Lav u karbonskoj koži ili Pagani Huayra R
Svijet automobila u nekim najavama i press-materijalima često okoliša i veliča stvari koje možda ne bi trebalo veličati. Stoga je uvijek lijepo iznenađenje kada se na obzoru sveg tog medijsko-najavnog kaosa pojavi automobil kojem reklama zapravo ne treba.
Odnosno, automobil koji je zapravo reklama sam po sebi.
I upravo je u tome apsolutna draž automobila koji bih predstavio unutar nekoliko redaka ovog teksta.
Dobro nam došli u svijet u kojem suvereno vlada Pagani Huayra R.

Svi znamo za tvrtku pod nazivom Pagani Automobili.
Isto tako svi znamo i za genijalnog i ultra-preciznog čovjeka pod imenom Horacio Pagani.
Znamo i da je sjedište ove tvrtke, odnosno „butika“ (kako to g. Pagani voli reći) u Italiji. Točnije u Modeni. A znamo i za „samo“ dva modela koji su tijekom posljednjih desetljeće i sitno izašli u (malo)serijsku proizvodnju i postali legende.
Naravno, pričam o fenomenalnoj i prelijepoj Zondi, te o preslici jednog božanstva pod nazivom Huayra.
Ali i to znamo, zar ne?!

Kada je Zonda prije nekoliko godina otišla u povijest, te kada je njeno mjesto u ponudi ove po mnogočemu posebne marke preuzeo model Huayra, mnogi su bili skeptični. Jer vrištanje AMG-ovog motora u Zondi zamijenilo je nešto suptilniji urlik s kakvim se Huayra glasala.
Tj. i dalje se glasa.
Uglavnom, kako je to bio slučaj sa Zondom, tako je i Huayra evoluirala i kroz nekoliko specijalnih edicija svijetu pokazala da Paganijev uspjeh sa Zondom nije bio slučajan.
A sada je pred vama najnovija evolucija ideje koja u bazi podrazumijeva aktualni Paganijev model. Odnosno Pagani Huayra R.
Riječ je o automobilu s kojim je cilj među kupce i štovatelje opusa g. Paganija baciti lava. Monstruma. Mlađeg brata Cthulhua koji na sebi ima kotače.
I ako je za vjerovati nekim izjavama i rezultatima testiranja, reklo bi se da Huayra R nastavlja priču tamo gdje je Zonda R stala.
I to je sasvim u redu, zar ne?!

G. Horacio već u samim najavama kaže da „Huayra R, baš kao i Zonda R, predstavlja najslobodniji, najekstremniji i prema performansama najorijentiraniji Paganijev automobil svih vremena“.
I ja mu prvi vjerujem, jer…
Hm…
Samo pogledajte fotografije i ovo „jer“ će se objasniti sam po sebi.
Uglavnom, ako bismo iz domene živih jezika skrenuli u onaj mrtvi, reklo bi se kako Huayra R na latinskom glasi „Automobilvs Maximvs non-domestica“.
Navoda iz press-materijala i onih iz službene brošure ima čak i previše. Stoga bi kao referentnu i jedinu relevantnu točku bilo bolje i ljepše koristiti izjave g. Paganija kojem u vokabularu ionako ne fali riječi. Pogotovo kada se od strane tog ultra-preciznog genijalca opisuje nešto što se u pravilu opisati ne može.
„Novi motor morao je imati šarm, romantiku, zvuk i jednostavnost F1 motora iz 1980-ih. Ali uz istovremeno ugrađivanje najsuvremenije tehnologije koja je danas dostupna“. Tako je od strane g. Paganija opisana osnovna ideja iza Huayre R.
Zavirite malo u dubine vlastitog pamćenja i pokušajte se prisjetiti kada ste posljednji puta pročitali ovako nešto u sklopu neke od brošura ili najava vezanih uz neki automobil?
Ja se iskreno ne sjećam…

Pagani Huayra R nije automobil koji se na bilo koji način dodvorava trendovima.
Nije Hibrid ili neko čudo na baterije. Nije jedan od onih automobila koji su Turbo-punjače negdje po putu počeli brkati s katalizatorima. A nije ni pretili i teški SUV s 28 ekrana i masažnim sjedalima, niti je jedan od onih automobila koji kao osnovnu premisu imaju stajanje ispred nekog pomodarski nastrojenog restorana ili hotela.
Pagani Huayra R je zlo na kotačima. I to dokazuje iz svakog atoma svog postojanja. Čak i na fotografijama.
Ali to ionako vidite, pa nema potrebe posebno opisivati o kakvom se automobilu radi.

Motor sa 6 litara zapremine u kombinaciji s 12 cilindara ne diše putem respiratora. Odnosno, udiše svježi zrak i u kombinaciji s benzinom taj svježi zrak pretvara u buku.
I to onu od koje se čovjek bez problema može naježiti.
Samim time je Huayra R dostojan nasljednik Zonde s istom oznakom, što bi pak u prijevodu značilo da ova Huayra predstavlja jedno apsolutno zlo.
Ako bih u ovom momentu odlepršao u svijet analogija i metafora, onda bi Huayra R predstavljala nezaštićeni seks u sauni. Igru ruskog ruleta s prijateljima uz litru (rakije) i vodu. Poker u skidanje s porno-divom. Skok iz aviona s padobranom koji se otvara u posljednji tren. Ili pak izgladnjelog lava u obliku kućnog ljubimca.
Eto mojih materijala za brošuru…

Kao što je to bio slučaj sa Zondom R, i Huayra s tim sufiksom poseban naglasak ima na lakoću vlastitog postojanja.
Motor je usprkos AMG-ovom potpisu i 12 cilindara težak ukupno 198 kilograma. I usprkos toj se maloj kilaži motor vrti do 9,200 okretaja u minuti te je na kotače u stanju isporučiti 840 konja i nekih 750 „njutna“.
A to je pak sasvim dovoljno da se pri naglom ubrzavanju planeta počne sporije ili brže okretati – ovisno u smjeru kretanja ove poremećene Huayre.
No sam je motor samo jedna od laganih komponenata koje zbrajanjem do kompletne cjeline donose ukupnu masu automobila od 1,050 kilograma. A to pak u kombinaciji s 840 konja predstavlja itekako dobar omjer snage i težine.
Tehnikalija oko ovog automobila ima hrpetina. I trebalo bi mi dva do tri dana da ih sažmem u neku suvislu priču. Stoga mislim da je najbolje ne ulaziti u detalje oko kojih je ionako nemoguće donijeti neki konkretan sud.
Recimo samo da je uz „Carbo-Titanium“ i „Carbo-Trax“ uz ovu Huayru povezana sva sila plemenitih i manje plemenitih materijala koji u kombinaciji s najnovijim tehnologijama na cestu donose savršenstvo.
Prvenstveno u pokretu, ali u stanju apsolutne statike.
Kako je ovdje ipak riječ o Paganiju, naravno da je funkcionalnost na prvom mjestu zajedno s ogromnom količinom vozačkog gušta.
Naravno da je i dizajnom svih zamislivih komponenata ovaj automobil trebao biti nešto apsolutno posebno.
A to i jest.
I predivan je iz svakog kuta.

“Prototipovi sportskih automobila poput Ferrarija P4 ili Forda GT40 imali su izuzetno atraktivne linije, koje su i danas ogroman izvor inspiracije za naše automobile. No usprkos tim prelijepim automobilima Porsche 917 i dalje stoji kao meni najdraži trkaći automobil svih vremena. Jer sa svojim romantičnim i istovremeno hrabrim oblikom, ostavlja dojam vrlo brzog automobila nevezano uz to stoji li ili se kreće. Prekrasan je, elegantan i bezvremenski.
Stoga je iz te želje za slobodom, ali i iz iskustava sa Zondom R, te u kombinaciji s onim najboljim dijelovima recepture za neke od automobila iz prošlosti proizašla ideja o Huayri R. I to poput daška svježeg zraka u današnjem svijetu automobila.”
Riječi su to g. Paganija koje po starom dobrom običaju kombiniraju poetiku, znanje i apsolutnu fascinaciju automobilima.
Odnosno, baš kako to i treba biti.
Pa ako već ni zbog čega drugog, onda zbog Paganijeve nenormalne želje i volje, ali i apsolutne predanosti detaljima, nekako imam dojam da je Huayra R itekako vrijedna pažnje.
Ali i obožavanja.
A vi?