Copycats: Baletna i punk mačka naljutile Volkswagenove odvjetnike
Great Wallov brend ORA, službeno će 30. ožujka u Kini lansirati dva slična modela, unatoč tome što su Volkswagenovi odvjetnici prethodno izjavili kako ih istražuju s obzirom na njihovu izrazitu sličnost s legendarnom Bubom.
Prve produkcijske slike dva nova modela električnog branda ORA, Ballet i Punk Cat, pojavile su se u prosincu. Prva je ‘ženstvenija’ verzija Punk Cata predstavljena na Salonu automobila u Pekingu prošlog travnja, a oba su značajnu inspiraciju našli u bezvremenskom dizajnu Volkswagenove Bube.
Cjelokupni oblik i Punk Cat i Ballet Cat vidno je vrlo sličan klasičnoj Bubi. Ballet Cat se ističe po tome što ima prednja i stražnja svjetla u obliku potkovice, a ne kružna svjetla poput Punk Cata. Proizvođač kaže kako je Ballet Cat osmišljen za nju, a Punk cat za njega, a najbolji naziv za njih bi ipak bio – Copycat.
Iznutra se retro tema kod oba modela nastavlja s upravljačem koji izgleda kao da je došao ravno iz 50-ih zahvaljujući svom masivnom okruglom obliku i kromiranom ukrasu koji služi kao truba. No, ispod toga je sve najmodernija tehnologija.
Čak je i LED instrumentna ploča kod Punka dizajnirana u ovalnom obliku za retro izgled. Kod Balleta je ispred vozačice veliki jednodijelni digitalni displej, poput onoga u A Klasi. Ostali mali detalji poput ovalnih otvora za klimatizaciju i dvobojne unutrašnjosti samo dodatno naglašavaju retro dojam 50-ih.
Tehničke specifikacije su objavljene i otkrivaju da su “mačke” ipak nešto veće od Beetla. Automobil je dug 4.401 mm, širok 1.867 mm i visok 1.633 mm i s međuosovinskim razmakom od 2.750 mm. Dakle, bliži je crossoveru nego gradskom kompaktu. Nudit će se samo s jednim električnim motorom i čak tri baterijske opcije.
Motor je smješten naprijed i razvija 171 KS i 250 Nm. Potrošnja energije procijenjena je na 13,9 kWh na 100 km, a najveća brzina je 155 km/h. Punk Cat ima bateriju kapaciteta 60,5 kWh uz koju je domet do 500 km na temelju CLTC normi.
Ora će Ballet Cat ponuditi i s dvije manje baterije, od 47,78 kWh koji nudi 380 km dometa i 49,93 kWh za 401 km. Dakle nešto manje, ali i dalje impresivne brojke. O mogućem dolasku ovog modela u Europu još se ništa ne govori. Volkswagen je još lani rekao da pomno proučava moguću povredu svog intelektualnog vlasništva u smislu dizajna.
Ne bi bilo iznenađujuće da ih njemački div pokuša blokirati oslanjajući se na njihovu veliku stilsku sličnost s Bubom. Volkswagenu je ovaj automobil bolan udarac pošto se uskoro očekuje električni model VW ID inspiriran Beetleom.
Povijesno gledano, Great Wall Motors je bio jedan od eklatantnijih primjera obrnuog inženjeringa na kineskom tržištu. Poznato je da je Fiat tužio Great Wall Motors zbog subkompaktnog crossovera Peri, koji je bio nešto više od klonirane Fiat Pande, i ishodio zabranu prodaje u Europi.
Nastavili su s s klonovima popularnih Toyotinih i Hondinih modela koji čine većinu njihove ponude s kraja 2000-ih i ranih 2010-ih. To sve podsjeća na pravne korake Citroena, koji trenutačno sprječavaju lansiranje Polestara u Francuskoj uz obrazloženje da logo ovog novog proizvođača previše sliči logotipu DS-a.