Škola mehanike – skraćivanje omjera mjenjača
Jučer smo pisali o razlici između automatskog i ručnog mjenjača, prijenosnim omjerima i načinu na koji mjenjači rade. Sada idemo dalje…
Za početak, ponovimo gradivo. Motor sagorijevanjem goriva razvija određenu snagu koja se preko kompleksnog sustava prijenosa, a koji uključuje spojku, mjenjač itd., prenosi na kotače. Međutim, što ako se u cijelu priču uključi i diferencijal, a što je čest slučaj?
U tom slučaju priča izgleda ovako. Snaga motora se, kroz već spomenuti sustav prijenosa, isporučuje na diferencijal koji zatim prenosi snagu na kotače. Tu dolazimo do današnje teme. Kako izgleda, odnosno, kako se odnosi snaga na ulazu u diferencijal prema snazi koja izlazi iz njega?
Mnogi proizvođači automobila taj odnos pokušavaju u što je moguće većoj mjeri smanjiti, kako bi performanse, koje njihovi modeli razvijaju, bile što bolje. U videu koji donosimo u nastavku, naš već dobro poznati stručnjak, detaljno objašnjava odnos već spomenutih snaga.