana, Mitsubishija, pa čak i Mercedesa koji to zapravo i nisu.
Svi se oni trude iz godine u godinu i iz modela u model o(p)stati u sadašnjosti i na tržište ponuditi pokoju natruhu budućnosti. I samim time su bitni poput prošlotjedne fotografije dupeta neke balkanske starlete.
Realno gledano, današnji su Pick-Up kamioneti postali pretjerano veliki i nerijetko pate od poremećaja osobnosti.
Pogotovo ako se pita Amerikance i Nijemce. Jer milijun konjskih snaga ili pak interijer presvučen najfinijom kožom i najskupljim drvetom u sklopu ovakvog automobila jednostavno nemaju smisla.
Barem ne ako ostajemo unutar granica civiliziranog svijeta.
S druge strane te medalje eto nam aktualne iteracije SsangYongovog modela Musso. Automobila koji je u bazi zapravo Rexton, odnosno SUV koji od takvog opisa bježi poput nekih političara pred rukom zakona.
Ovaj SsangYong predstavlja direktnog konkurenta automobilima poput Forda Rangera, Mercedesove X-klase i Nissana Navare. Samo po cijeni koja iznosi tek frakciju one s kojom na tržište dolazi konkurencija.
SsangYong Musso Rhino Pick-Up kamionet dakle nije skup. Tehnološki je sasvim solidan u odnosu na konkurenciju, a performansama sa svojih 180 konja iz 2,2-litrenog Diesel-motora ne zaostaje ni za kime. I još je k tome i jeftin, jer od verzije EX (što predstavlja bazu za Musso Pick-Up), preko verzija Rebel i Saracen (da… Dobro ste pročitali), cijena u najskupljoj izvedbi nazvanoj „Rhino“ ne prelazi 33,000 Eura.
A to je stvarno nikakav novac kada se spomene maksimalno opterećenje (tj. nosivost) od 6,9 tona.
U tu je nosivost doduše ukombinirana prikolica od 3,5 tona i krcat tovarni prostor s ostatkom ukupne kilaže, ali tko još gleda na takve detalje, kada se radi o jednom ovako sposobnom automobilu.
Isto tako vrijedi spomenuti i asistenciju pri terenima pod nagibom, serijski pogon na sva četiri kotača (što uključuje i reduktor) te opcije manualnog i automatskog mjenjača sa 6 brzina. Prisutna je i opcija koja podrazumijeva povećani tovarni prostor. I to na istoj šasiji, tj. bez dodatne varijacije na temu ovog modela u smislu gabarita.
No vjerovali ili ne, sve to nisu razlozi zbog kojih je ovaj automobil ispao relevantnim…
Naime, Ford, Mitsubishi, Nissan i ostali proizvođači ovakvih modela svima nama konstantno u grlo guraju futurizam u smislu dizajna i tehnologije. I pri tome konstantno gube novac.
No tvrtka SsangYong je iz nekog razloga odlučila svoj Musso Rhino Pick-Up bazirati na 1968. godini i time iz novog milenija odlutati u prošlost.
Zbog toga je ovaj automobil u današnje vrijeme pravi unikat i praktički je nemoguće proizvesti išta slično. Osim ako se unutar dizajnerskih studija ostalih proizvođača automobila odjednom rashoduju svi krivuljari i šestari.
No i tada čisto sumnjam da bi itko mogao dosegnuti jednostavnost kojom ovaj SsangYong odiše iz svake pore na limariji.
Isto tako je nevjerojatno da je ovaj SsangYong više Mercedes nego X-klasa. Jer dotična X-klasa zapravo nije ništa više od Nissana u malo drugačijem tijelu i s trokrakom zvijezdom umjesto Nissanovog logotipa.
I sve se to događa dok SsangYong i dalje koristi Mercedesov „šestak“ koji se nekada nalazio u Mercedesima W124 i W140.
Donedavno su Rextoni na sebi čak imali i oznaku „Powered by Mercedes-Benz“, što je u svakom slučaju zanimljivo, pa je za vjerovati da i Musso Rhino Pick-Up ne zaostaje u tom dijelu.
Doduše, to jesu stari motori kojih se u Mercedesu najvjerojatnije više niti ne sjećaju, ali to pak podrazumijeva i manje elektroničkih sklopova. Odnosno u prijevodu samim time i manje kvarova ili drugačije rečeno veći nivo trajnosti, što je pak uvijek super. Pogotovo za radni automobil poput ovog.
Uglavnom, kada se sve skupa zbroji i oduzme, SsangYong je s ovim automobilom napravio savršeno utilitaristički kamionet i svojevrstan povratak u povijest.
A samim time ovaj automobil ispada pravim unikatom za kojim se možda nitko neće okrenuti na cesti, ali… Hm…
Ne znam kako bih nastavio u maniri apsolutnog sarkazma, pa je možda bolje u ovom momentu prekinuti ovaj tekst.
Ali za kraj mislim da vrijedi reći “Bravo SsangYong.
Stvarno ste retro do daske.
Samo je šteta da toga najvjerojatnije niste ni svjesni”.