Nissan, Renault i Microsoft
Izbacite uljeza ako možete.
Suradnja ili bolje rečeno partnerstvo između Renaulta i Nissana već odavno nije novost. Doduše, Nissan se svim silama bori izaći iz tog sada već neželjenog braka, ali od toga barem u dogledno vrijeme neće biti ništa, pa se valjda vrijedilo tek prepustiti vremenu da napravi svoje.
A vrijeme kao vrijeme samo po sebi ne donosi ništa, već svakodnevna razmišljanja stvaraju trendove koji sve to vrijeme označavaju na ovaj ili onaj način.
Uglavnom, u današnje vrijeme Renault i Nissan ne rade na nekom novom sportskom ili na bilo koji drugi način fascinantnom automobilu. Ne rade na novim načinima razmještanja organa svojim vlasnicima, niti rade na bilo čemu što bi u svijet performansi i vozačkog gušta trebalo donijeti bilo što zanimljivo i bitno. Dapače, Renault i Nissan kuju planove koji podrazumijevaju autonomnost u svakom pogledu, te do 2020. Godine žele na tržištu imati više od deset različitih modela koji voze bolje od ljudi, pa u tom dijelu priče ova vijest zapravo i ne čudi.
Naime, kako je tvrtka Microsoft već odavno na ovaj ili onaj način povezana sa svijetom automobila, nikoga neće pretjerano začuditi nedavno dogovoreno partnerstvo ova dva proizvođača automobila s najpoznatijim informatičkim gigantom na svijetu.
S obzirom na uspješnu suradnju između Microsofta i Forda kojom je rezultirao Blue Oval Sync infotainment sustav, te još uspješniju suradnju Microsofta i Volvoa, koja je polučila tzv. HoloLens VR-naočale, za Microsoft je ovo samo još jedan korak u svijet automobila.
Siguran, autonoman i stabilan – baš kao i sama tvrtka.
Ideja je tijekom sljedećih nekoliko godina apsolutno i čvrsto povezati Renaultove i Nissanove modele s pametnim telefonima (hm…). Time bi vlasnici automobila (da ih ne nazovem vozačima) mogli iz bilo koje udaljenosti pratiti što se događa s njihovim vlasništvom (da ih ne nazovem automobilima).
A zašto je to bitno? Pa npr. Prema riječima ekipe iz sva tri tima, na taj bi se način moglo putem Interneta posuditi svoje pokretno vlasništvo nekom prijatelju, a da oko toga nema komplikacija poput punomoći i sličnih gluposti. Jednostavno bi se ulogirali u sustav putem pametnog telefona i dali digitalni certifikat, tj. Dozvolu onome kome je u tom momentu potreban prijevoz od točke A do točke B, a sve bi se zajedno moglo pratiti putem laptopa ili nekog drugog povezanog gadgeta.
Druga ideja cijele ove priče svodi se na novi i u svakom pogledu bolji infotainment sustav uz koji bi npr. Radoholičari mogli spojiti ured s vlastitim prometalom, te obavljati poslove i zaduženja tijekom putovanja od kuće na posao. Uz to bi se vlasnicima omogućilo i automatsko unaprjeđivanje i ažuriranje njihovih prometala, što je pak u današnje vrijeme očito prijeko potrebno.
Uglavnom, izgleda da je Microsoft pronašao načina kako preimenovati automobil u hardver i unutar tog hardvera ponuditi svoja softverska rješenja.
Super, zar ne?!
Ugovor između Renault-Nissan grupacije i Microsofta potpisan je na nekoliko godina (što nije precizirano), te podrazumijeva mali milijun razvojnih procesa na navedenim poljima, a i šire.
Time bi se gore navedeni plan ovog francusko-japanskog giganta do 2020. Godine mogao i obistiniti na veliko oduševljenje svih koje automobili ne zanimaju ni pod razno, što je pak doista jedna fenomenalna vijest, zar ne?!
Naravno da u ovom momentu većina najava i ideja ostaje tek u obliku teorije, no realno je za očekivati da će Microsoft u ovom svetom partnerstvu igrati itekako veliku ulogu, te da će se za Azure Cloud naći još koja primjena izuzev posuđivanja pokretnine prijateljima i uživanja u obavljanju posla tijekom putovanja od kuće do radnog mjesta.
Iskreno me samo zanima hoće li sva ta info-autonomna gluparanja doista zaživjeti kako je planirano, te hoće li radoholičari zbog svega toga biti zadovoljnija vrsta, ili će pak doživljavati slomove živaca zbog pojavljivanja „plavog ekrana smrti“ na zaslonima svojih gadgeta i staklenim površinama svoje pokretnine (ako ih uopće bude).
Ako je vjerovati ugovoru i zainteresiranim stranama, te razvojnim procesima koji su dosad već urodili nekim plodovima, reklo bi se da hoće, no ako je vjerovati zdravom razumu vjerujem da to nije ispravno pitanje.
Mišljenja sam da bi bilo bolje priupitati tvorce ove digitalno-prijevozne info-blasfemije čemu je sve to zapravo uopće potrebno.
…no i to bi bilo retoričko pitanje, jer već odavno znamo da auto-industrija ne kroji trendove zbog ničeg drugog, nego samo i isključivo zarade.
Heh.