Ovo je Lancia Delta koju volite ili mrzite
Ajme majko…
Sjećate li se automobila koji se naziva Lancia Delta HF Integrale?
Znate li čime je ovaj model zadužio svijet automobila i nametnuo se kao velesila?
Je li vam poznato koliko su u današnje vrijeme rijetki primjerci u dobrom stanju i koliko koštaju novaca?
Ako je odgovor da, onda vam se ova vijest neće ni najmanje dopasti. Jer Lancia Delta HF Integrale koju upravo gledate postala je električni automobil.
I ako se mene pita, to je jednostavno odvratno u svakom zamislivom i pokojem nezamislivom smislu.
„Integralka“ koju upravo gledate produkt je trenda upornog silovanja strujnim krugovima s kojima nas svako malo suočavaju legislative i auto-industrija. Ali i svojevrsne nastranosti koju nam je demonstrirala Francuska tvrtka pod nazivom GCK (Green Corp Konnection).
Riječ je o ekipi koja sebe opisuje kao „ekosustav industrijskih tvrtki na čelu prijelaza na zelenu energiju“.
Tvrtka je osnovana 2017. godine od strane industrijalca Erica Boudota i pobjednika svjetskog prvenstva u FIA Cross Country Rallyju koji se zove Guerlain Chicherit.
I taj će ekološki-fanatičan dvojac iz klasičnog u električni automobil preraditi ama baš svako prijevozno sredstvo koje bi vam moglo pasti na um.
Ovaj se automobil naziva Delta Evo-e. I sastavljena je od nule unutar ekskluzivnog odjela gore navedene tvrtke. Striček Guerlain cijelu priču objašnjava riječima „Htio sam lansirati GCK-ov ogranak pod nazivom Exclusiv-e s ograničenom serijom automobila koji me oduvijek fascinirao. A to je Lancia Delta Integrale. Jer izvrsnost i estetika stoje u samom središtu filozofije tvrtke i ovog ogranka, pa je ideja bila za prvi projekt ponuditi nešto stvarno posebno“.
Hm… Jesam li već spomenuo epitet „odvratno“ u kontekstu ovog projekta?
I dalje stojim kod toga…
Originalna Delta HF Integrale tamo je negdje krajem osamdesetih godina prošlog stoljeća pod poklopcem motora imala dvolitreni Turbo s nekih 200 konja. S vremenom je snaga rasla, jer su uporni Talijani za Deltu svako malo smišljali nekakvu evoluciju. I svijet je bio u ekvilibriju.
No ovo električno čudo nalik klasičnoj Delti kakvu poznajemo nema dvolitreni Turbo-motor. Nema 200 konja i ne proizvodi ama baš nikakav zvuk koji je moguće usporediti sa zvučnom kulisom s kakvom se u originalu Delta mogla pohvaliti. Ono što ima je litij-ionska baterija kapaciteta 30 kWh s kojom je od punjenja do punjenja moguće prijeći nekih 200 kilometara. I to je u pravilu to.
Cijela je priča hladna, bezlična i nepotrebna do krajnjih granica. Ali unutar zidova tvrtke Green Corp Konnection očito ne misle tako, jer ova električna Delta uskoro kreće u prodaju. I to po cijeni koju u ovom trenutku nitko ne želi izreći u javnosti.
Što se modifikacija tiče, autori projekta se kunu u „263 nova dijela“ s kojima ova Delta plijeni pozornost. Ili bi barem trebala.
Jedan dio tih novih dijelova nalazi se na karoseriji, dok je većina skrivena ispod nje. Pogon je kompletno nov – baš kao i diferencijali koji bi u originalnom stanju pucali zbog „on-off“ ideologije s kojom strujni krugovi pokreću svaki električni automobil.
Pa iako mjenjački sklop ostaje mehanički s 5 brzina, čak niti taj dio nije u stanju izvući kompletnu priču koja podrazumijeva upropaštavanje još jedne legende na četiri kotača.
No usprkos tome je u planu proizvesti čak 47 primjeraka ove naelektrizirane Delte. A 11 od njih bit će uobličeno u „posebnu“ Rally-verziju čija bi karoserija u potpunosti trebala biti izrađena od karbonskih vlakana. I da stvar bude bolja, tih bi 11 primjeraka klijentima trebao uručiti g. Didier Auriol koji je svoje godine u Rallyju dobrim dijelom provodio za volanom Lancie Delte HF Integrale.
Pa sad vi cijenjeni čitatelji recite tko je tu lud…
Maksimalna rotacija elektro-motora bilježi se na nekih 8,000 okretaja u minuti. I pri toj je maksimalnoj rotaciji na kotače moguće isporučiti nekih 190 konja i 350 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). Projicirano vrijeme ubrzavanja do „stotke“ bilježi se s nekih 6,6 sekundi, pa time ova električna Delta nije brza.
Ali u kombinaciji s 1,440 kilograma, odnosno 90-ak viška u odnosu na original, za pretpostaviti je kako će u zavojima ovaj automobil biti manje upotrebljiv nego je bio u svoje zlatno doba.
No s time se očito nitko ne opterećuje, jer u današnje vrijeme gušt više (očito) nije bitan ni približno koliko je bitna ekološka svijest.
…a sada stvarno više nemam želudac pisati o ovom automobilu. I zato daljnja razmišljanja prepuštam u ruke vas cijenjenih čitatelja ovog našeg malenog internetskog kutka posvećenog svijetu automobila. Slobodno nam u komentarima recite sviđa li vam se ova Delta kao ideja ili baš i ne.
A ja odoh na gastroskopiju…
Pozdrav i do čitanja.