Pogledajte najskuplji Ferrari od 35 milijuna dolara
Koliko god idiotski zvučalo dati nekoliko desetaka milijuna eura ili dolara za četiri kotača i volan, apsolutno sam siguran da za takav potez u životima bogatih i slavnih postoje itekako opravdani razlozi. pa u toj maniri eto jednog koji bi svijet automobila zbog cijene trebao (i opet) okrenuti naglavačke.
Nije nikakva tajna da modeli koje već desetljećima potpisuje tvrtka Ferrari često ispadaju poput vina, tj. što su stariji, to su poželjniji i skuplji.
Takvih slučajeva za marku pod znakom propetog konjića ima velik broj, no među najpoznatijima su modeli 288 GTO, F40 i naravno, legendarni 250 GTO koji je dugo godina držao titulu najskupljeg automobila koji novac može kupiti.
No upravo se ovih dana sprema iznos koji bi u Ferrari (i opet) trebao donijeti status proizvođača automobila s najskupljim modelom na svijetu.
Ukratko, radi se o modelu 275 GTB/C Speciale koji je dobrim dijelom nalik na gore spomenuti najskuplji Ferrari 250 GTO.
Dotični je model nastao iz čiste tvrdoglavosti i usmjerenjem ka dominaciji na legendarnoj utrci 24 sata Le Mansa, gdje je Ford sa svojim modelom GT40 Ferrariju uzdrmao tlo pod nogama. Priča oko tog povratničkog pokušaja i neuspjele prodaje Ferrarija tada vrlo zainteresiranom Henryju Fordu itekako je i nadaleko poznata, tako da je nema pretjeranog smisla i opet izvlačiti iz naftalina, no ono što je bitno spomenuti jest činjenica da Ferrarijev povratak na najviše mjesto trona ove legendarne utrke nije uspio, te je time Ferrari 275 GTB/C Speciale ispao kao jedan od najbolje pripremljenih gubitnika u svijetu automobila svih vremena.
No vratimo se detaljima oko ovog modela i usporedbi s mrvicu starijim bratom u obliku modela 250 GTO.
Gledano iz daljine, velikih razlika između ova dva modela zapravo i nema, jer su za početak oba modela napravljena kako bi Ferrari ispoštovao homologacijska pravila za nastup na utrkama.
Nadalje, kod oba modela je pogon smješten na stražnje kotače, te je motor smješten sprijeda. Oba imaju mjenjački sklop s pet brzina, a dotični su motori uobličeni u konfiguraciju koja podrazumijeva dvanaest cilindara uobličenih u slovo V, raspolažu s tristotinjak konjskih snaga, te je ostatak tehnoloških rješenja manje-više sličan. Dizajn „Berlinetta-style“ karoserija za oba modela potpisuje Sergio Scaglietti, u smislu gabarita su oba modela također „tu negdje“, te na prvi pogled oba modela vizualno izgledaju skoro identično.
No ipak postoji jedna ogromna razlika, a ta se svodi na činjenicu da je tijekom dvije godine proizvodnje modela 250 GTO proizvedeno ukupno 39 primjeraka, dok se model 275 GTB/C Speciale broj primjeraka izražava u nekim drugačijim brojkama.
Naime, Ferrari 275 GTB/C Speciale proizveden je u samo tri primjerka, što ga čini jednim od najrjeđih i najpoželjnijih automobila na svijetu. Samim time je i kolekcionarska vrijednost jednostavno ogromna, jer se samo jedan jedini primjerak tijekom posljednjih nekoliko desetljeća pojavio na aukciji.
Uglavnom, kako povijest ima tendenciju ponavljati se svako toliko, tako se još jedan primjerak ovog legendarnog gubitnika pojavio na listi koju je objavila renomirana aukcijska kuća RM Auctions.
Dotični bi se primjerak s početnom cijenom od 35 milijuna dolara trebao pojaviti na bini tijekom sljedećeg mjeseca u Monterreyu, kada će RM Auctions održati najavljenu aukciju, a pretpostavlja se da bi ovaj Ferrari mogao postići cijenu od preko 50 milijuna dolara, što bi ga učinilo apsolutno nedostižnim za sve ostale modele koji će se naći na aukcijama tijekom desetljeća koja su pred nama. Tako da nije samo da gledamo najskuplji Ferrari svih vremena, nego moguće i najskuplji automobili za dugo vremena.
I da…u svijetu koji nagriza glad, recesija, neimaština, prirodne katastrofe i slična veselja koje ljudski rod iz dana u dan proživljava, isprsiti se s nekoliko desetaka milijuna dolara za samo jedan automobil, nekako se čini krivim, no već samim pogledom na fotografije i s malo poznavanja tematike oko ovog automobila, stvari ipak poprimaju jednu malo drugačiju dimenziju.
Ostalo je ionako uvijek svedeno na subjektivizam, ljubomoru i zavist od strane onih koji su svojim stavovima „za“ i „protiv“, a o tome u ovom času ipak ne bih…
U krajnjoj liniji, za nas koji ne raspolažemo ni s jednim postotkom od cijene ovog automobila, uvijek postoje fotografije kao svojevrsna utjeha, pa eto…bacite oko.