Porsche 911 GT3 RS upravo je „procurio“
Eto ga…zelena „Buba“ s RS-oznakom u svojem je „osvježenom“ izdanju upravo sletjela među nas.
Pa evo o čemu se zapravo radi…
Porsche 911 GT3 već je sam po sebi jedan poprilično poseban, usmjeren i apsolutno nenormalan automobil. Uostalom, oznake RS na Porscheovim modelima oduvijek nazivno i relativno normalne 911-ice učine automobilima koji kombiniraju kompleks Boga i homicidalne sklonosti za sve one koji su dovoljno bogati i istovremeno slabići u vozačkom smislu.
Stoga je i ovaj posljednji u nizu RS-oznakama obogaćenih modela jedan od bolesnijih pripadnika današnjeg svijeta automobila.
No izgleda da to samo po sebi nije bilo dovoljno, jer je ekipa iz Zuffenhausena upravo ponudila redizajniranu verziju ove izvedenice modela.
U svojoj srži, 911 GT3 RS (991) je još od 2016. godine pravi 911 – nizak, širok, brz i ekskluzivan automobil koji za cilj ima razvaljivanje vremenskih rekorda na Nordschleifeu i uvođenje svojih vlasnika u svijet GT-utrkivanja. Uostalom, već je samo pogled na eksterijer ovog monstruma iz Zuffenhausena sasvim dovoljan da bi se to potvrdilo, ali onda kao točka na „i“ dolaze i brojke…
500 konja iz četiri litre zapremine i šest cilindara. Bez Turbo-punjača i sličnih „ekoloških“ ideja. Bez „downsizinga“ i bez brkanja lončića.
Porsche 911 GT3 RS u svom je inicijalnom izdanju 2016. godine donio najpozitivniju i najzanimljiviju praktičnu definiciju kaosa i time nastavio tamo gdje su njegovi prethodnici stali.
I to je savršeno u redu, zar ne?!
No svijet se razvija iz dana u dan, vrijednosti se mijenjaju i dosada kad-tad preuzima mjesto na kojem se nedavno nalazila apsolutna fascinacija.
U Porscheu to jako dobro znaju, pa se svako toliko inženjeri poigravaju s pojedinim modelima i njihovim izvedenicama. Stoga je zapravo fascinantno kako 911-ica iz generacije u generaciju ispada istom i različitom od prethodne, a takav je slučaj i s ovom redizajniranom i osvježenom varijacijom na temu GT3 RS-verzije za koju Porsche ima itekako velike planove.
Malo je reći kako je uz nekolicinu zahvata u sklopu 991.2 generacije (tj. „facelifta“), ovaj RS-model postao još uvjerljivijim – kako na cesti, tako i na stazi. A tome su pripomogle gore navedene sitne revizije i poigravanje s komponentama od kojih se ovaj automobil sastoji.
U konačnici je zapravo revidirano jako malo toga, ali istovremeno i jako puno, jer praktički da ne postoji dio ovog automobila koji nije doživio neke sitne izmjene.
Za početak vrijedi spomenuti injekciju od 20 konjskih snaga, što ukupnu brojku definira u obliku njih 520. Svoj toj snazi koja se s cigaretom u ustima i ciničnim izrazom lica mota oko stražnjeg kraja automobila vrijedi dodati i PDK-mjenjački sklop koji mijenja brzine brže nego što kolibrić maše krilima.
Dakle, što se mehaničkih i elektroničkih sklopova u službi performansi tiče, sve je u ovom automobilu oštro poput žileta i Porsche 911 GT3 RS karakterom doista podsjeća na Hannibala Lectera na steroidima.
Izvana je ovo osvježeno izdanje kodnog broja 991.2 dobilo nove branike s još izraženijim usisnicima. Neki od njih hlade motor, neki potpomažu hlađenju kočionog sustava, a neki pak usmjeravaju zrak ispod i iznad automobila. No svi zajedno rade u međusobnom ekvilibriju i apsolutno služe svrsi, a još k tome i izgledaju opako dobro – pogotovo u kontrastnoj kombinaciji kakvu vidite na fotografijama.
Novi su i pragovi koji također imaju ulogu usmjeravanja zraka oko automobila, a onda su tu i prednji farovi s kojima su se dizajneri malčice poigrali, pa sada izgledaju drugačije i još malo modernije.
Nevjerojatno je da se ovako nešto spominje u kontekstu 911-ice iz 2018. godine, ali poklopac motora dobio je i integrirano treće stop-svjetlo, a onda su tu i novi i dodatno olakšani kotači dimenzija 20 i 21 inča.
Uglavnom, sve to skupa od ove revidirane varijacije na temu GT3 RS-911-ice čine skoro pa trkaći automobil koji uza sve pozitivne strane i atribute još i izgleda fenomenalno.
Branici su skupa s retrovizorima u boji automobila, ali nažalost, djeljivu stražnju klupu nitko ne spominje. No to je možda tako zato što je nema, tj. zato što se umjesto nje iza vozača i suvozača nalazi set u boju automobila polakiranih skela.
Dakle, snaga je narasla za dvadesetak konja, a ova je 911-ica odradila i dijetu. S obzirom na boju prezentacijskog primjerka, reklo bi se da se radilo o kiwi-dijeti, ali taj dio priče nije toliko bitan.
Ono što pak jest svodi se na omjer od 520 konja na tek nešto više od 1,400 kilograma, te ubrzanje do stotke od 3,2 sekunde i maksimalnu brzinu od 312 kilometara na sat.
Time Porsche 911 GT3 RS (p)ostaje pravim i punokrvnim sportskim automobilom koji svojim usmjerenjem ne samo da nadilazi „normalnu“ upotrebu, već stremi prema koketiranju s utrkama.
Stoga vrijedi pretpostaviti da je Porsche (opet) napravio dobar posao.
Naravno da sve ove dorade i prerade ne bi bile toliko zanimljive kada ne bi koštale nogu, ruku i par pršljenova kralježnice, jer bi se time izgubio onaj faktor ekskluzivnosti, ali i „manje je više“ ideologija koju Porsche već desetljećima opako zagovara. Stoga projicirane i najavljene cijene kreću od nekih 195,000 eura i za to se dobije „baza“.
Ali Porsche ne bi bio Porsche, kada ne bi naplaćivao i dodatke, pa npr. „Weissach“ paket koji dodatno olakšava automobil košta otprilike 15,000 eura, dok set felgi od magnezija u Porscheu naplaćuju daljnjih 10,000 eura. Time ukupna cijena „nakrcanog“ 911 GT3 RS odlazi poprilično preko 200,000 eura, a to stvarno nije malo – pogotovo za igračku poput ove.
Ali kakva je to samo igračka…