Ova reklama za Audi R8 je zabranjena u Velikoj Britaniji!
Reklama za Audi model R8 ne prikazuje ništa uvredljivo ili bizarno, ali otočkoj agenciji za reklamne standarde (ASA) je postala trn u oku. Ironično, reklama veći dio vremena pokazuje upravo ljudsko oko.
Neki standardi moraju postojati, razumijemo. Netko tko nadgleda, štiti i misli unaprijed za dobrobit ostalih, također. To isto razumijemo. No nekad se stvarno pretjeruje. Sjetimo se Audi reklame u kojoj se radi o „rađanju“ modela RS3. I ona se spominjala kao kontroverzna. Iako je to rađanje učinjeno na jedan futuristički i kulerski način, sa sjajnom glazbom. Očito je katkad grijeh biti maštovit. Ima u svijetu reklama svega i svačega, to se ne spori. Kako u automobilskoj industriji, tako i inače. Ne morate biti pretjerano fokusirani da bez pola muke zapazite lažni ili neinteligentni pristup koji se uredno provlači u nezabranjenim reklamama. Reklame za maskare se uglavnom rade s umjetnim trepavicama koje se vide iz aviona, a deterdženti za pranje rublja se redovno pojavljuju iza leđa aktera ma gdje god se nalazio, u šumi ili u kazalištu. Samo ih uredno izvuku iza leđa da bi ga pokazali sugovorniku. Dakle, nije samo automobilska industrija katkad premaštovita i katkad pretjerujuća, na to smo sve navikli i s manjim proizvodima koji nas okružuju i s kojima nas bombardiraju s malih ekrana raznih televizija. Što nacionalnih, što komercijalnih. Kad se napravi presjek logike svih tih reklama katkad vam dođe da pomislite da je možda manje ustvari više. Kad se to pokušalo s Audi R8 reklamom, to manje je postalo – previše.
Reklama je krajnje jednostavna, a efektna u svojoj namjeri. U današnje vrijeme je to umjetnost za izvesti, a da ne spominjemo kakvo je osvježenje. Prikazano je oko u krupnom planu i zjenica koja se sužava i proširuje. Razlog mijenjanja veličine zjenice je više nego vidljiv i samoobjašnjiv kad se usredotoči pogled na nju, jer se vidi što osoba radi – vozi. Za to vrijeme V10 zavija dok njegov zvuk ne iščezne, a mjesto preuzme lagana glazba. Potom slijedi slogan „Više fokusa. Više vožnje.“ Uostalom pogledajte sami:
Kakvi su vam dojmovi?
Navodno se jedna individua požalila pa je ASA temeljem toga pokrenula istragu koja je završila sljedećim zaključkom: reklama je povezala brzinu s uzbuđenjem. Kako se proizvođačima automobila inače ustvari zabranjuje da ohrabruju opasnu, natjecateljsku, neobzirnu i neodgovornu vožnju, ta zjenica je protumačena kao da spada u tu odredbu. Protumačili su da se njome nekako glorificira neodgovorno ponašanje. Tako je ASA u Velikoj Britaniji zabranila prikazivanje sporne reklame. Slažete li se s odlukom? Je li i vama trn u oku?