Ovo su kandidati za svjetski automobil 2019. godine
Politika na djelu – po tko zna koji puta…
Aktualna 2018. još uvijek nije gotova. Dapače, tek smo u trećem kvartalu godine koju je obilježila sto i jedna dobra i milijun i jedna loša vijest. No žiri je sastavljen i izbor za svjetski automobil godine u punom je jeku.
Stoga je kao prvi korak upravo dovršen finalni popis kandidata za ovu prestižnu titulu.
Hm…
Taj prvi korak uključuje identifikaciju svakog novog modela na globalnom tržištu – ne samo za ultimativnu nagradu za automobil godine u općenitom smislu, već i u kategorijama luksuznih, sportskih, zelenih i urbanih kategorije (što god to zapravo bilo).
Radi se o jednom poprilično dugačkom popisu od kojeg će međunarodni stručni odbor napraviti svoje odabire prema samo njima poznatim kriterijima.
I onda ćemo najvjerojatnije opet dobiti automobil godine u rangu bivših sjajnih zvijezda na nebu tog međunarodnog izbora, tj. automobila poput Renaultovog Twinga ili Fiata Regate.
Prema kratkom osvrtu koji potpisuje renomirani britanski auto-magazin Auto Express, žiri će održati svoj godišnji događaj objave kandidata na pariškom auto showu sljedećeg mjeseca, tj. prije nego što se održi prvi krug probnih vožnji u studenom. A taj će dio biti dobrim dijelom odrađen u Los Angelesu.
Pobjednici iz tog suženog kruga doći će u finale putem glasačkih listića, te će biti stvoren popis deset najboljih automobila u generalnom poretku, dok će ostale kategorije brojiti po pet finalista koji se mogu i ne moraju preklapati s konkurencijom unutar generalnog poretka.
To možda zvuči komplicirano, ali zapravo i nije. A u krajnjoj liniji, baš da i jest, nekako ne vidim(o) osobu koja bi se bunila oko vožnje raznoraznih automobila po sunčanom Los Angelesu i posjećivanje silikonskim brdima i dolinama na plažama tog grada.
Uglavnom, nakon procesa eliminacije će žiri u kutiju pobacati svoje glasačke listiće kako bi se popis u finalnom krugu smanjio na tri finalista unutar svake od kategorija. Objava finalista kreće u ožujku, odnosno točnije kada salon automobila u Ženevi opet otvori svoja vrata, a pobjednici će biti proglašeni u travnju za vrijeme trajanja salona automobila u New Yorku.
Pa eto…sad kada znate kako izgleda cijeli proces, red je prema kategorijama predstaviti i kandidate u izboru za naj-automobil 2019. godine:
Automobil godine – generalni poredak:
– Acura RDX
– Audi e-tron
– Audi A1
– Audi A6
– Audi Q3
– BMW serije 3
– BMW i8 Roadster
– BMW X2
– Cadillac XT4
– Citroen C5 Aircross
– Dacia Duster
– Ford Focus
– Honda Clarity Plug-In Hybrid
– Hyundai Santa Fe
– Hyundai Nexo
– Infiniti QX50
– Jaguar E-Pace
– Jaguar I-Pace
– Jeep Cherokee
– Jeep Wrangler
– Kia Ceed / Forte
– Kia Niro EV
– Kia Soul
– Lexus ES
– Lexus UX
– Nissan Altima
– Nissan Kicks
– SEAT Arona
– Subaru Forester
– Suzuki Jimny
– Toyota Avalon
– Toyota Corolla
– Toyota RAV4
– Volvo S60 / V60
– Volvo XC40
Luksuzni automobil godine:
– Audi A7
– Audi Q8
– BMW serije 8
– Mercedes-Benz GLE
– Volkswagen Touareg
Sportski automobil godine:
– Aston Martin Vantage
– BMW M2 Competition
– Hyundai Veloster N
– Kia Ceed GT
– McLaren 720S
„Zeleni“ automobil godine:
– Audi e-tron
– BMW i8 Roadster
– Honda Clarity Plug-In Hybrid
– Honda Insight
– Hyundai Nexo
– Jaguar I-PACE
– Kia Niro EV
– Lexus ES Hybrid
– Lexus UX Hybrid
– Toyota Avalon Hybrid
– Toyota RAV4 Hybrid
Urbani automobil godine (što god to značilo):
– Audi A1
– BMW X2
– Kia Soul
– SEAT Arona
– Suzuki Jimny
Pa eto…na kraju ove liste vrijedi reći kako na njoj ima automobila zbog kojih bismo se vrlo rado putem oglasnika rastali s nekolicinom unutarnjih organa. Ali svejedno se pitamo gdje se npr. izgubila KIA Stinger. Gdje se pogubio Porsche 911 GT3 RS? Zašto na listi nema ni spomena za Alpine A110 i Honde Civic Type R? Zašto Corvette ZR-1 nije ušla u izbor i kako to da svi ti briljantni stručnjaci konstantno ignoriraju Lotus?
No to su retorička pitanja i svijetu nebitni automobili, jer u današnje vrijeme auto-industrijom ionako ne vladaju emocije i distinkcija na ispravan način, već samo pretjerivanje u svakom zamislivom smislu – i to najčešće kroz ekrane i senzore.
Zato nas ovaj izbor već odavno ne fascinira.
A vas cijenjeni čitatelji?