Subaru i fetiš prema perju
Ispričavam se zbog čudnog naslova, ali jednostavno ne znam kako bih drugačije naslovio tekst koji za temu ima ovakvu idiotariju…
Subaru…
Znate, ona firma koja je s onim peticama na boku Impreze razvaljivala konkurenciju unutar svjetskog prvenstva u Rallyju.
E taj.
Subaru je kao proizvođač automobila oduvijek imao barem jedan model u ponudi koji je bio u stanju fascinirati kupce i skupljati pozitivne bodove.
Neki su doduše bili malčice čudni (i da, tu prvenstveno mislim na Alcyone, odnosno SVX), ali uvjerljive performanse i poslovična tehnološka zrelost nikada nije bila upitna za marku sa sazviježđem u sklopu logotipa.
Uostalom, tome u prilog ide mali milijun pobjeda u sklopu raznoraznih formi natjecanja koja podrazumijevaju četiri kotača i volan, pa o tome ne treba puno trošiti riječi.
Tijekom posljednjih je godina Subaru malčice zastranio. Prvo se ukinula Impreza i njeno je mjesto zauzeo pomalo bezlični WRX.
Zatim je Legacy postao čudnovat u globalu i detaljima, a onda je stigla Tribeca – jedini automobil na svijetu koji bi čak i luk natjerao na plakanje.
Paralelno s time krenuo je razvoj Boxer-Diesel motora koji su inicijalno trošili poput brodova s kojima su se gotovi modeli prevozili iz Japana u svijet. A onda je tračak nade donijelo partnerstvo s Toyotom iz kojeg je iznjedrio brat blizanac uskrsloj Toyoti „Hachi-Roku“, odnosno Subaru BRZ.
Subaru BRZ izašao je kad i Toyota GT86 – taman u godini kada se smak svijeta i povratak dinosaura na ključne pozicije u svjetskom poretku očekivao preko nekoliko puta. No kako se sve to nije dogodilo te kako i dan-danas svi (manje-više) živimo, BRZ je dočekan kao pravi automobil za auto-entuzijaste.
Naravno da su nakon odbijanja vezanog uz bilo kakvo osnaživanje Toyote GT86 uskoro krenula nagađanja oko brže, jače i luđe verzije za BRZ koju bi potpisala podružnica Subaru Tecnica International. No ta je ideja također pala u vodu i do danas su mnogi odustali od nadanja, pa se Subaru BRZ nekako tijekom godina prepustio letargiji.
Današnji BRZ i dalje raspolaže s nekih dvjestotinjak konja. I njima veselo tjera stražnje kotače, što ovaj automobil bez problema tjera „u bok“, a vozače na besprijekornu koncentraciju.
No s obzirom na potencijal ovog modela i dalje je riječ o premalo konja i premalo okretnog momenta (buraz), jer je konkurencija u domeni jeftinijih sportski-nastrojenih modela već odavno preskočila takve brojke.
Zbog toga BRZ baš i nije brz te malčice kaskaju za konkurencijom. Zato je na neki način više usmjeren prema „sektašima“, nego prema generalnom tržištu.
…i upravo taj dio dovodi do najnovijeg ( i najglupljeg) razvoja situacije s kojim se neki od modela automobila mogao podičiti tijekom proteklih godina…
Naime, kako Subaru BRZ u smislu tehnologije ipak prati trendove, tako ne čudi da se u sklopu samog automobila nalazi nekolicina tvornički ugrađenih aplikacija.
Tu su za početak aplikacija koja prati lokalna događanja, kako bi npr. mogli driftati između štandova na adventu. Zatim je tu i Magellan kao navigacijski sustav zbog kojeg vozači bez problema mogu unaprijed pregledavati zavoje i planirati driftanje po njima.
Subaru u sklopu modela BRZ nudi i aplikaciju koja umjesto vozača pronalazi slobodna parkirna mjesta te aplikacija koja vozačevim prijateljima pokazuje gdje se on (ili ona) sa svojim BRZ-om trenutno nalazi. Nazovimo to Tinderom za driftere i one koji se takvima osjećaju.
Ostatak aplikacija svodi se na digitalni priručnik za automobil te na aplikaciju koja uči vozačeve navike i nagone te prema tome podešava… Hm… Ne znam ni sam što.
A za kraj je tu i Yelp koji nema apsolutno nikakvog smisla, bio u automobilu ili ne.
Uglavnom, tih tvorničkih aplikacija ima ukupno sedam. I taman kada bismo pomislili kako tu priča prestaje i počinje ona koja podrazumijeva neku Turbo-opciju ili nešto barem nazivno korisno, Subaru nadilazi samog sebe…
Naime, kako u današnje vrijeme u svijetu automobila raznoraznih aplikacija (očito) nikad nije dovoljno, tako je i Subaru odlučio pratiti taj trend i svojim kupcima u novoj godini modela ponuditi još jednu.
No prevarili biste se kada biste pomislili kako se radi o aplikaciji koja prati rad motora ili u interijer BRZ-a donosi išta čak i nazivno korisno,. Jer ovdje se radi o aplikaciji koja prati (pazite sad) ptice.
Da, dobro ste pročitali – Subaru BRZ je moguće kupiti s ugrađenom eBird aplikacijom koja nudi najveću svjetsku digitalnu bazu ptica.
Dotične je ptice tijekom vožnje po boku u brdima ili u gradu moguće pratiti u stvarnom vremenu te svoja saznanja dijeliti s mrežom (pretpostavljam pet do deset) ljudi koji koriste istu aplikaciju i dio su društvene mreže (pretpostavljam) fetišista na perje.
Super, je l’ da?
No to nije sve, jer će u istu društvenu mrežu pratitelja pernatih stvorova biti bačeni i vlasnici Subaruovog modela WRX. Time će ljubitelji ovog proizvođača automobila dobiti još jednu zajedničku točku za raspravljanje po forumima i društvenim mrežama.
Nije li to prekoprekrasno?
Naravno da mi vrag nije dao mira, pa sam morao pogledati o kakvoj se aplikaciji radi. No recenziju iste ne mogu napisati, jer je aplikacija već na početku tražila registraciju, što mi se nije dalo raditi.
Postupak registracije bi zasigurno od mene tražio unos adrese elektroničke pošte, a to bi pak rezultiralo mailovima koje baš i ne želim primati. Stoga se ispričavam na ovoj polovičnoj vijesti, ali u neke se stvari ne bih petljao. Jer praćenje migracije sjenica ili teritoriji na kojima love bjeloglavi supovi jednostavno nisu fetiš na koji ostavljam svoje vrijeme.
Osim svega toga, vjerujem da me vlasnici Subarua ne bi gledali blagonaklono nakon registracije, pa bih vjerojatno stajao sam i posramljen u kutu te pernate društvene preže. A to bi u sociološkom smislu bilo apsolutno pogubno za mene.
Iskreno govoreći, stvarno sumnjam da će ova vijest ikome biti zanimljiva. Samim time također vjerujem da će se mnogi od vas (poput mene) mlatnuti po čelu i da će se uz retoričko pitanje poput „koji im je k…“ jednostavno početi smijati.
Za pretpostaviti je da je upravo smijeh jedini mogući način da se ovakva vijest filtrira kroz mozak. Jer na kraju krajeva je ipak riječ o automobilu koji paralelno sa svojom sportskom orijentacijom ne bi trebao vlasnicima nuditi blejanje u okolne priče, nego adrenalinske šokove uslijed vožnje po boku.
No to je očito previše tražiti od današnjih proizvođača automobila…