Što Mercedes G-klase klase zapravo slavi?
Kako ne bi zvučali poput nekih domaćih news-portala koji bi vlastite roditelje prodali za malo senzacije u sklopu naslova i realno isprazan i glup tekst koji zapravo nikoga ne zanima, ukratko bih rekao da pitanje iz naslova podrazumijeva nekoliko stvari: 35 godina postojanja i nekoliko rekorda. No svejedno pročitajte o čemu se točno radi.
Prije nekoliko tjedana sam se razveselio vijesti iz redova Mercedes-Benza koja je u kratkim crtama obećavala da će legendarna G-klasa u praktički nepromijenjenom izdanju o(p)stati na tržištu još dugi niz godina.
Iako je Mercedes G-klase jedan od onih automobila koji mi nikada ne bi mogli zatrebati, te dotični terenac samim time nikada ne bih ni kupio, svejedno mi je još od malih nogu itekako drag kao automobil, jer usprkos svim trendovima koji u današnje vrijeme tresu auto-industriju, upravo je G-klasa jedan od rijetkih svijetlih primjera automobila koji prkosi vremenu i prostoru te manje-više identičnim oblikom tvrdoglavo na tržištu nastupa već punih 35 godina.
To se s jedne strane može nazvati tradicijom, no s druge i zdravom logikom, jer ako nešto vrijedi, onda to nema potrebe mijenjati, što je u sklopu opisa ovog Mercedesovog modela apsolutno ispravno.
Realno gledano, u današnje vrijeme trendovi u sklopu auto-industrije jednostavno diktiraju konstantne evolucije modela, jer dotični već nakon godinu-dvije na tržištu ispadaju dosadni.
Naravno tu i dalje ne treba zaboraviti tradiciju pojedinih modela poput Volkswagen Golfa ili Porschea 911, no za razliku od evolucija tih modela, G-klasa na tržištu sve to vrijeme egzistira u praktički nepromijenjenom izdanju, te s mogućnostima vezanim uz terensku vožnju kakvima rijetko koji današnji „terenac“ može parirati.
Također vrijedi spomenuti i kako za razliku od velikog broja proizvođača automobila koji danas pod paskom terenaca zapravo podrazumijevaju SUV-automobile, Mercedes-Benz G-klase to nikada nije bio, pa je samim time jedan od rijetkih apsolutno usmjerenih automobila na današnjem tržištu koje mahom definiraju krivi opisi i loše protumačeni pojmovi.
Samim time će se oko G-klase uvijek okupljati entuzijasti koji uz luksuz i snagu tu i tamo žele svoj terenski automobil provozati po podlozi koja ne podrazumijeva asfalt, pa kako to u Mercedesu itekako dobro znaju, zapravo nimalo ne čudi ova mala proslava svega onog što G-klasa već tri i pol desetljeća na tržištu predstavlja.
Dotična slavljenička verzija G-klase sa sufiksom Edition 35 predstavljena je prije nekoliko dana i ponuđena za verzije motora ovog automobila: G 350 BlueTec i G 500.
Samim time ova slavljenička verzija G-klase neće biti ultra-popularna među kupcima, no to prema saznanjima iz službenih redova niti nije bio prioritet.
Dapače, ono što su tvorci ove slavljeničke verzije imali na umu jest jednostavno na tržište ponuditi dvije najbolje verzije motora u kombinaciji s luksuzom i detaljima koji do sada u sklopu G-klase još nisu viđeni.
Naravno da je lista preinaka i sitnih detalja u sklopu opreme i vizualnih atributa za ovu G-klasu itekako pozamašna, no kako ne bih citirao nešto što se ionako može pročitati na Mercedesovim internetskim stranicama, detalje ću prepustiti vama.
S druge strane vrijedi napomenuti kako će Mystic-white, Palladium-silver-metallic ili Obsidian-black (tj. bijela, srebrna i crna) biti jedine boje kojima će ova verzija G-klase raspolagati, što u pravilu zvuči malčice monokromatski, no istovremeno i izgleda jako dobro.
E sad, kako obično vrijedi definicija koja kaže da se ljepota zapravo nalazi u detaljima, u Mercedesu su se itekako potrudili pratiti takav način razmišljanja, te je eksterijer i interijer ove verzije G-klase dobio itekako velik broj manje ili više sitnih detalja kojima se može pohvaliti.
U tom dijelu priče o ovom automobilu vrijedi spomenuti posebne kožne navlake koje u kombinaciji s crvenim prošivima djeluju moderno i lijepo, no izuzev te nekolicine novih detalja zapravo se sve ostalo svodi na popis opreme koji je već otprije moguće naručiti u sklopu ovog automobila.
E sad…s obzirom na činjenicu da je G-klasa poznata po svojoj robusnosti i kvaliteti, ne znam baš da je manjak novotarija u smislu ove verzije nešto loše, no to sam samo ja…
Kako je G-klasa u svijetu automobila već odavno dosegla kultni status, čovjek bi pomislio kako je time sve rečeno i kako iznenađenja po pitanju tog modela više nema. No to ne samo da nije točno, već je tvrtka Mercedes-Benz završnom točkom jednog predivnog (i životnog) putovanja odlučila svijet automobila iznenaditi još jednom, te u sklopu tog iznenađenja paralelno iskoristiti priliku za predstavljanje ove slavljeničke verzije G-klase.
Samo iznenađenje je dakle svedeno na tri monokromatski-polakirane opcije Edition 35 verzije legendarnog Mercedesovog terenca, no ono na što nitko u tim momentima nije računao bilo je putovanje od punih 26 godina i preko 890,000 prijeđenih kilometara s jednim primjerkom G-klase koja je tijekom tog vremena postala puno više od prijevoznog sredstva.
Naime, čovjek pod imenom Günther Holtorf je zajedno sa suprugom prije dvadeset i šest godina odlučio sjesti za volan svog Mercedesa i učiniti nešto senzacionalno i (kako se ispostavilo) itekako posebno.
Naravno, pri tome ne podrazumijevam „senzacije“ kojima se u današnje vrijeme sve češće opisuju akcijske cijene telećeg buta ili paketić tampona u obližnjim supermarketima, već nešto doista vrijedno divljenja. No vratimo se priči…
Günther se kao zaljubljenik u svoju G-klasu poželio za volanom iste prevesti uzduž i poprijeko svijeta kakvog poznajemo, te je tijekom spomenutih više od četvrt stoljeća za volanom prošao ukupno 215 zemalja i tijekom tog naizgled vječnog putovanja napravio preko 890,000 kilometara.
„Otto“, kako je Güntherova G-klasa dobila ime pet je godina boravio na afričkom kontinentu, da bi nakon toga prošao sjevernu i južnu Ameriku, Aziju, Australiju i apsolutno sve zemlje na području „starog kontinenta“, da bi se na kraju vratio u Njemačku i tu završio svoje putovanje zajedno s Güntherom, koji je tijekom putovanja nažalost pokopao i oplakao svoju ženu Christine, koja je pak umrla 2010. godine.
No čak ga ni taj tragičan događaj nije omeo u ostvarenju svog cilja i dovršavanju avanture života, te je uza sve postignuto tijekom više od četvrt stoljeća na cestama i prašnjavim putevima diljem svijeta od tvrtke Mercedes-Benz dobio posebno priznanje.
Pri dolasku u Mercedesov generalštab, „Otto“ je zajedno s Güntherom kraljevski dočekan, te kao jedno od najboljih svjedočanstava oko Mercedesove (nekadašnje) ideologije vezane uz proizvodnju automobila, ostaje kao eksponat u muzeju, gdje će zajedno s kustosima još dugo pričati priču o uspjehu jedne marke, jednog modela i jednog čovjeka kojem svijet nije bio dovoljan.
Iako ne mogu nikoga natjerati da ovakav pothvat gleda mojim (ili još bolje Güntherovim) očima, možda ipak postoji nada da će sljedeći „terenac“ koji vam prođe pred očima ipak ispasti samo blijeda kopija onog što bi dotični automobil trebao biti. A ako pak ni to ne bude efekt ovakve priče, možda ćete barem današnje „senzacije“ gledati nešto drugačijim očima.