Škoda ima nekoliko (zanimljivih) vijesti
S obzirom na navode od strane ovog proizvođača iz V.A.G. grupacije, doista se samo po sebi nameće pitanje zašto pobogu kupovati Volkswagen ili Audi…
Cijenjeno čitateljstvo starijeg datuma proizvodnje sigurno će se sjetiti Škodinih modela iz sedamdesetih i osamdesetih godina i vjerujem da će se složiti sa mnom u konstataciji da je većinu tih modela u današnje vrijeme moguće opisati riječju „krama“.
Razloga tome ima mali milijun, no u osnovi postoji samo jedan: Škoda nije jedan od proizvođača automobila čiji modeli s vremenom postaju skuplji, te čija se raritetnost cijeni. Dapače, ako pogledamo modele poput 105, 120 i 130, postaje jasno kako se u većem broju slučajeva radi tek o hrpetini češkog lima i upitnom kvalitetom mehaničkih i strujnih komponenti.
Devedesetih za Škodu kreće omanja revolucija u obliku modela 135 (odnosno 136) Favorit – modela koji nazivom seže još u 1936. godinu, te koji dizajnom potpisuje renomirani studio Bertone.
Favorit svojim pojavljivanjem na tržištu nije označio samo novu eru novu eru za Škodu, već i partnerstvo s Volkswagenom koje traje i dan-danas, što s jedne strane mnogim skepticima ne znači puno, no s one druge prodajni rezultati ipak govore sami za sebe i idu u prilog ove marke.
Danas Škoda na tržištu za mnoge znači „samo“ jedan dio V.A.G. grupacije, te velikom broju ljudi predstavlja logičniji izbor od skupljih Volkswagenovih modela unutar istih klasa.
Stoga je (pretpostavljam) nekom djelatniku iz odjela marketinga i pao napamet slogan „Simply clever“ s kojim se ova marka već neko vrijeme koristi u smislu reklamiranja.
No to je nebitno.
Ono što pak stoji s druge strane te priče o nebitnom svodi se na činjenicu da su neki Škodini modeli danas po mnogo čemu pretekli Seat, te da za mnoge stoje rame uz rame s Volkswagenom. Ako se mene pita, složio bih se s time, jer je cijela ta „Simply clever“ priča apsolutno urodila plodom.
OK, plakate i reklame za raznorazne modele ovog proizvođača i dalje ne smatram bitnima, jer su na fotografijama koje nas sve zajedno sporadično vrebaju s jumbo-plakata modeli poput Fabije i Octavije prošli više uređivanja u Photoshopu nego Modni mačak, no i to za ovu priču nije toliko bitno.
Uglavnom, kada bi se radila direktna usporedba između VW-ovog modela Polo i Škode Fabije, razlike bi ispale mikronski male. Isto (usprkos obliku karoserije) vrijedi i za usporedbu Golfa s Octavijom, jer Octavia danas i nekad više nisu isti automobil. No najmanje razlike postoje između današnjeg Passata i Škode Superb, pa osobno ne vidim razloga zašto bih potrošio nekoliko tisuća eura više na najdosadniji Volkswagen, kada je ova Škoda ne samo na istom nivou kvalitete, već je i ljepša i manje dosadna od Passata.
…a to nije ni početak priče…
Naime, prema posljednjim informacijama iz Škode, proizvodna je linija dopunjena s 4×4 verzijama modela. To u prijevodu znači da od ovih dana Škoda za Octaviju, Superb i Yeti nudi (ili ima u planu ponuditi) pogon na sva četiri kotača.
Bernhard Maier kao glavna faca ove češke marke nedavno je izjavio kako „Škoda u segmentu modela s četiri pogonska kotača nikad nije bila jača“, te dodaje kako „Ovi modeli od 2008. godine do danas igraju jako bitnu ulogu u razvoju marke, te se prodaja utrostručila. Stoga ovim potezima planiramo još jače učvrstiti svoju poziciju na tržištu i kupcima ponuditi cijelu gamu modela s pogonom na sva četiri kotača“.
To u prijevodu znači da u Škodi planiraju desant na kategorije automobila koji pogon na sva četiri kotača imaju kao opciju, te je u planu izuzev modela Octavia, Yeti i Superb ponuditi takvu opciju i unutar SUV-klase u koju Škoda ovih dana ulazi kao igrač.
Dotični bi se SUV prema najavama trebao nazivati Kodiak i kao model bi trebao počivati na Volkswagenovoj MQB-platformi, koja je u dijelu VW-ove game prepoznatljiva još od 2012. godine.
Baza za ovaj novi SUV-sedmerosjed trebao bi biti Volkswagen Tiguan druge generacije, a ponuda motora bi se trebala svesti na već poznate i malčice revidirane 4-cilindraše s TSI i TDI oznakama.
No kako je riječ o još jednom SUV-modelu, za nas to ne predstavlja ništa pretjerano bitno, pa idemo dalje…
Drugi novi automobil iz Škode trebao bi biti koncept nazvan „Vision C“ i koliko god bih vam doista rado dao još nekolicinu informacija oko ovog automobila, nažalost to nisam u mogućnosti.
Razlozi tome leže u činjenici da Škoda za ovaj konceptni automobil od početka razrade ima aktivnu klasifikaciju „Top Secret“, pa se do ožujka i otvaranja ovogodišnjeg izdanja salona automobila u Ženevi neće znati ništa pametno.
S obzirom na „fotografiju“ (odnosno rendering) izuzev ružne zelene boje može se pretpostaviti da će „Vision C“ poslužiti kao osnova dizajnerskog jezika koji će pričati nova generacija Škode Superb. No kako je „pretpostavka majka svih z**eba“, ne bih ulazio u detalje o kojima ionako nitko ništa ne zna.
Stoga bih rekao samo da mi se usprkos (doista) odvratnoj zelenoj boji ovaj konceptni uradak opako sviđa i da jedva čekam vidjeti ga u Ženevi.
No vratimo se aktualnim pomacima za Škodu…
Dakle, kako sam gore naveo, Škoda s aktualna tri modela i nekolicinom varijacija na temu istih na tržište nudi pogon na sva četiri kotača.
Pa kako ne bi bilo zabune, spomenimo ih po redu:
Octavia
Octavia Combi
Octavia RS
Octavia Combi RS
Octavia Scout
Yeti
Yeti Outdoor
Yeti Monte Carlo
Superb
Superb Combi
Dotične su varijacije na temu ova tri modela (u 4×4 verzijama) u 2015. godini ostvarile itekako prepoznatljiv uspjeh, te kroz prodaju od ukupno 67,500 primjeraka predstavljaju jedan od najvažnijih dijelova ponude modela ove marke. Pokorena tržišta su prvenstveno ona Švicarske, Austrije, Poljske, Norveške, Finske i Španjolske, no ideja je još poraditi na pojačanju prodaje, te u 2016. godini zabilježiti još bolje rezultate i obarati rekorde u prodaji na teritoriju još većeg broja zemalja.
Prema najavama iz Škode bi to itekako trebalo uspjeti, jer izuzev „dizanja prašine“ s konceptnim „Vision C“ modelom u Ženevi, Škoda bi već u Parizu trebala predstaviti za tržište spreman model Kodiak, te aktivnim ulaskom u domenu SUV-automobila i u tom dijelu za sebe uzeti dio tržišnog kolača.
E sad…kako je Škoda s Volkswagenom doista izjednačena u velikoj većini toga, a Audi je kao dio V.A.G. grupacije sveprisutan u portfelju, postavlja se pitanje je li marka iz Ingolstadta zapravo bolja, te time i isplativija u usporedbi s pojedinim Škodinim modelima ili se pak radi samo o „četiri kruga“ koji za kupce čine svu razliku.
Kako mi znatiželja mi nije dala mira, jednostavno sam morao usporediti neke stvari, a kako i Audi i Škoda imaju svoje online-konfiguratore, tako sam uzeo osnovnu verziju modela A6 Avant, te je po cijeni direktno usporedio sa Škodom Superb Combi.
Napomenuo bih samo da su oba konfigurirana automobila opremljena serijskom opremom, te je riječ o brutto-cijenama za oba automobila.
Uglavnom, rezultati ovih bazno opremljenih automobila su:
Škoda Superb Combi 4×4 DSG: 338.996,17 kn
Audi A6 Avant 3,0 TFSI Quattro S-Tronic: 598.450,32 kn
Dakle, usprkos činjenici da Škoda Superb pod poklopcem motora ima litru zapremine i nekih pedesetak konja manje od Audija, razlika od nekih 260,000 kn ne čini se baš opravdanom.
No da kupac kojim slučajem razmišlja između potpuno opremljenih izvedenica Škode Superb Combi i Audija A6 Avant, cijela priča odlazi u domenu megalomanije, jer cijene za Audi odlaze u nebesa, dok za Škodu ostaju koliko-toliko na zemlji.
Stoga nema druge nego jednostavno izbaciti cifre za oba automobila, s time da bih cijenjenom čitateljstvu savjetovao da sjedne prije nego pročita razliku u ciframa, jer sam i ja skoro pao u nesvijest.
Pa eto i brutto-cijena zbog kojih sam umalo šmrkao mirišljavu sol:
Škoda Superb Combi 4×4 DSG: 468.357,86 kn
Audi A6 Avant 3,0 TFSI Quattro S-Tronic: 1.332.098,97 kn
Iskreno, nisam nešto pretjerano pobožan, no za ovakvog što si ne mogu pomoći, a da ne zavapim „Isuse Bože dragi!!!“
Skoro 900,000 kuna razlike?!? Za što?!?
Od čega to u Ingolstadtu proizvode opremu za Audi A6 Avant? Od svemirskih materijala?!? Posebno uzgojenih i potom eutaniziranih endemskih životinja?!? Rudama koje postoje samo u dalekim galaksijama?!?
Da nisu možda Mulder i Scully potpisani kao glavni dizajneri ili pak tehnologiju potpisuje Mr. Data iz „Zvjezdanih staza“?!?
Ajme majko… Skoro 900,000 kuna razlike između dva automobila koji naizgled odudaraju tek markom i motorom, dok s druge strane prosječnom kupcu ispadaju skoro identičnima u smislu gabarita, grupacije koja ih proizvodi, te manje-više svega ostalog što se u današnjim automobilima nalazi, a da (realno gledano) i nije prijeko potrebno.
Ne znam kakvo je razmišljanje kod vas cijenjenih čitatelja aktualno, no za mene ne postoji opravdanje i razlog za 900,000 kuna razlike između ova dva automobila – tim više što sam siguran da dijele barem jedan dio dijelova od kojih su sklopljeni.
Uglavnom, kada se sve zbroji i oduzme, odgovor na pitanje iz uvoda u tekst postaje ne samo jasniji, već i jedini mogući.
Audi u toj priči usprkos hordama štovatelja „prstenjaka“ i „krugova“ gubi od zdrave logike – one koja je toliko jednostavna da boli, tj. one koja je „Simply clever“.
Toliko o 4×4 verzijama Škodinih modela.
Vrijede svaku kunu i to bi trebao biti novi Škodin slogan na domaćem tržištu. Sve ostalo je pretenciozna i pomodarski-nastrojena priča o (najčešće) izmišljenim i u današnje vrijeme apsolutno nebitnim vrijednostima koje Audi tako dobro plasira na tržište tijekom posljednjih godina.
Točka.