Pornografija u režiji Alfa Romea
Naravno da nećemo biti nepristojni i pokazivati spolne organe u raznoraznim akcijskim scenama, no za ljubitelje ove slavne talijanske marke efekt bi s obzirom na fotografije mogao biti isti.
Iako nikada nisam priželjkivao biti vlasnikom bilo kojeg modela Alfa Romea, reći da ovu slavnu marku zbog nekih modela ne gledam sa zavidnim očima.
Dapače, čak i ako zanemarim činjenicu da je Alfa Romeo jedna od onih tvrtki koje su godinama osvajale bodove unutar svijeta utrkivanja, ostaje nekolicina doista hvale vrijednih modela koji su na tržištu ostavili neizbrisiv trag.
No da sad ne nabrajam unedogled i ne tipkam detalje oko tih danas legendarnih modela, posvetit ću se sadašnjosti u sklopu koje Alfa Romeo baš i ne kotira pretjerano visoko.
Naime, uz ponudu modela koja je i više nego bijedna, te u sklopu koje Alfa Romeo s modelima MiTo i Giulietta danas pokriva tek maleni dio ukupnog tržišta automobila, stvari ne izgledaju baš najbolje. Samim time ne čudi da je Alfa tijekom posljednjih godina često ispadala „problematičnim djetetom“ s kojim nitko nije znao što bi.
No nekako su se stvari ipak uspjele izokrenuti, te čovjek u puloveru, odnosno g. Sergio Marchionne najavljuje velike investicije u tu marku, te nekolicinu modela koji bi Alfi trebali vratiti sjaj kakav je imala u svojim najboljim danima.
Omanja revolucija započela je već s modelom 8C Competizione, koji je zbog oveće količine dijelova koje potpisuje Ferrari ispao pomalo „sklepanim“ automobilom. No svijet automobila je dotični sportski automobil itekako dobro prihvatio, te se u maniri ekskluzivnosti priča nastavila i maticu po maticu, te crtež po crtež dovela do modela 4C.
Alfa Romeo 4C je zapravo vrlo interesantan automobil, jer izuzev činjenice da se radi o modelu koji potpisuje Alfa Romeo (što je uvijek nekako posebno) ovaj automobil ruši barijere između dva smjera kojima se Alfa kretala tijekom posljednjih nekoliko desetljeća.
Samim time 4C predstavlja nešto pomalo zaboravljeno vrijeme i smjer koji je itekako vrijedan pažnje, pa samim time ne čudi da je i ovaj sportski model u javnosti dočekan s pljeskom.
Jednim je dijelom taj pljesak zaslužen kroz karbonsku šasiju i predivan dizajn, te kroz performanse koje možda nisu u domeni super-automobila, no s druge strane ispadaju sasvim dovoljne da bi se vozač za volanom osjećao kao da sjedi u trkaćem automobilu.
No s druge strane je 4C podsjetnik na sve ono što Alfa Romeo može napraviti kada se za to poklope uvjeti, pa je ovaj model time još posebniji.
Nakon premijernog prikazivanja Alfe 4C na salonu automobila u Ženevi 2013. godine svi su nekako držali „fige“ da se ostvare najave od oko 3,500 primjeraka godišnje, koliko je g. Marchionne najavio da je planirano za proizvodnju.
No kada se planirano počelo ostvarivati, Alfa Romeo se i opet našao pred zidom, jer razrada 1,75-litarskog motora s 240 konjskih snaga više baš i nije imala smisla.
Stoga se razradi automobila u cijelosti moralo pristupiti s druge strane, te je cijela priča usmjerena prema „alternativnoj“ karoserijskoj izvedbi.
Alfa 4C Spider ispala je logičnim slijedom kojim bi model kupcima ponudio koliko-toliko zanimljivu alternativu, no s obzirom na moju reakciju na prve fotografije, rekao bih da ne samo da Spider predstavlja alternativu, već poput mnogih mislim da je stoput ljepši od verzije s krovom.
Naravno da skeptici oko automobila bez krova uvijek okrenu priču prema ukupnoj masi, te tim ponavljanjem istih razloga „protiv“ nekako podsjećaju na one koji automobile s Diesel-motorima pokušavaju u smislu performansi uspoređivati s automobilima koje pogone benzinski motori.
To je jednim dijelom i normalno, jer je rijetko koji automobil bez krova po težini moguće izjednačiti s onim na kojem je krov prisutan i nepomičan, no Alfa Romeo 4C tu razliku u kilaži svodi na minimum, s obzirom na činjenicu da je topless-verzija teža za samo deset kilograma.
Samim time gore spomenuti 1,75-litreni 4-cilindraš sa svojih 240 konja i dalje ima smisla, te je u stanju osigurati guštanje po cesti u bilo koje doba dana ili noći, te je zapravo jedina razlika u tome što bez krova ovaj automobil izgleda još ljepše.
U toj bi maniri dodane vrijednosti u domeni ljepote čovjek pomislio kako će i cijena ovom automobilu poprilično narasti, no za Alfu 4C ni to nije slučaj.
Dapače, usprkos činjenici da taj podatak još nije poznat, prema najavama iz tvrtke bi razlika u cijeni trebala biti minorna, što u prijevodu znači da bi automobil u Europi mogao koštati oko 65,000 Eura.
Ta cijena naravno ne vrijedi za Hrvatsku, jer mi moramo biti drugačiji i ekskluzivniji od ostatka svijeta, pa već bazni model s krovom kod nas košta oko 82,000 Eura, što garantira lošu prodaju na našem tržištu. No to i nije pretjerano bitno s obzirom na činjenicu da se u toj klasi automobila oni dubljeg džepa uvijek nekako odlučuju za Porsche Boxster ili Cayman.
To naravno izgleda kao poprilična suma novaca za nešto toliko malo i u praktičnom smislu relativno neupotrebljivo, no ako to i pomislite, samo ponovno pogledajte fotografije koje same po sebi fasciniraju i vjerujem da ćete se složiti sa mnom da je 4C Spider jedan od onih automobila koje bilo kakva cijena jednostavno ne opisuje kako treba.
Nadam se samo da će i tržište prepoznati ovaj automobil kao jedan od onih posebnih koji za cilj imaju ponovno prepričavanje priče o uspjehu jedne od najpoznatijih marki na svijetu, jer Alfa Romeo to definitivno zaslužuje.