Sviđa li vam se nova Opel Astra?
Jeste li se ikada našli u situaciji u kojoj ne znate što biste uopće pomislili oko neke informacije, opisa ili fotografije?
Ako kojim slučajem jeste, onda znate kako je meni u ovom trenutku…
Opel Astra… Automobil koji je nastao iz Kadetta i jedan od onih koji su se tijekom generacija i generacija uporno pokušavali nametnuti kao konkurencija za Volkswagen Golf. Automobil koji je na trenutke bio vrijedan obožavanja, dok je na neke druge trenutke ispadao smiješnim.
Uostalom, kako drugačije opisati automobil koji je uspio u novijoj generaciji izgledati starije od prethodne? Jer upravo se to dogodilo s Astrom G koja je dizajnom djelovala starije od Astre F.
Usprkos svemu tome ova Opelova uspješnica već desetljećima ostaje tu gdje jest. Prisutna i u sklopu tržišta barem nazivno relevantna. A u smislu prodajnih rezultata čak i posebna. Stoga vrijedi zaključiti kako apsolutno ima smisla nastavljati tradiciju i u sklopu aktualnih vremena u sklopu tržišta ponuditi novu generaciju ovog naizgled vječnog modela.
Najnovija generacija Astre sa sobom vuče brojku 8. I koliko god to možda zvučalo nebitno, upravo se s tom brojkom Opel kao dio Stellantis-grupacije želi istaknuti na tržištu. Jer prema riječima glavnih i odgovornih ljudi na čelu projekta, radi se o revoluciji za ovaj model.
E sad… Kako revolucije obično ne ispadaju baš najboljom solucijom, nekako sam skeptičan prema cijeloj toj priči. Jer se u krajnjoj liniji i dalje radi o Astri. Odnosno o automobilu koji primarno služi za prijevoz od točke „A“ do točke „B“. Doduše, kako to obično biva s revolucijama, dotične tu i tamo stvore neku bazu za blagostanje za volanom. Ili bolje rečeno za unaprjeđenja po pitanju vozačkog gušta.
Ali kako za OPC nitko već neko vrijeme nije čuo, tako se priča oko ove nove Astre ipak čini bljedunjavom, a ne revolucionarnom.
Tome u svakom slučaju pridonosi dizajn. Jer je već na prvi pogled vidljivo da su se dizajneri ubili od posla ne bi li stvorili nešto što je istovremeno praktično i moderno s jedne strane i „šik“ i elegantno s druge. I zato iz nekih kuteva nova Astra izgleda odlično, a iz nekih drugih kuteva podsjeća na mini-furgon. I još k tome ima dupe koje neodoljivo podsjeća na Golf. Ali bočnim linijama sve zajedno djeluje poprilično skladno, dok se s prednje strane Astra idejno naslanja čak i na onu Mantu na struju koju smo na portalu predstavili prije nekog vremena. Stoga usprkos pozitivnim i negativnim stranama u smislu dizajna nitko ne može reći da je nova Astra ružan automobil. Jer jednostavno nije.
Dapače, ako bih na osnovu dizajna morao birati između aktualne generacije Golfa i ove nove Astre, bilo bi 0:1 za Rüsselsheim.
Interijerom nova Astra također ne odskače od konkurencije. Jer od ekrana ispred vozača pa sve do stražnje klupe sve djeluje uglato i skladno. Doduše, kada bih se htio našaliti na račun dizajna interijera, poručio bih dizajnerima da si nabave krivuljare i šestare. Ali ono ozbiljno lice kaže kako zamjerki u smislu dizanja interijera zapravo nema. I to je možda jedino bitno što se tiče tog dijela priče.
Od opreme će u ponudi naravno biti svega i svačega. Sto milijuna senzora u kombinaciji s nekolicinom ekrana i sva sila ergonomskih obilježja zbog kojih će vlasnici uživati dok sjede u svom autu. Naravno da će se Astra spajati s pametnim telefonima i tabletima, ne bi li i nova generacija vozača ovog Opelovog modela mogla bezbrižno tipkati po telefonima tijekom vožnje. Bit će tu i sustava za pomoć pri vožnji i parkiranju, jer jedan gradski automobil ipak nije lagano voziti po gradu. A onda će tu biti i nekakav popis dodatne opreme koji će kupcima donijeti još igračaka i strujnih krugova.
Dakle, idila, zar ne?!
Što se motorizacije tiče, uz benzinske i Diesel-motore zapremine 1,2 litre, nova Astra kao naglasak primarno donosi Hibridne pogone. A to će pak zasigurno razveseliti polarne medvjede i udruge koje se njihovim životima bave. Ukratko, radi se o najnovijoj generaciji motora s kakvima se već neko vrijeme služe vlasnici Peugeota 308. Odnosno u prijevodu, radi se o 1,6-litrenim motorima s respiratornim pomagalima i električnim motorima koji služe za ispomoć u smislu performansi i ekološke svijesti.
Dotični motori izuzev s nekih 148 do 178 konja raspolagat će i s električnim motorom koji je pogonjen litij.ionskim baterijama kapaciteta 12,4 kWh. Opel s takvom kombinacijom za one ekološki-svjesne kupce želi osigurati miran rad, nisku potrošnju goriva i što je moguće bolji set performansi.
Ovisnicima o benzinu namijenjena su 3 cilindra u kombinaciji s 1,2 litre zapremine i nekih 108 do 128 konja, dok će oni više orijentirani prema dimu i čađi imati prilike kupiti čak 128 konjskih snaga jaki 1,2-litreni Diesel s četiri cilindra i jednim Turbo-punjačem.
Hibridi će na tržište dolaziti s 8-brzinskim digitalnim mjenjačkim sklopom, dok će kupci fosiliziranih verzija motorizacije u svojim Astrama uz 8 brzina i svu silu elektronike na mjenjaču na izbor imati mehanički mjenjački sklop sa 6 brzina.
Uglavnom, kada se sve skupa zbroji na hrpu, osma je generacija Astre itekako prisutna. I svojom prisutnošću definitivno i bez ikakve zadrške ima poprilično visoke ciljeve. Ali u svemu tome ne treba zaboraviti kako se i dalje radi o gradskom kompaktu koji primarno privlači kupce kroz praktičnost i niske troškove održavanja i potrošnje goriva. Pa iako zbog gabarita koji navode 4,37 m dužine, 1,86 m širine i 1,47 m visine s prtljažnim prostorom od 422 litre zapremine u praktičnost ne treba sumnjati, ono što stoji kao kamen spoticanja svedeno je na niske troškove održavanja.
Jer svi jako dobro znamo koliko su automobili danas postali (namjerno) kvarljiva roba. I koliko je čak i bazično redovito održavanje istih u današnje vrijeme prokleto skupo. Stoga za sve skeptike u tom dijelu priče postoji i razlog. A i opravdanje. Jer nova Astra neće biti jeftina za održavanje.
Ali s obzirom na sve ostalo što se vezano uz ovaj automobil već sada navodi, to možda i nije toliko bitno. I to samo zato što će na kraju po tko zna koji puta prevladati marketing, a ne automobil kao prijevozno sredstvo.
I zato na kraju ne bih iznosio neke pretjerano kompleksne zaključke. Umjesto toga imam samo dva pitanja…
S obzirom na to da se dizajnerski jezik prednjeg dijela nove Astre naziva „Vizor“, farovi se zbog tehnologije nazivaju „IntelliLux“, a interijer nosi naziv „Pure Panel“, vrijedi priupitati zašto se u današnje vrijeme čak i Opel priklonio davanju naziva svim mogućih i nemogućih komponenata? Jer nazivati svaki dio automobila nekim posebnim nazivom jednostavno nema nikakvog smisla.
A drugo je pitanje ono koje postavljam vama cijenjenim čitateljima: kako vam se dopada nova Astra sa svojim plastičnim vratima prtljažnika i 168 pojedinačnih LED-elemenata osvjetljenja u farovima?
Odgovore slobodno ostavljajte u komentarima na našoj Facebook-stranici. Bit ćemo vam zahvalni.
A do tada srdačan pozdrav.
I naravno do čitanja.