Dvije premijere za BMW
Jedna je na četiri kotača, a druga iz svijeta dokumentarnog filma, no obje se lako mogu opisati kao umjetnost.
Kada bi se realno pogledalo, postoje ljudi koji vole BMW i oni koji tu bavarsku marku nikako ne preferiraju.
Razloga i za jedne i za druge ima itekako puno, pa tako oni koji na BMW gledaju kroz ružičaste naočale uvijek nekako nabrajaju prednosti poput pogona na stražnje kotače, sportske-orijentacije i tzv. „premium“ segmenta na tržištu u sklopu kojeg BMW itekako dobro kotira.
S druge strane, oni koji na modele tvrtke BMW gledaju kao na nepotrebno skupe i jadne pokušaje isticanja vlastitog imovinskog statusa također imaju nekolicinu atributa u arsenalu.
Tako se u kontekstu vozača BMW-a često spominju kamatari i ostali kriminalci sitnog ili nešto većeg zuba, a i oni koji ne potpadaju pod takve klasifikacije često trpe opise poput „kreten“, „majmun“ i slične koji opisuju način vožnje prosječnog vozača BMW-a usprkos činjenici da je na takav način u današnje vrijeme češće moguće opisati vlasnike Audijevih modela.
No ono u čemu se polje afiniteta preklapa i kod jednih i kod drugih ipak postoji, a ukratko se radi o M-diviziji koja je kroz povijest od nekih BMW-ovih modela napravila svojevrsne ikone.
Naravno da bih u ovom času mogao početi nabrajati sve i svašta čime je M-divizija došla u sam vrh među vozačima koji svoje automobile ne štede, no nekako ne vidim smisla ispočetka opisivati sve ono po čemu su npr. BMW M1, M3 ili pak M635 Csi obilježili povijest svijeta automobila.
Dapače, ni ne moram, jer će se svijetu uskoro predstaviti dokumentarni film pod nazivom „Adrenalin“, u sklopu kojeg će gledateljima biti predstavljena itekako osebujna povijest ove slavne bavarske marke i sve ono što je dovelo do nastanka divizije pod slovom „M“.
Sam dokumentarac trebao bi unutar nešto više od sat vremena otići u sada već davne šezdesete godine prošlog stoljeća, kada je tvrtka BMW malo pomalo počela grabiti prema vrhu trona onih najpoželjnijih timova za koje bi oni najbolji vozači prodali bubreg, da im se pruži prilika sjesti za volan nekog od BMW-ovih modela na stazi.
Dakle, očekujte svu silu zvukova koji će vam probijati uši, te isto tako svu silu slavnih vozača i njihovih automobila koji su od tog vremena do danas itekako obilježili povijest utrkivanja.
Naravno da je većina minutaže samog dokumentarca posvećena tzv. utrkama turističkih automobila, te će u sklopu tog dijela posebna pozornost biti usmjerena prema modelima 2002, seriji 3 E21 i sličnim modelima koji su unutar te serije utrka ostavili traga, no bit će tu još svega i svačega.
Isto tako je jedan zaseban dio usmjeren prema Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (odnosno skraćeno DTM), gdje je upravo BMW nekako najviše ostavio traga, te je u toj varijaciji na temu oktanskog cirkusa model E30 M3 na neki način „presudio“ daljnjem razvoju marke do danas.
Naravno, BMW ne samo da i u današnje vrijeme nastupa u konkurenciji te slavne serije natjecanja, već je tijekom posljednjih nekoliko godina praktički nepobjediv, pa u toj maniri (i opet) na tržište izlazi limitirana serija serije 4 s kojom se slavi ovogodišnja titula najboljeg.
Dotični automobil na tržište dolazi pod nazivom BMW M4 DTM Champion Edition i sa svojih ukupno 23 primjerka slavi titulu najboljeg u ovogodišnjoj konkurenciji, te broj pod kojim se u ukupnom poretku vozača ovogodišnji prvak pod imenom Marco Wittman popeo na vrh trona.
Dakle ne samo da je M4 relativno nov automobil na tržištu, već je u sklopu ove limitirane produkcijske serije postao i poprilično ekskluzivan.
Sam posao pripreme automobila za prodaju povjeren je Individual-odjelu koji za svaki model koji BMW ima u ponudi smisli nešto posebno, no u usporedbi sa svakodnevnim poslom koji se unutar tog odjela odvija, ova limitirana serije „M-četvorke“ doista ispada kao nešto posebno.
Tome u prilog ide popis dodataka koji se isključivo u obliku ove slavljeničke verzije nudi kupcima, te koji podrazumijeva hrpetinu detalja u sklopu eksterijera i interijera samog automobila.
No kako ne bih želio ispasti dosadan nabrajajući baš svaki djelić napravljen od karbona ili pak svaki detaljčić koji se nalaze na automobilu, spomenut ću samo neke dijelove koji su u sklopu ove limitirane edicije modela M4 postale aktualne.
Izvana je već samim pogledom na fotografije moguće primijetiti prednji branik dobrim dijelom napravljen od karbona, poklopce motora i prtljažnika crne boje, te s montiranim šarenim trakama koje su na prvi pogled nalik komponentama zastava s nekog od nedavno održanih gay-pride okupljanjima.
Iako mi taj dio s bojama i bojicama nikako nije jasan, pretpostavljam da značenje postoji, no istovremeno nisam baš siguran želim li ga saznati, pa je možda bolje da zaobiđem taj dio priče oko ovog automobila i posvetim se ostatku detalja.

Uz prednji branik, stražnji spojler i difuzor, te krov, karbonom su presvučeni i poklopci retrovizora, dijelovi pragova i „krilca“ na prednjem kraju automobila, a interijer manje-više priča istu priču, jer uz kožu plemenitih mrtvih životinja u sklopu interijera vizualno dominira upravo sva sila kockica od kojih se karbon vizualno sastoji.
Karbonizacija je provedena već na vratima, gdje su pragovi ukrašeni letvicama od karbona, te potpisima DTM-prvaka u 2014. godini, a ista se priča nastavlja uzduž i poprijeko interijera.
To je za BMW u pravilu već klasika, jer se za manje-više svaki limitirani primjerak nekog od modela uvijek nađe hrpetina karbonskih dijelova koji prema riječima jednog od dizajnera „vizualno podižu dojam interijera“.
Uglavnom, kako je u sklopu eksterijera priča o karbonu apsolutno dominantna, takav je slučaj i s interijerom.

Naravno, kako to obično biva, o cijeni ove limitirane serije „M-četvorke“ se u ovim trenucima šuti, no ono što me iskreno čudi jest činjenica da se isto tako šuti i oko pokojeg (pretpostavljam karbonskog) dijela koji bi eventualno pridonio uvećanju neke brojke koja se veže uz motor ovog automobila.
Oko toga se iz BMW-a nitko nije oglasio, tako da se u ovim trenucima jednostavno ne zna je li ova limitirana verzija serije 4 s M-oznakom nešto lakša i jača, tj. samim time i brža od modela M4 kakav su novinari diljem svijeta već provozali.
Samim time me ova slavljenička verzija BMW-a M4 podsjeća na slavljenički A5 koji je Audi ponudio prije godinu dana, a to pak nikako nije dobro, jer ispada da za pokoji detalj i nazivnu ekskluzivnost ljudi daju poprilično puno novaca, a da pri tome stvarnog efekta zapravo i nema.
No usprkos tome nimalo ne sumnjam da će svih 23 primjerka biti prodana u rekordnom roku.
Naravno, ukoliko već nisu prodani.