Napustio nas je otac Lamborghini Miure i Countacha
Jedan od najbitnijih ljudi u povijesti Lamborghini imena je zauvijek otišao. Paolo Stanzani preminuo je u svojoj 81. godini.
Lamborghini je u žalosti, jer je svijet napustio čovjek koji je djelomično zaslužan za ono što ime Lamborghini danas znači. Ne samo da je svojim radom upriličio tu legendarnu kompaniju, nego (bez imalo patetike) i cijeli automobilski svijet – ako pogledamo širu, superautomobilsku, sliku.
Stanzani je rođen 20. srpnja 1936. u Bolonji. Nakon što je na sveučilišta u Bolonji zaradio diplomu strojarskog fakulteta otisnuo se u život. Za Lamborghini je počeo raditi već 1963. godine kao Dallarin asistent. Bilo je to doba kada je talijanski proizvođač proizvodio ne toliko upečatljive modele, kao što je bio 350 GT i 400 GT. Napokon, bili su to automobilski počeci za brend i svježe post-traktorsko doba nakon što je Ferruccia razljutio Enzo Ferrari.
Revolucija u proizvođačkom dijelu Lamborghinija je uslijedila ipak 1966. a najviše zasluge za to sve su pripale, među ostalima, upravo Paolu Stanzaniju. Te godine je rođen automobil kojim je korjenito promijenio imidž Lamborghinija i osigurao mu put u legendu. Bila je to, dakako, slavna Miura. Ime automobila je direktno inspirirano pasminom bikova za borbe čiji je vlasnik istog takvog prezimena bio prijatelja Ferruccia Lamborghinija. A to se isto može povezati s horoskopskim znakom starog Ferruccia prema kojem je i odabrao zaštitni znak cijelog Lambo imena.
Pored talenta Paola Stanzanija, za sam razvoj Miure su bili zaslužni također Giampaolo Dallara te dizajner Marcello Gandini. Kada se automobil pojavio te daleke 1966. bio je najbrži serijski auto na svijetu. A i dan danas se ne zaboravlja da je redefinirao svijet automobila time što se smatra prvim superautomobilom. U početku se sastojao od 3.9 litarskog V12 motora s 350 KS da bi 1969. zadobio još 20 konja veće snage. Posljednja verzija, Miura SV iz 1971. godine je raspolagala je s 385 KS.
Paolo Stanzani nije napredovao u karijeru baš puževim korakom, štoviše, nakon svega četiri godine od početka rada za tu važnu kompaniju svog rodnog kraja je već 1967. godine dobio ulogu tehničkog direktora. Pod njegovim revnim vodstvom nastajali su model automobila kao što su Espada, Jarama i Urraco. Radio je i na razvoju još jednog klasika za kojeg mu tepaju da mu je otac. Riječ je, svakako, o čuvenom Countachu.
Ime je Countachu dao izraz koji su mladići iz Pijemonta označavali lijepu ženu, a legenda kaže da je automobil nastao nakon što je Ferruccio izgubio okladu s Bobom Wallaceom. Nakon prodaje je Stanzani napustio kompaniju i radio na oživljavanju Bugattija.
Stanzani je poživio dovoljno da je bio u mogućnosti prošle godine pohoditi slavlje pedesetog rođendana Miure. Propisno je proslavio svoje remek djelo zajedno s Dallarom i Gandinijem. Baš kao nekad.