Uskoro na svijet stiže „nova“ Ford Sierra?
Zašto se „nova“ Ford Sierra nalazi pod navodnicima? Jednostavno zato što nije nova kao ideja, već je riječ o ponavljanju gradiva iz osamdesetih godina prošlog stoljeća.
Ali…

Ford Sierra… Automobil koji je skoro ubio danas nažalost pokojnog Sir Franka Williamsa.
Automobil koji je svojom pojavom na tržištu toliko polarizirao javnost, da su se u Fordovom europskom dijelu svojevremeno pribojavali propasti.
Automobil koji je u ponudu kompaktnih limuzina osamdesetih godina donio dašak svježine, oble linije i futurizam na najjače. Ali i automobil koji se tijekom godina i godina proizvodnje pokazao jednim od ponajboljih automobila koje su u Fordu ikada odlučili proizvesti.
…a onda je tu i svijet auto-sporta u kojem je Sierra ostavila traga kao malo koji drugi automobil u povijesti…

Naime, Sierra je svoju trkaću karijeru započela na nekoliko fronti. I na svima je bila više ili manje uspješna.
Doduše, u domeni Rallyja cijela priča za Sierru inicijalno baš i nije prošla najbolje, jer se nakon ukidanja famozne i ultra-opasne „Grupe B“ Ford sa Sierrom nakon modela RS200 zapravo vratio s konja na magarca sa stražnjim pogonskim kotačima. Ali čak i usprkos tom hendikepu je Sierra u rukama velikana poput Stiga Blomqvista i Jimmieja McRaea dolazila do nekih od stepenica na pobjedničkim postoljima.

Problem sa Sierrom bio je u nešto manje rafiniranoj šasiji od onih s kakvima su na Rally-natjecanja dolazili BMW M3 i Porsche 911. Ali i u pogonskom sklopu i u domeni snage motora, gdje su Lancia i Toyota suvereno vladale unutar Grupe A, Sierra sa svojih stotinjak konja manje i stražnjim pogonskim kotačima jednostavno nije imala što tražiti.

S druge strane te trkaće medalje, Ford je sa Sierrom i Cosworthovim potpisom ušao u povijest utkivajući se na raznim kontinentima i u sklopu raznih serija natjecanja tijekom osamdesetih godina prošlog stoljeća.
Sierra se tu svojim režanjem i dekapitacijom konkurenata na stazama diljem svijeta nametnula kao prava svjetska velesila.

Ford je zajedno s Cosworthom imao pune ruke posla oko isporuke primjeraka modela RS500 svim živim i neživim trkaćim timovima. A sam je automobil iz Europe svako malo svratio na neki drugi kontinent i tamo pomeo konkurenciju.
Time je Sierra RS500 Cosworth postala jednim od najuspješnijih trkaćih automobila svih vremena i danas se nalazi u vječnom društvu i rame uz rame s velikanima poput BMW-a M3, Porschea 911, Nissanovog modela Skyline GT-R i Lancie Delte HF Integrale. A to definitivno nije mala stvar.
Pa ako već ni zbog čega drugog, onda iz tog razloga veseli najava koja podrazumijeva povratak ovog trkaćeg velikana iz naftalina u prezent.

Tvrtka koja bi ovu trkaću legendu ponovno trebala predstaviti javnosti u njenom najimpozantnijem obliku naziva se CNC Motorsport AWS.
To možda nikome neće zvučati pretjerano poznato. Jer je vlasnik i osnivač tvrtke, odnosno g. Alan Strachan do prije nekog vremena djelovao kao restaurator cestovnih automobila, a ne onih trkaćih i adrenalinom napunjenih monstruma čiji je habitat trkaća staza.

Striček Alan je godinama radio i surađivao s tvrtkom Andy Rouse Engineering, pa je tijekom te suradnje s vlasnikom iste i jednim od najuspješnijih „Touring Car“ trkača svih vremena pokrenuta ideja oko nove iteracije stare i odlične ideje u obliku Sierre RS500 Cosworth.
Uostalom, s obzirom na to da je Andy Rouse kao jedan od kreatora ideje oko Sierre RS500 za njenim volanom svojevremeno osvojio čak tri uzastopne titule prvaka u BTCC-u, jasno je zašto se cijela priča ponovno pokrenula. A jasno je i da za sve skupa ima itekako puno interesa. Pogotovo kod ponosnih Engleza među kojima je Sierra Cosworth dobrim dijelom i dalje neponovljiva i nedostižna ikona domaćeg i svjetskog auto-sporta.

Koliko se do sada dalo saznati, tvrtka CNC Motorsport AWS za početak planira proizvesti tri primjerka ovog trkaćeg automobila. I to prema originalnoj recepturi.
Sva tri primjerka će imati obnovljenu i malčice unaprijeđenu varijaciju na temu Cosworthovog YB-motora koji bi u sklopu ove teleportirane Sierre trebao raspolagati s nekih 575 konjskih snaga. Mjenjački sklop je (naravno) ručni i dolazi s potpisom marke Getrag. A glavna pogonska osovina dolazi direktno iz 1988. godine kao komponenta koju je Ford morao posebno homologirati za nastupe u BTCC-u i Australskom Touring Car prvenstvu.
Uglavnom, s obzirom na trkaći pedigre, sve uspjehe i dizajn otporan na vrijeme, za pretpostaviti je kako će se ova Sierra umnožiti još nekoliko desetaka puta. Jer s obzirom na praćenje originalne recepture koju je g. Andy Rouse postavio još početkom osamdesetih godina prošlog stoljeća, ova će se Sierra bez problema moći natjecati u serijama utrkivanja koje podrazumijevaju starodobna i klasična vozila.

Pa iako ova Sierra najvjerojatnije nikada neće doživjeti svoj drugi život na našim prostorima, svejedno je lijepo znati da neke legende nikada ne umiru, već s godinama postaju samo slavnije i opakije nego što su bile tijekom svojih najboljih dana.
Sve ostalo bilo bi suvišno reći…
