Ovako izgleda kineski Tesla
Nakon što su jednog od najslavnijih pronalazača svih vremena svojatali Hrvati, Srbi, Amerikanci, gay-udruge i još poneki, ovo je slavno prezime u punom sjaju na tržište automobila pogurao Elon Musk.
…no sad su na redu Kinezi.
Ako ću biti iskren, već se sam sebi smijem svaki put kad na bespućima Interneta naletim na kinesku kopiju nekog europskog, japanskog ili američkog automobila, jer se u mojoj glavi automatski stvara ideja vezana uz objavu postojanja nekog od tih „automobila“ na stranicama našeg malog internetskog kutka posvećenog svijetu automobila. Da…borim se s tim porivima svaki put, no kako mi je cijela priča oko kineske auto-industrije jednostavno previše tragikomična, uvijek se nekako nagovorim objaviti par fotografija i popratni tekst.
Uglavnom, ni danas nije ništa drugačije, osim što u nekim detaljima zapravo jest.
Kinezi su tijekom posljednjih godina bez ikakvih skrupula kopirali sve i svašta – od Mercedesa, preko BMW-a, Audija i Toyote, pa sve do Porschea i Ferrarija.
Razlozi tome su jasni kao dan, te za Kineze u smislu proizvodnje vrijedi deviza „zašto izmišljati kad možeš kopirati“, što pak jasno pokazuju u manje-više svim aspektima svog tržišta.
Samim time više nikoga pretjerano ne čude identične kopije Appleovih dućana i proizvoda, zatim sva sila u nekim drugim zemljama slavnih brendova (poput McDonald’sa, Starbucksa, Adidasa i tko zna čega još sve ne), no u svijetu automobila to je posebno vidljivo.
Razlozi tome prvenstveno stoje hiperprodukciji kojoj je Kina itekako sklona, no i u danas već poslovičnom štovanju dvostrukih mjerila i pametnog kopiranja svega onog što su izmislili dizajneri diljem svijeta, kako bi se izbjegle potencijalne tužbe vezane uz kršenje autorskih prava. Stoga ne čudi kako ogroman broj kineskih automobila pri izradi koristi „pola-pola“ filozofiju, a još manje čude cijene koje su toliko niske da proizvođači originalnih automobila na kineskom tržištu nerijetko ispadaju budalama.
Tome naravno nitko nije stao na kraj, jer svaki normalan proizvođač automobila automatski računa brojnost tržišta koje Kina posjeduje, pa se usprkos konstantnom kopiranju dijelova i komponenata pojedinih modela od strane Kineza većina proizvođača automobila iz EU, Japana i Amerike ipak prepušta svemu tome i o(p)staje na kineskom tržištu.
Uglavnom, u moru kopija koje su nekada davno bile uobličene u Mini Cooper, Land Rover Evoque, Porsche Cayman, BMW X5 i ostale, eto još jedne. No ova zalazi u domenu nečeg poprilično posebnog i unikatnog.
Kako ste svi (pretpostavljam) čuli za tvrtku Tesla, pretpostavljam da ne treba posebno opisivati trnovit put kojim je ta tvrtka morala dokazivati vlastite ideje. Ne treba opisivati ni modele koji se danas nalaze u ponudi te tvrtke, jer iskreno, već samo Model S ispada jednom od najljepših limuzina koje sam ikada imao prilike vidjeti, pa vjerujem da nisam jedini koji tako razmišlja.
Uglavnom, tvrtka Tesla je na svjetskom tržištu zajedno sa svojim modelima jako blizu unikata.
…tj. barem je bila, jer Kinezi ne popuštaju s kopiranjem.
Naime, ako se samo na sekundu baci pogled prema fotografijama u privitku ovog teksta, vjerujem da će inicijalna reakcija biti „gle, plavi Tesla“. No svi koji bi tako reagirali jednostavno su u krivu, jer ovo nije Tesla, već produkt nazvan „X“ koji potpisuje kineski proizvođač automobila Youxia.
E sad, ako nikada niste čuli za ovog proizvođača automobila, to i nije pretjerano čudno s obzirom na činjenicu da se dotični na globalnom planu pojavio tek prije nekoliko mjeseci.
Samim time još više čudi činjenica da je u tom kratkom vremenu već nastao automobil, no kada se pogledaju fotografije, jasno je da u dotični nije uloženo baš pretjerano puno vremena.
Youxia X otvoreno i bez ikakvog srama svojim prednjim dijelom i većinom kroz bočne linije kopira Teslin Model S. Stražnja strana automobila doduše baš i ne liči na Model S, već prije na neku izobličenu varijaciju na temu Lexusa IS, no generalno gledano, „pola-pola“ filozofija je i vezano uz ovaj automobil apsolutno prisutna.
No kopiranje dizajna nije sve što ovaj kineski automobil donosi na tržište, jer izuzev dizajna dotični „X“ na tržište dolazi u obliku električnog automobila, te samim time uz imidž kopira i dobar dio tehnologije.
Doduše, kako Kinezima nije problem oplemeniti neki automobil s hrpetinom elektroničkih sklopova u obliku opreme, tako je i u slučaju ovog automobila tako. Dapače, ne samo da je Youxia X oplemenjena svom silom digitalnih pomagala, već na sredini interijera ima apsolutno najveći ekran koji je ikada viđen u jednom automobilu.
Dotični ekran je izuzev funkcija infotainment-sustava u kontroli ama baš svih mogućih detalja koji se na ovom automobilu nalaze. Operativni sistem i samo sučelje bazirani su na Googleovom Androidu 5.0, te je automobil kroz njega kompatibilan s bilo kojim mobilnim telefonom. No ne samo to, već WiFi hot-spot koji se također nalazi u sklopu ovog automobila omogućava vlasnicima mobilnih telefona daljinsko upravljanje hrpetine funkcija s kojima ovaj automobil raspolaže.
Dakle slobodno se može reći kako Youxia X na raspolaganju ima kudikamo više igračaka od svog američkog (i originalnog) konkurenta, čemu pak u prilog ide i modulator zvuka koji je precizno u stanju kopirati zvukove kakve u originalu proizvode automobili poput Ferrarija 488 GTB, LaFerrari i Sergio (što je pak apsolutno fascinantno) i Jaguara F-Type, a moguće je dodavati zvukove i poigravati se s njima kako bi vlasnik dobio unikatan i instantno-prepoznatljiv zvuk svog „iksa“.
No ono na što sam skoro pao sa stolice od smijeha svodi se na sjajnu crnu prednju masku automobila, koja umjesto statičnog prikazivanja logotipa tvrtke Youxia može prikazivati što god vlasniku padne napamet.
Tako su prezentacijske slike posvjedočile korištenju kineskih verzija Hello Kitty i onim nezaboravnim crvenim svjetlima kakva je na raspolaganju imao „živući Trans Am“, odnosno slavni „K.I.T.T.“ za čijim se čudnovatim volanom s fudbalerkom i hlačama „u mrkvu“ tijekom osamdesetih u epizodama serije „Knight Rider“ vozikao David Hasselhoff.
Naravno da Kinezi nipošto ne žele ograničiti vlasnike primjeraka „iksa“, pa je i taj dio automobila moguće prilagoditi vlastitim željama i na tom skrivenom displayu pokazivati što god nekome padne napamet.
Moram priznati da me baš zanima kako bi ljudi u nekom kineskom gradu (koji po mogućnosti nije kopija Hallstatta), kada bi se neki genijalac provezao ulicama sa žestokom pornografijom na tom prednjem displayu i s repliciranim zvukovima Ferrarija koji bi dolazili iz interijera.
Uglavnom, Youxia X je samo još jedan u nizu kineskih automobila s „copy-paste“ filozofijom, no s obzirom na to da je sličnost s Teslom Model S jednostavno prevelika, te da se u sklopu popisa opreme pronašla nekolicina apsolutno smiješnih detalja, jednostavno (po tko zna koji puta) nisam odolio.
Nadam se samo da je i vama ovaj automobil smiješan.